×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

الیاس بوصعب نایب رئیس پارلمان لبنان در سخنانی از پایان مرحله مذاکرات در پرونده ترسیم مرزهای دریایی با رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه اسپوتنیک، الیاس بوصعب نایب رئیس پارلمان لبنان شامگاه گذشته در سخنانی از پایان مرحله مذاکرات در پرونده ترسیم مرزهای دریایی با رژیم صهیونیستی خبر داد.

وی در این باره تاکید کرد: در موضوع ترسیم مرزها مذاکرات را به پایان رسانده ایم.

الیاس بوصعب روز دوشنبه نیز از گفتگوهای مثبت و سازنده میان مقامات لبنان با سفیر آمریکا در موضوع ترسیم مرزها خبر داده بود.

وی تاکید کرد: لبنان در موضوع ترسیم مرزهای دریایی از هیچ جزء از حقوق خود عقب نشینی نکرد و به هر آنچه که می خواست دست یافته است.

گفتنی است لبنان و رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۹۶ میلادی در موضوع آب های سرزمینی دچار اختلاف شدند. در آن زمان اعلام شد که در صورت ترسیم مرزهای دریایی ، لبنان حق استفاده از منابع نفتی و گازی اش در دریای مدیترانه را دارد. مذاکرات غیر مستقیم در زمینه ترسیم مرزهای دریایی از سال ۲۰۲۰ با میانجی‌گری آمریکا میان بیروت و تل آویو آغاز شد. مقامات لبنانی بدون مشورت همه جریان های سیاسی این کشور در ابتدا خواهان در اختیار گرفتن ۸۶۰ کیلومتر از آب های سرزمینی خود شدند اما پس از آن در پی اعتراضات داخلی پیشنهاد خود را تغییر داده و ۱۴۳۰ کیلومتر دیگر از مناطق دریایی را نیز خواهان شدند. بخشی از این درخواست شامل میدان گازی کاریش می شود که رژیم صهیونیستی خواهان سیطره کامل بر آن است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.