×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
قیمت شوینده ها ۲۵ درصد افزایش یافت| روسفید شدیم!

کیوسک خبر ـ «جمشید فروزش» دبیر انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران اواخر هفته گذشته در این نامه تاکید کرده است که بر اساس افزایش قیمت مواد اولیه و سایر نهاده های تولید، این انجمن با توجه به تعهد خود در مورد عدم کمبود محصولات برای فروش به هموطنان، شرایط افزایش قیمت محصولات شوینده بهداشتی و آرایش را مطابق جدولی پس از ارسال لیست محصولات و اخذ تاییدیه از این تشکل با درج قیمت جدید از ۱۸ تیرماه سال جاری تا ۲۵ درصد موافقت کرده است.

در این نامه تصریح شده است که حداکثر درصد تخفیف مجاز برای محصولات پودر لباسشویی دستی و ماشینی و صابون ۱۰ درصد و برای سایر کالاهای اساسی مایعات دستشویی، مایعات ظرفشویی، شامپو، مایعات لباسشویی و نرم کننده حوله و لباس ۱۵ درصد در تمامی فروشگاه‌های زنجیره‌ای و برای کلیه شرکتهای تولید کننده محصولات فوق مجاز خواهد بود.

اعمال افزایش قیمت ۲۰ تا ۲۵ درصدی شوینده ها از ۱۸ تیرماه
در این نامه آمده است، شرکت هایی که نسبت به رعایت این موضوع اقدام نمایند معادل درصد بالاتر از تخفیف مجاز از قیمت تایید شده آن شرکت به سازمان حمایت معرفی خواهند شد و حداکثر افزایش قیمت مایعات دستشویی، ظرفشویی، پودر و مایعات لباسشویی، صابون، خمیر دندان و محصولات دارای تریگر ۲۵ درصد و مابقی محصولات بهداشتی ۲۰ درصد افزایش خواهد بود.

انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران در این نامه تاکید کرده است که شرایط افزایش قیمت محصولات شوینده، بهداشتی و آرایشی با توجه به تعهد تولیدکنندگان درباره عدم کمبود محصولات در سطح عرضه، اعلام شده و درج قیمت های جدید از ۱۸ تیر ماه سال جاری قابل اجرا است.

در خصوص دلایل افزایش قیمت ۲۰ تا ۲۵ درصدی شوینده ها «بختیارعلم بیگی» رئیس انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری «بازار» افزود: افزایش ۴۳ درصدی دستمزدها در سال جاری، افزایش بیش از ۳۰ درصدی قیمت مواد اولیه و هزینه های آب، برق، گاز و سایر خدمات هزینه های تولید را بسیار افزایش داد و مجبور شدیم قیمت ها را افزایش دهیم.

وی تاکید کرد: تولید کنندگان مواد شوینده و بهداشتی هر هفته در بورس با افزایش قیمت مواجه هستند، هر چند که قیمت ارز تقریبا ثابت مانده است اما قیمت گذاری مواد اولیه مورد نیاز تولید کنندگان شوینده ها در بورس کالا باید بار دیگر مورد تجدید نظر قرار گیرد تا هزینه تولید کنندگان در تامین مواد اولیه از بورس بیش از این افزایش نیابد.

وی با بیان اینکه با وجود افزایش هزینه های تولید در سال جاری امسال نخستین بار است که قیمت شوینده ها افزایش یافت، گفت: پس از بررسی‌های کارشناسی در نهایت موافقت شده قیمت محصولات صابون، خمیردندان، پودر رختشویی، مایع ظرفشویی و مایع دست ۲۵ درصد و مابقی محصولات زیرمجموعه این صنعت، ۲۰ درصد افزایش قیمت داشته باشند که این مساله از ۱۸ تیرماه سال جاری توسط تولید کنندگان اعمال شده است.

قیمت های جدید با رعایت ضوابط قیمت گذاری و با بررسی تمام جوانب تعیین شده است
رئیس انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران بیان کرد: با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه مورد نیاز تولید کنندگان در نهایت با اخذ مجوزهای لازم از مراجع قانونی قیمت محصولات بهداشتی و شوینده ها افزایش یافت و قیمت های جدید با رعایت ضوابط قیمت گذاری و با بررسی تمام جوانب تعیین شده است.

علم بیگی با بیان اینکه افزایش قیمت برای محصولاتی که جدید تولید می شود از دو روز پیش اعمال شده است و توصیه ما به فروشندگان این است که محصولاتی که هم اکنون در فروشگاه های سطح کشور وجود دارد با همان قیمت قدیمی به مردم بفروشند هر چند که ممکن است عده ای اندک قیمت این محصولات را بدون توجه به نظر مشتریان افزایش دهند.

رئیس انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران بیان کرد: سال گذشته آبان ماه قیمت شوینده ها ۴۰ درصد افزایش یافته بود و امسال نیز به علت افزایش هزینه های تولید قیمت ها از دو روز پیش بین ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش یافت.

رو سفید هستیم زیرا با تلاش تولیدکنندگان هیچ کمبودی در بازار وجود ندارد
وی در پاسخ به سوال خبرنگار بازار مبنی بر کمبود مواد شوینده ها در بازار گفت: خوشبختانه با تلاش تولید کنندگان هیچ کمبودی در بازار وجود ندارد و ما بیش از نیاز خود می توانیم تولید کنیم در واقع در بین مردم تولید کنندگان رو سفید هستند که همیشه بازارهای داخلی مملو از مواد شوینده و بهداشتی و آرایشی است.

علم بیگی در خصوص صادرات مواد بهداشتی و شوینده ها به کشور های منطقه گفت: با توجه به اینکه به علت تحریم ها نمی توانیم ارز خود را به کشور برگردانیم لذا تجار و بازرگانان برخی از کشورهای منطقه از جمله عراق، افغانستان و یا کشورهای آسیای میانه با پرداخت پول نقد، مستقیما محصولات بهداشتی را از بازار ایران خریداری و نسبت به انتقال آن به کشورهای متبوع خود اقدام می کنند.

محصولات شوینده و بهداشتی ایران از مرغوبیت بالایی برخوردار است
رئیس انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران اظهار داشت: محصولات شوینده و بهداشتی ایران از مرغوبیت بالایی برخوردار است و بسیاری از کشور های منطقه مشتریان شوینده های ایرانی هستند و امیدواریم با تسهیل تجارت با کشور های منطقه شاهد افزایش صادرات این محصولات به بازارهای هدف باشیم.

شایان ذکر است که طبق گزارش خبرنگار بازار در نامه انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران که تاکید شده است با توجه به شرایط افزایش قیمت محصولات شوینده، بهداشتی و آرایشی و با عنایت به تعهد تولیدکنندگان درباره عدم کمبود محصولات در سطح بازار ، درج قیمت های جدید از ۱۸ تیرماه سال جاری در کارخانجات تولید شوینده ها اعمال شده است.