×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

کیوسک خبر -حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز (چهارشنبه) در جلسه هیئت دولت اظهار کرد: حادثه هفتم تیر یک توطئه جهانی بود و کشورهای غربی در طراحی این توطئه شرکت داشتند و منافقین به عنوان مزدوران آنها وارد عمل شدند.

روحانی با بیان اینکه دشمنان می‌خواستند با این توطئه، نظام جمهوری اسلامی را پایان بدهند، گفت: قدرت فکری و نفوذ امام (ره) باعث خنثی شدن این توطئه شد و آن روزها را به خوبی مدیریت کرد. مظلومیت شهید بهشتی مظلومیت فوق العاده‌ای بود. او آنقدر مظلوم بود که حتی در جلسات خصوصی نمی‌شد از او تعریف و دفاع کرد.

وی ادامه داد: کشور و مردم ایران مدیون شهید بهشتی هستند چراکه ایشان از دهه ۴۰ مشغول تربیت نیرو بود. او مدرسه‌ای را در حوزه علمیه قم طراحی کرد که در حوزه بی‌سابقه بود. اینکه هر ماه در حوزه علمیه همه باید آزمون بدهند و کارنامه داشته باشند خیلی اتفاق معمولی نبود.

رئیس‌جمهور گفت: ایستادگی و مقاومت مردم در آن روزها با رهبری امام یک معجزه تاریخی در کشور آفرید، یعنی شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن روحیه مردم را خرد و ضعیف نکرد.

روحانی تاکید کرد: در سال ۶۰ خداوند مقدر کرد و بزرگترین پیروزی‌ها در میدان جنگ نصیب ما شد. حصر آبادان در مهر همان سال شکسته شد و آزادی بستان نیز در همان سال انجام گرفت.

وی ادامه داد: امیدوارم قوه قضائیه از جناحی بودن دور باشد زیرا آنچه می‌تواند قوه قضائیه را بشکند، جناحی بودن این قوه است.