×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
قم شهر پایلوت ارائه وام با کارمزد صفر درصد می‌شود/همراهی علما و فقهای حوزه علمیه مهم است

دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» گفت: اگر به دنبال اشاعه بانکداری اسلامی و توسعه ارزش‌های قرآنی قرض‌الحسنه هستیم، باید در پی صفر کردن کارمزدها و جایگزینی مزد در مقابل ارائه خدمات بانکی باشیم.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل بانک با سفر به قم و دیدار با نمایندگان ویژه بیوت ۲ تن از مراجع تقلید و مدیران حوزه‌های علمیه قم، ضمن تبیین فعالیت‌ها و خدمات بانک قرض‌الحسنه، همراهی و حضور تعیین‌کننده علما و فقهای حوزه علمیه در توسعه فرهنگ متعالی قرض‌الحسنه را ضروری و مهم دانست.
شمسی‌نژاد با بیان اینکه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سال گذشته بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار فقره وام قرض‌الحسنه به مبلغ ۶۰ هزار میلیارد تومان و میانگین ۲۴ میلیون تومان به اقشار مختلف جامعه پرداخت کرده، گفت: بر اساس مستندات و آمارهای منتشره بانک مرکزی شفاف‌ترین و پاک‌ترین و شاخص‌ترین تراز مالی متعلق به بانک ماست.
وی با تأکید بر اینکه کارت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران باید کارت زندگی باشد، گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در تأمین منابع بانکی رشد ۷۵ درصدی داشته و از بالاترین رشد منابع بانکی برخوردار است، در حالی که بیشتر بانک‌های کشور رشدی کمتر از ۴۰ درصد داشته‌اند.
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با طرح این مطلب که ۵۳۰ شعبه بانک با بیش از ۳۱۰۰ پرسنل در سراسر کشور مشعول به فعالیت هستند، گفت: طی ۱۵ سال گذشته از زمان راه‌اندازی این بانک چیزی حدود ۱۲ میلیون فقره تسهیلات قرض‌الحسنه خرد پرداخت کرده‌ایم.
امکان جذب ۳۰ میلیون مشتری در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران
وی با بیان اینکه میتوانیم بیش از ۳۰ میلیون مشتری در بانک قرضالحسنه مهر ایران جذب کنیم، گفت: در نظر داریم مشتریان با کارت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از همه مزایای تأمین منابع به‌صورت وام برای سفر، آموزش، بیمه و سایر ابعاد زندگی برخوردار باشند.
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اشاره به اینکه اعتقادی به دریافت کارمزد ثابت نداریم، گفت: اگر به دنبال اشاعه بانکداری اسلامی و توسعه ارزش‌های قرآنی قرض‌الحسنه هستیم، باید در پی صفر کردن کارمزدها و جایگزینی مزد در مقابل ارائه خدمات بانکی باشیم تا دغدغه علما و فقهای حوزه علمیه در خصوص شبهات دریافت کارمزد برطرف شود.
شمسی‌نژاد با بیان اینکه مجموعه حوزه علمیه و در رأس آن مراجع معظم تقلید باید به توسعه نظام قرض‌الحسنه در کشور کمک کنند، گفت: ما مطابق با بخشنامه‌های مصوب بانک مرکزی موظف به دریافت دیرکرد هستیم، اما همین مزد دیرکرد را صرف امور عام‌المنفعه و برنامههای مسئولیت اجتماعی بانک می‌کنیم.
همکاری دفاتر علما در طرح‌های قرض‌الحسنه تعیین کننده است
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با بیان اینکه قم باید پایلوت و مبدأ حذف کارمزد ثابت از طرح‌های وام بانک باشد، گفت: مشارکت و همکاری دفاتر علما و حوزه‌های علمیه در طرح‌های قرض‌الحسنه نقش تعیین‌کننده‌ای در حذف کارمزد ثابت دارد.
شمسی‌نژاد با اشاره به اینکه کارکنان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اعتماد و اعتقاد کامل به نظام مترقی قرض‌الحسنه برگرفته از آیات و روایات اسلامی دارند، گفت: معتقدم قرض‌الحسنه دریایی است که عمق و انتهایی ندارد و برکات فراوانی برای نظام اقتصادی کشور دارد.
گفتنی است مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و هیأت همراه با حضور در دفاتر آیات عظام «حسین وحید خراسانی» و «سید علی سیستانی» و دیدار با آیت‌الله «سید هاشم حسینی بوشهری» دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه، حجت الاسلام والمسلمین «حسین رحیمیان موحد» مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه‌های علمیه و «آیت الله علیرضا اعرافی» مدیر حوزه‌های علمیه راه‌های مشارکت و همراهی علما و فقهای حوزه علمیه در توسعه و ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه را تبیین و بررسی کردند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.