×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

رئیس هیات عامل ایمیدرو بر لزوم توجه به رونق تولید و تمرکز زدایی در توسعه پدافند غیرعامل بخش معدن و صنایع معدنی تاکید کرد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، محمدرضا موثقی نیا، رئیس هیات عامل ایمیدرو امروز در سومین همایش ملی پدافند غیرعامل وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر لزوم توجه به رونق تولید و تمرکز زدایی در توسعه پدافندغیرعامل بخش معدن و صنایع معدنی اظهار کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت تولید و رونق تولید در جنگ اقتصادی، یقینا بهترین راه مقابله با وابستگی و جنگ اقتصادی همین رونق تولید است.

وی افزود: بنابراین ایمیدرو رونق تولید را به عنوان بهترین و اثربخش ترین روش توسعه پدافندغیرعامل مورد توجه قرار می دهد.
موثقی نیا عنوان کرد: پروژه خطوط انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان و تفاهم نامه ( اولیه) وزارت صمت وزارت نیرو برای تولید ۱۰ هزار مگاوات برق فسیلی و ۵ هزار مگاوات برق تجدیدپذیر از جمله اقدامات ایمیدرو در حوزه پدافند غیرعامل است.
رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: یکی از مسیرهای تقویت پدافند غیرعامل، تقویت بخش خصوصی و توسعه سرمایه در سطح کشور و پیشگیری از تمرکز است بنابراین باید تمرکززدایی در صنایع و معادن را مدنظر قرار داد.
وی یادآورشد: طی ۲۰ سال گذشته بالغ بر ۲۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری و ۱۰۰ هزار اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم در ایمیدرو صورت گرفته است.

دفاع اقتصادی
سردار غلامرضا جلالی،رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز در این همایش یکی از وظایف وزارت صمت در جنگ اقتصادی را دفاع اقتصادی دانست و اعلام کرد: تهدیدات ترکیبی اقتصادی در وزارت صمت ۴ مولفه مهم سایبری، شبکه های اجتماعی، رسانه و تغییر رفتار مردم را در بر می گیرد.
وی خاطرنشان کرد: یکی از تهدیدهای عمده برای ایمیدرو و بخش معدن و صنایع معدنی در حوزه سایبری است بنابراین باید مدیران صنعت از حداقل دانش سایبری برخوردار باشند تا در تصمیم گیری آنها مشکلی پیش نیاید.
شناسایی ریسک و وابستگی ها، حفظ تداوم تولید، قابلیت برگشت پذیری پس از حادثه و حفظ و ارتقائ آمادگی از جمله مباحثی بود که در حوزه تطبیق موضوعات مهم پدافندغیرعامل با حوزه صنعت به آن اشاره شد.
رئیس سازمان پدافندغیرعامل کشور امن سازی اضطراری سایبری و ایجاد شهرکی برای تمرکز صنایع پرخطر را از اولویت های این سازمان اعلام کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.