×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳

مدیر گروه سازه‌های دریایی مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) گفت: اولین مرحله عملیات رول آپ یا چرخش جکت میدان نفتی فروزان توسط گروه سازه‌های دریایی مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران در بندرعباس با موفقیت انجام شد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایدرونیوز، کامبیز یحیی زاده مدیر گروه سازه‌های دریایی مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) در این خصوص افزود: رول آپ یکی از اصلی‌ترین عملیات‌ها برای ساخت سکو‌های سرچاهی نفت و گاز در دریاست که در آن جکت از حالت افقی در حالت عمودی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: عملیات رول آپ بخشی از فرایند تکمیل جکت با هدف استخراج نفت حوزه مشترک ایران و عربستان در میدان نفتی فروزان است.

مدیر گروه سازه‌های دریایی مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) اضافه کرد: ساخت کل فاز فروزان شامل دو جکت با ابعاد ٢٣ متر در ٢٣ متر و با ارتفاع ۵۵ متر با وزنی بالغ بر ١٣٠٠ تن با نام‌های جکت F ۱۹ (جکت اول) و جکت F Max (جکت دوم)، دو سکو و حمل و نصب و راه اندازی است که توسط گروه سازه‌های دریایی ایزوایکو در حال اجراست.

یحیی زاده افزود: بخش دوم و تکمیلی عملیات رول آپ جکت F ۱۹ پایان همین هفته انجام می‌شود و همچنین عملیات ساخت جکت F Max میدان نفتی فروزان بلافاصله بعد از تکمیل جکت اول آغاز می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.