×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
باید از ظرفیت رشد باجه‌های خدمات بانکی روستایی استفاده بهینه کنیم

به گزارش کیوسک خبر به نقل از اداره‌کل روابط عمومی پست بانک ایران، محسن افشارچی استاندار زنجان در دیدار با بهزاد شیری مدیرعامل بانک با اشاره به حضور پست بانک ایران در روستاها و ارائه تمام خدمات بانکی به صورت آنلاین در مناطق کم برخوردار گفت: حضور و حمایت پست بانک ایران از تولید، اشتغالزایی در روستاها و توسعه بانکداری دیجیتال از مصادیق عدالت است.

افشارچی با تاکید بر اینکه بانک‌ها در شهرها به مردم خدمات بانکی ارائه می کنند و پست بانک ایران به تنهایی در روستاها این خدمات را به مردم ارائه می دهد، اظهار کرد: برای اشتغالزایی و توسعه بیشتر استان، شرکت های فعال در حوزه فناوری اطلاعات و نوپای استان را برای دریافت تسهیلات به سوی پست بانک هدایت می کنیم.

در ادامه این دیدار، شیری با تقدیر از نگاه حمایتی استاندار زنجان به مجموعه پست بانک ایران، با اشاره به اینکه پست بانک ایران با ارائه تمام خدمات بانکی در مناطق روستایی و نصب و راه‌اندازی خودپرداز در این مناطق، موجب کاهش تردد روستاییان به شهرها شده است، گفت: پست بانک ایران آمادگی دارد با پرداخت تسهیلات، از شرکت های نوپا و شرکت های حوزه فناوری اطلاعات حمایت کند و استان زنجان به عنوان استان پایلوت این طرح معرفی می شود.

وی با بیان اینکه پست بانک ایران افتخار می کند که در بیش از شش هزار نقطه باجه خدمات بانکی روستایی دارد و تمام خدمات بانکی را در این باجه ها به روستاییان ارائه می دهد، تصریح کرد: با اخذ مجوزهای بانکی از بانک مرکزی برای این باجه های خدمات بانکی روستایی طی دو سال اخیر، پست بانک ایران توانسته به هدف خود که حمایت از مشاغل خرد و دهیاری ها است، دست یابد.

در ادامه این سفر، مصطفی طاهری نماینده زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در دیدار با مدیرعامل بانک، ویژگی ممتاز پست بانک ایران را حضور در مناطق محروم دانست و گفت: اثر دولت در روستاها، تنها با حضور پست بانک ایران نمایان است.

طاهری با اشاره به اینکه یکی از وظایف جدی حاکمیت گسترش عدالت در جامعه است، گفت: باید مشاغل خرد روستایی را با آموزش، پشتیبانی و با اعطای تسهیلات از سوی پست بانک ایران حمایت کنیم.

همچنین بهزاد شیری مدیر عامل پست بانک ایران در جلسه شورای اداری استان زنجان با بیان اینکه این استان در شاخص های کاهش مطالبات و رشد کارمزدها عملکرد مطلوبی داشته است، گفت: استان زنجان باید به عنوان یکی از استان های پایلوت برای اعتبار دهی به بخش فناوری اطلاعات معرفی شود که در این بخش یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به بخش فناوری اطلاعات و اقتصاد کشور تزریق می شود.

شیری با بیان اینکه باید با برنامه ریزی، ابداعات و خلاقیت سیستم ها را بهینه کرد تا شش هزار باجه خدمات بانکی روستایی فعال در کل کشور داشته باشیم، گفت: در مکان هایی که برای توسعه باجه‌های خدمات بانکی روستایی ظرفیت وجود دارد، باید از این ظرفیت استفاده کنیم و باجه‌هایی فعال ایجاد کنیم.