×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
مدیر شعبه تخصصی بیمه های زندگی: کوتاه شدن فرایند رسیدگی به پرداخت خسارت در شرکت بیمه کارآفرین

به گزارش کیوسک خبر به نقل از شمانیوز، بیمه عمر، اصطلاحی است که بارها به گوش بسیاری از ما خورده است،بیمه اشخاص، انواع مختلفی دارد که “بیمه عمر کارآفرین” یکی از آن‌ها است. این بیمه را با نام‌هایی مانند: بیمه زندگی و بیمه آتیه نیز می‌شناسند که معمولا به صورت بلندمدت وبین ۵ تا ۳۰ ساله تنظیم می‌شود. در بیمه نامه عمر کارآفرین ، شخص بیمه‌شده با پرداخت مبلغ مشخصی که خود تعیین کرده است، تحت پوشش این بیمه قرار می‌گیرد. بیمه عمر کارآفرین در انواع گوناگون و پوشش‌های متنوع ارائه می‌شود تا در صورت بروز شرایط مختلف اعم از وقوع فوت، بیماری، نقص عضو، از کارافتادگی و …. برای سرپرست خانوار، پشتوانه مالی مناسبی برای اعضای خانواده که تحت عنوان «وراث» در بیمه‌نامه مشخص شده است فراهم شود.

نکته‌ای که لازم است در اینجا دقت شود این است که بیمه‌گزار می‌تواند درصد سهم هرکدام از ذینفعان بیمه‌نامه را تعیین کند. همچنین ذینفع می‌تواند ورّاث قانونی و یا اعضای غیر از خانواده باشد. علاوه بر شرایط گفته شده، امکان خوبی که برای بیمه‌شده در این نوع بیمه وجود دارد این است که در پایانِ قرارداد، سرمایه همراه با سودِ حاصل از آن، به بیمه‌شده پرداخت می‌ گردد.

اما این بیمه نامه دارای مزایا و امکانات مختلفی است که افراد نسبت به آن اطلاعات کاملی ندارند و با توجه به اینکه شرکت بیمه کارآفرین یکی از شرکت های موفق در برنامه ریزی و پیشبرد این مهم است به سراغ میثم سیف فراهی، مدیر شعبه تخصصی بیمه های زندگی شرکت بیمه کارآفرین رفتیم و درباره چرایی بیمه عمر اندوخته دار امید کارآفرین و مزایای درنظر گرفته در شرکت بیمه کارآفرین برای بیمه گزاران، شرایط سنی بیمه گزاران، دریافت تسهیلات، پرداخت خسارات و مواردی از این دست به گفت و گو نشستیم که در ادامه می خوانید.

سیف فراهی در ابتدا درباره مزایای بیمه عمر اندوخته دار امیدکارآفرین گفت : در شرکت بیمه کارآفرین بیمه عمر به سه قسمت تقسیم می شود که شامل پوشش های فوت به هر علت است که بیمه کارآفرین تا سقف یک میلیارد تومان برای افراد متقاضی بیمه‌نامه صادر می کند،هنگامی که بیمه‌شده فوت کند، سرمایه فوت به ذینفعان بیمه نامه پرداخت می شود.

وی ادامه داد: پوشش دوم فوت به علت حادثه است که تا ۴ برابر سرمایه فوت به هر علت است که سقف آن در بیمه کارآفرین ۲ میلیارد تومان است و بعد از وقوع حادثه و فوت به علت حادثه سرمایه فوت را به ذینفعان پرداخت می‌کنیم .

سیف فراهی گفت: پوشش های در زمان حیات بیمه شده بخش دوم است که از اهمیت ویژه ای برخوردار است، این امر مربوط به پوشش امراض خاص است که بیمه کارآفرین طرح های جذابی را برای این امر درنظر گرفته است. این شرکت ۲۱ دسته بیماری را تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان تا ۲۰۰ درصد سرمایه فوت پرداخت می کند. اکنون تعداد این بیماری های خاص به ۲۹ عدد رسیده است و بازه سنی بیمه شده از بدو تولد تا سن ۶۵ سالگی را شامل می شود که این ۸ بیماری شامل؛ نارسایی کبد ، ترمیم دریچه قلبی ، جراحی آئورت قلب ، بیماری ماهیچه قلب ، تومور خوش خیم مغزی، آنمی آپلاستیک ، از دست دادن قدرت تکلم و فلجی می باشد و معادل ۱۰۰ درصد سرمایه فوت به هر علت است و باز کردن تنگی های عروق کرونر توسط بالن و قرار دادن فنر در عروق کرونر ( استنت) حداکثر معادل ۱۰ درصد سرمایه پوشش امراض خاص است و شرکت بیمه کارآفرین تنها شرکتی است که این پوشش را تا ۲۰۰ درصد سرمایه فوت پرداخت می‌کند که یکی از مزیت های شرکت بیمه کارآفرین نسبت به شرکتهای بیمه ای رقیب برشمرده می شود.

وی در ادامه درباره پوشش نقص عضو گفت: در شرکت بیمه کارآفرین نقص عضو هم به علت بیماری و هم به علت حادثه تا سقف ۲ میلیارد تومان پرداخت می گردد که پوشش بیمه ای بسیار خوبی است، چرا که در زمان های گذشته شرکت های بیمه ای فقط در اثر حادثه پرداخت می‌کردند و ما یک گام به جلو برداشتیم و در این امر پیشتاز بودیم که نقص عضو را در حالت بیماری هم پرداخت کنیم.

مدیر شعبه تخصصی بیمه های زندگی شرکت بیمه کارآفرین گفت:اما پوشش بیمه‌ای دیگر مربوط به هزینه پزشکی ناشی از حادثه است که اگر شخصی بر اثر حادثه در بیمارستان بستری شود که تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان بر اساس فاکتورهای بیمارستانی خسارت را پرداخت می‌کنیم.

سیف افزود : پوشش بعدی این شرکت بیمه ای پوشش معافیت از پرداخت حق‌بیمه است، زمانی که بیمه‌شده بر اثر حادثه و یا بیماری از کار افتاده کامل شود و توانایی انجام هیچ کاری را نداشته باشد، شرکت بیمه کارآفرین تمامی حق بیمه هایی که تا پایان قرارداد باید بیمه گزار پرداخت کند را معاف می کند و این شرکت به جای بیمه گزار این حق بیمه ها را پرداخت می‌کند و در عین حال سرمایه از کار افتادگی نیز به بیمه گزار پرداخت می گردد.

وی در ادامه به پوشش بیمه ای که اخیرا بیمه کارآفرین به مجموعه ی خدمات خود اضافه کرده است اشاره کرد و گفت: این نوع پوشش مربوط به پوشش مقرری بستری در بیمارستان است، بر همین اساس که اگر بیمه‌شده بر اثر حادثه در بیمارستان بستری شود از روز چهارم بستری به این فرد معادل ۵ میلیون تومان به ازای هر روز غرامت تعلق می گیرد.

سیف فراهی در تشریح اندوخته های بیمه نامه اظهارداشت: شرکت بیمه کارآفرین دو نوع سود به بیمه گزاران پرداخت می‌کند که یک مورد مربوط به سود تضمین می شود که طبق آیین نامه ۶۸ بیمه مرکزی پرداخت می شود و درخصوص سود مشارکت در منافع نیز شرکت بیمه کارآفرین سال گذشته ۲۲ درصد سود و امسال ۳۱.۱ درصد سود به تمامی بیمه‌گزاران پرداخت می کند.

وی با تاکید بر اهمیت پرداخت خسارت به بیمه شدگان، افزود: معتقدم هیچ شرکت بیمه‌ای برند نخواهد شد مگر اینکه در پرداخت خسارت به موقع اقدام کند؛ شرکت بیمه کارآفرین برای پیشبرد این مهم اقدام به جذب پزشک معتمد کرده و تلاش کرده است کمتر از یک هفته خسارات را به موقع به افراد پرداخت کند.

سیف از کوتاه شدن فرایند رسیدگی به پرداخت خسارت در شرکت بیمه کارآفرین خبر داد و افزود: تشکیل پرونده خسارت در این بین بسیار اهمیت دارد اما در زمان هایی فرد بیمه شده یا ذینفعان آن زمان کافی و امکان لازم برای تشکیل پرونده را ندارد که کارشناسان این شرکت بیمه ای با مراجعه به مراکز مربوطه به صورت رایگان این مهم را انجام میدهند.

مدیر شعبه تخصصی بیمه های زندگی شرکت بیمه کارآفرین یادآور شد: شرکت بیمه کارآفرین یک سرویس vip برای بیمه گزاران درنظر گرفته است و در این بخش کارشناسان این شرکت مدارک لازم را شخصا جمع آوری می کنند و بابت این امر هیچ هزینه ای ازبیمه گزار دریافت نمی کنند که این موضوع بسیار حائز اهمیت بوده و موجب رضایت بیمه‌گزاران شرکت شده است ضمن اینکه این کار سرعت پرداخت خسارت را افزایش می دهد.

وی گفت: شرایط سنی بیمه‌های عمر موضوع دیگری است که بسیار حائز اهمیت است، شرایط سنی رابطه مستقیمی با خطر فوت دارد و بر همین اساس پیشنهاد می کنم افراد هرچه زودتر نسبت به خریداری بیمه عمر اقدام کنند .

به گفته سیف ، کودکان برای دریافت بیمه عمر از بدو تولد تا ۱۵ سال آزمایشات انجام نمی دهند فقط یک گواهی پزشک متخصص مبنی بر تایید وضعیت سلامت جسمی و روحی بیمه‌شده را نیاز داریم و از ۱۵ سال به بالا یک جدول شرایط سنی غربالگری وجود دارد که بر اساس آن آزمایشات مورد نیاز گرفته می شود.

وی در خصوص پرداخت وام به بیمه گزاران این شرکت گفت: زمانی که که بیمه گزار حق بیمه‌های دو سال اول را پرداخت کرد می تواند درخواست دریافت وام از شرکت بیمه کارآفرین را بدهد و این شرکت در اسرع وقت و ظرف مدت ۲۴ ساعت یا نهایت ۴۸ ساعت وام را به بیمه گزار پرداخت می کند که این امر یکی از مزایای شرکت بیمه کارآفرین است.

مدیر شعبه تخصصی بیمه های زندگی شرکت بیمه کارآفرین افزود:هر زمانی که بیمه گذار درخواستی مبنی بر افزایش یا کاهش سرمایه یا پوشش های بیمه ای داشته باشد می توانند در زمان سر رسید بیمه نامه خود فرم درخواست را تغییر دهند و آن را تکمیل کنند و همه تغییرات سر سال با آنان اعمال می شود.