×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
مبین انرژی جلوی به شماره افتادن نفس‌های بیماران مبتلا به کرونا در کنگان را گرفت/ جزییات حادثه قطع کامل برق بیمارستان امام کنگان و یک تلاش ۱۹ ساعته

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی شرکت مبین انرژی خلیج فارس، نهم مرداد ماه، در اثر برخورد بیل مکانیکی با کابل ورودی این بیمارستان، قطعی برق رخ داد که این بیمارستان با توجه به ابعاد حادثه وعدم امکان رفع مشکل توسط اداره برق شهرستان فرمانداری کنگان از شرکت مبین انرژی خلیج فارس درخواست کمک کرد و بلافاصله تیمی از کارشناسان و تجهیزات این شرکت، به کنگان اعزام و در ابتدا نسبت به انتقال بار و ایزوله‌سازی خط اقدام کردند.
علیرغم گرما و رطوبت بالای هوا پرسنل تعمیرات شرکت مبین انرژی، اقدام به انجام عملیات عیب یابی، حفاری، مفصل زنی و خاک ریزی مجدد و تست کابل کردند و برق بیمارستان کنگان وصل و مشکل برطرف شد.
مدیر بیمارستان امام خمینی کنگان درباره این حادثه گفت:در ساعت ۱۹:۳۰ بعد از اعلام حادثه که حین حفاری پروژه گاز کشی بیمارستان رخ داد و منجر به قطع کامل برق اصلی ورودی بیمارستان شده، با پیمانکار تاسیسات بیمارستان و اداره برق شهرستان هماهنگی فوری به عمل آمد بر اساس شواهد طولانی بودن پروسه تعمیر محتمل بود، بنابراین با اعلام حالت بحران به دلیل بار بسیار سنگین بستری بخش‌ها و مراجعه مکرر بیماران تنفسی، از طریق فرمانداری درخواست تامین سوخت گازوبیل لازم برای دیزل ژنراتور‌های بیمارستان به عمل آمد.
توفیق خلیفات ادامه داد:طی بازدید اولیه، خسارت نوع مصالح و عملیات تعمیری خارج از توانایی پیمانکار تاسیسات و همکاران اداره برق بود. تلاش برای رفع نقص به طور موازی و همزمان از چند راه ممکن از طرف اداره برق و مدیریت بیمارستان و پیمانکار تاسیسات به عمل آمد. بالاخره با درخواست کمک از مجموعه مبین انرژی خلیج فارس با هماهنگی فرمانداری، مدیر عامل محترم این شرکت، آقای مهندس فرزانه دستور اعزام فوری نیروی تخصصی به همراه تمام لوازم و تجهیزات به بیمارستان را دادند.
وی افزود: نیمه‌های شب کارشناسان اداره برق با اتصال موقت ادامه کار را به تیم اعزامی مبین انرژی محول کردند. تیم کارشناسی مبین با حضور و بازدید از محل حادثه وسایل و تجهیزات مورد نیاز را از شرکت به بیمارستان منتقل کردند و عملیات اصلاح و تعمیر را با دقت و ظرافت تمام با هماهنگی اداره برق شروع کردند.
مدیر بیمارستان امام خمینی کنگان تصریح کرد: بالاخره تلاش شبانه روزی تیم تعمیرات نزدیک ساعت ۱۴ دهم مرداد،با اتصال مجدد برق به بار نشست.
خلیفان در پایان به نمایندگی از مجموعه بیمارستان امام خمینی کنگان از تلاش شبانه روزی کلیه عوامل یاری رسان خصوصاً اداره برق شهرستان، فرمانداری، تیم تاسیسات بیمارستان و به طور ویژه از تیم تعمیرات اعزامی مبین انرژی خلیج فارس تقدیر و تشکر کرد.