×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
قوه قضائیه آماده کمک به دولت برای مبارزه با فساد است

کیوسک خبر -حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه عصر امروز (پنجشنبه) در مراسم تحلیف حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور اسلامی ایران که با حضور مقامات کشورهای خارجی، مسئولان و نمایندگان مجلس برگزار شد، گفت: درود می‌فرستم به روح بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره) و شهدای گرانقدر و شهید بزرگروار و والامقام سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و برای همه جانبازان و آزادگان و خانواده معظم آنها سلامت و برای همه مریضان، شفای عاجل از خدای متعال مسالت دارم.

وی افزود: در روزهای پایانی پر خیر و برکت ذی الحجه هستیم، از خدای سبحان می‌خواهم همه ما را مشمول برکات این ماه عزیز کند.

رئیس قوه قضائیه اظهار داشت: از مردم متدین، بصیر و زمان شناس که با همه تلاش دشمنان و بدخواهان، در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ پای صندوق‌های رأی حاضر شدند و برگ زرینی را بر افتخارات ملت ایران افزودند و فردی شایسته را برای دوره چهار ساله انتخاب کردند تشکر می‌کنم.

محسنی اژه‌ای تاکید کرد: از همه برگزارکنندگان انتخابات که شرایط امن، آرام و اطمینان بخشی را برای اخذمردم و صیانت از آرای آنها فراهم کردند کمال تشکر را دارم. مردم با انتخاب شأن مسئولیت بزرگی را به دوش رئیس جمهور می‌گذارند.

وی گفت: رئیس جمهور طبق قانون، عالی‌ترین مقام کشور پس از مقام معظم رهبری است و مسئولیت اجرای قانون اساسی و ریاست قوه مجریه به جز در اموری که به رهبری مربوط می‌شود بر عهده رئیس جمهور است. این قدرت قانون و مسئولیت، امانتی است که به رئیس جمهور سپرده شده است.

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: رئیس جمهور امروز در پیشگاه قران کریم و خانه ملت با حضور رئیس قوه قضائیه و شورای نگهبان به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کند که پاسدار مذهب رسمی نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی باشد.

محسنی اژه‌ای اضافه کرد: رئیس جمهور سوگند یاد می‌کند که همه استعداد و صلاحیت خود را برای انجام مسئولیت به کار گیرد و خود را وقف خدمت به مردم نماید.

وی گفت: امیدوارم رئیس جمهور با کمک سایر قوا، نخبگان و مردم در این مسئولیت خطیر پیش از پیش موفق باشد و همانگونه که در روز تنفیذ، مطرح کردند هر چه سریع‌تر در رفع مشکلات مردم، ایجاد اشتغال، کنترل بازار، کاهش نرخ تورم، کاهش گرانی سرسام آور و حمایت از تولید داخلی و سرمایه گذاری اقدام عاجلی داشته باشند و همچنین در از بین بردن زمینه فساد، رانت، تبعیض و اصلاح ساختارهای پیچیده اداری اقدامات لازم را به عمل آورند.

رئیس قوه قضائیه گفت: امیدوارم رئیس جمهور نسبت به اجرای همه اصول قانون اساسی مخصوصاً بندهای ۱۶ گانه اصل سوم و اصولی که حقوق آحاد جامعه را تأمین می‌کند، اهتمام را لازم را داشته باشد.

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه قوه قضائیه برای کمک به دولت و مبارزه با فساد آمادگی لازم را دارد و با تمام توان کمک خواهد کرد، اظهار داشت: قوه قضائیه در مبارزه با فساد جدی تر از همیشه خواهد بود.