×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۲۸ خرداد , ۱۴۰۳

مراسم گرامی‌داشت هفتمین روز شهادت خادم‌الرضا (ع) آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور و همراهان شهیدش و نیز گرامیداشت یاد شهید احسان منشی‌زادگان از شهدای اخیر نیروی انتظامی که همسر وی یکی از کارکنان سازمان تأمین اجتماعی است، صبح امروز با حضور مدیران و کارکنان سازمان تأمین‌اجتماعی و همچنین جمعی از فرماندهان ارشد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در محل ستاد مرکزی سازمان تأمین‌اجتماعی برگزار شد. میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در این مراسم، رئیس‌جمهور شهید را ادامه‌دهنده مسیر شهیدان آیت‌الله بهشتی و رجایی توصیف کرد و گفت: همه کسانی که در دولت مردمی سیزدهم پای کار مردم ایستاده‌اند، بعد از شهادت سید شهدای خدمت اعلام کردند که تا پای جان؛ پای آرمان خدمت به مردم و گره‌گشایی از امور آنها و توجه به دغدغه‌های ملت ایران و رشد و توسعه ایران اسلامی خواهند ایستاد و مسیر خدمت صادقانه و بی‌منت به مردم که مشی و شیوه شهید آیت‌الله دکتر ابراهیم رئیسی بود، تحت هدایت‌های حکیمانه رهبر معظم انقلاب با قوت و جدیت ادامه خواهد داشت.

به‌گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، موسوی در این مراسم که با حضور خانواده شهید منشی‌زادگان، شهید عرصه خدمت و امنیت که در درگیری اخیر با اشرار مسلح در تهران به شهادت رسید، برگزار شد؛ ضمن تبریک و تسلیت شهادت همه شهدای عرصه خدمت خصوصاً شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، اظهار داشت: در همین مدت کوتاهی که از شهادت رئیس‌جمهور محترم گذشته، نزدیکان ایشان بسیاری از خصوصیات این شهید عزیز را بازگو کرده‌اند. من و امثال بنده که تصویر واضحی از صدر انقلاب و کسانی مثل شهید بهشتی و شهید رجایی نداریم و از بزرگی و تلاش و خدمات بی‌منت ‌آنها توصیفات بسیاری شنید‌ه‌ایم، همه این ویژگی‌ها را در آیت‌الله رئیسی دیدیم. از این منظر همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند آیت‌الله رئیسی یک خدمتگزار مغتنم برای کشور بود و کسانی باید روی سیره این شهید عزیز کار کنند و به زبان هنر به ما نشان دهند که دوران ریاست‌جمهوری ایشان چه نقطه‌عطفی بزرگ در حکمرانی ما بود.

وی با اشاره به این‌که همواره از خدا می‌خواهیم ما را مصداق آیه شریفه «لم تقولون ما لا تفعلون» قرار ندهد، گفت: آیت‌الله رئیسی مظهر پیوستگی گفتمان، ایمان و عمل صالح بود و به همین خاطر در نهایت شهادت نصیب ایشان و همراهانشان شد. رئیس‌جمهور شهید مصداق شعارها، آرمان‌ها و عمل انقلابی بود و دیدیم که در مدتی کوتاه چه دستاوردهای بزرگ و مهمی در دولت مردمی سیزدهم رقم خورد. افرادی بودند که باور نداشتند کاهش بیکاری، افزایش اشتغال و کاهش تورم و رکود بتواند در این دولت محقق شود. در همین صندوق‌های بازنشستگی برخی می‌گفتند که مدیریت جدید نمی‌تواند حتی یک ماه حقوق و مستمری بازنشستگان و مستمری‌بگیران را پرداخت کند اما دیدیم که تحت هدایت رئیس‌جمهور شهید و حمایت‌های ایشان؛ در مدت کوتاهی همه بدهی‌های سازمان تأمین‌اجتماعی تسویه شد و در سال گذشته پس از سال‌ها، موفق شدیم بدون یک ریال استقراض مستمری و حقوق بازنشستگان را پرداخت کنیم.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به این‌که شهید آیت‌الله رئیسی آرمان “توانستن” را به شکلی کامل ترجمه کردند، اظهار داشت: رویکرد انقلابی رئیس‌جمهور شهید دریچه بزرگی را به روی همه خدمتگزاران مردم باز کرد و مسیر رشد و توسعه در همین مدت کوتاه کمتر از سه سال، در ایران اسلامی هموار شد.
وی با اشاره به تشییع پرشکوه پیکر رئیس‌جمهور شهید و سایر شهدای حادثه اخیر در شهرهای مختلف ایران، گفت: مردم عزیز ایران دو بار به آیت‌الله رئیسی رأی دادند؛ یک‌بار در خردادماه ۱۴۰۰ که در پای صندوق‌های رأی توفیق خدمتگزاری به جمهوری اسلامی ایران را برای ایشان رقم زدند و یک‌بار هم در مراسم تشییع پرشکوهی که در روزهای اخیر به زیبایی ایشان را بدرقه کردند.
موسوی با تأکید بر این‌که راه همه شهیدان خصوصاً شهیدان عرصه خدمت و رئیس‌جمهور فقید جمهوری اسلامی ایران ادامه خواهد داشت، گفت: همه کسانی که در دولت مردمی سیزدهم پای کار مردم ایستاده‌اند، بعد از شهادت سید شهدای خدمت اعلام کردند که تا پای جان؛ پای آرمان خدمت به مردم و گره‌گشایی از امور آنها و توجه به دغدغه‌های ملت ایران و رشد و توسعه ایران اسلامی خواهند ایستاد و مسیر خدمت صادقانه و بی‌منت به مردم که مشی و شیوه شهید آیت‌الله دکتر ابراهیم رئیسی بود، تحت هدایت‌های حکیمانه رهبر معظم انقلاب با قوت و جدیت ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی ضمن ابراز همدردی با خانواده شهید احسان منشی‌زاده که در این مراسم حضور داشتند، شهادت ایشان را نیز تبریک و تسلیت گفت و اظهار داشت: از عمق جان از تلاش‌ها و رشادت‌های همه سربازان انقلاب خصوصاً نیروی پرافتخار انتظامی که در مسیر دفاع از امنیت و آزادی و حقوق مردم گام برمی‌دارد، صمیمانه سپاسگذارم و اعلام می‌کنم که ما در کنار همه خانواده شهدا خصوصاً عزیزانمان در مجموعه تأمین‌اجتماعی هستیم.

شهدای راه خدمت، شاهد احوال و اعمال ما هستند
بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام جعفر موحدیان رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ نیز در این مراسم ضمن تبریک و تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانش و گرامی‌داشت یاد و نام شهدای نظم و امنیت خصوصاً شهید احسان منشی‌زادگان، گفت: قرآن کریم می‌فرماید کسانی که در راه خدا و در مسیر خدمت جانشان را فدا می‌کنند، نمرده‌اند بلکه زنده‌اند اما ما حیات آن‌ها را درک نمی‌کنیم. از این حیث شهدای عزیز ما در حال حاضر زنده و حاضرند و شاهد احوال و اعمال ما هستند.
وی افزود: یکی از معانی حیات شهدا، همین زنده بودن یاد و نام آنها است. سیدالشهدا علیه‌السلام بیش از ۱۴۰۰ سال پیش به شهادت رسید اما محرم هر سال که فرا می‌رسد، گویی چند روز بیشتر از شهادت ایشان نمی‌گذرد. از این جهت مقام شهید در نزد خداوند بسیار عالی است و از همین جهت است که پیغمبر اکرم (ص) فرموده‌اند که در روز قیامت اولین کسانی که وارد بهشت می‌شوند، شهدا هستند.
وی با یادآوری اهمیت و ارزش گره‌گشایی از کار مردم، از خدمات شهید آیت‌الله رئیسی در تغییر ریل حکمرانی در کشور تقدیر کرد و افزود: رئیس‌جمهور شهید ما در کمتر از سه سالی که در جایگاه ریاست‌جمهوری قرار داشت، خدمات ارزشمندی به مردم شریف ایران ارائه و از همه مهم‌تر روحیه و رویکرد خدمت به مردم را احیا کرد. از این حیث امیدواریم که رئیس‌جمهور بعدی ما و همه خدمتگزاران به مردم ادامه‌دهنده راه ایشان باشند تا مسیر پیشرفت جمهوری اسلامی ایران با سرعت هر چه بیشتر ادامه پیدا کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.