×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

معاون رئیس شورای امنیت روسیه می‌گوید آمریکا دیر یا زود کمک‌های نظامی و مالی خود به اوکراین را قطع و این کشور را همانند رفتار همیشگی‌ با متحدانش، تنها می‌گذارد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ریانووستی، «دیمیتری مدودف»، معاون رئیس شورای امنیت روسیه و رئیس‌جمهور سابق این کشو ر می‌گوید آمریکا همیشه دوستانش را تنها می‌گذارد و این اتفاق هم دیر یا زود برای اوکراین رخ می‌دهد.

مدودف با انتشار پیامی در کانال تلگرامی خود با بیان این موضوع افزود هم‌اکنون برخی از نمایندگان کنگره آمریکا خواستار شفافیت درباره حجم زیاد پولی هستند که برای کمک به اوکراین اختصاص داده می‌شود.

با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، آمریکا و کشورهای اروپایی برای توقف پیشروی ارتش روسیه، ضمن اعمال تحریم‌های گسترده علیه مسکو و اعطای کمک‌های مالی، تاکنون حجم زیادی از تسلیحات نظامی در اختیار ارتش اوکراین قرار داده‌اند.

هفته پیش «کریس استیوارتان»، عضور جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا در مقاله‌ای در پایگاه شبکه فاکس نیوز نوشت: کنگره نمی‌تواند بدون آگاهی از راهبرد دولت بایدن در اوکراین، به کمک مالی به اوکراین تا زمان نامشخصی ادامه دهد. بایدن به اعطای میلیاردها دلار کمک به اوکراین ادامه می‌دهد اما هیچ راهبردی برای نحوه جلوگیری از درگیری با روسیه ندارد.

وی ادامه داد: وقت آن رسیده است که به بسیاری از سوالات مهم پیرامون میزان کمک‌ها به کی‌یف و هدف نهایی از این حمایت‌ها پاسخ داده شود. بدون پاسخ به این سوالات به نظر می‌رسد که هزینه کردن بیشتر در این خصوص غیرمسئولانه است.

از زمان روی کار آمدن بایدن در کاخ سفید در ژانویه ۲۰۲۱، آمریکا بیش از ۱۵.۲ میلیارد دلار به اوکراین کمک کرده است که اکثریت قریب به اتفاق، این کمک‌ها با آغاز عملیات روسیه در اوکراین تخصیص داده شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.