×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
قرارگاه جوانی جمعیت در همه استان‌ها تشکیل شده است

وزیر کشور با اشاره به تشکیل قرارگاه جوانی جمعیت در همه استان‌ها گفت: استان‌های شمالی کشور از لحاظ جمعیت وضعیت بحرانی دارند.

به گزارش کیوسک خبر، احمد وحیدی در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۲۲ آذر ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی نحوه عملکرد دستگاه‌های مسئول در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اظهار داشت: در وهله اول لازم است از اهتمام مجلس شورای اسلامی به موضوع حساس و مهم حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تشکر کنم. سیاست‌های کلی جوانی جمعیت در سال‌های قبل ابلاغ شده بود اما تا زمانی که قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت توسط مجلس تصویب نشده بود کاری انجام نمی‌شد اما این قانون و پیگیری‌های مجلس تأثیر به سزایی داشته است.

وی با اشاره به اقدامات وزارت کشور بعد از ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: ما در سراسر کشور یعنی در ۳۱ استان قرارگاه‌های جوانی جمعیت را تشکیل دادیم و استانداران به صورت جدی این موضوع را دنبال می‌کنند. در سطح شهرستان‌ها هم این کار انجام شده و بیش از ۹۰ درصد شهرستان‌ها در این راستا فعال شده‌اند.

وزیر کشور با بیان اینکه علاوه بر این قرارگاه مردمی جمعیت را راه انداختیم، تصریح کرد: دستورالعمل‌های حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیز ابلاغ شده و طبق آن عمل می‌شود و کارگروه‌هایی هم برای تحقق قانون مذکور در سراسر کشور تشکیل شده است.

وحیدی افزود: متأسفانه برخی از استان‌ها به ویژه استان‌های شمالی، گیلان، مازندران و سمنان از لحاظ جمعیت، وضعیت بحرانی و وخیم‌تری نسبت به استان‌های دیگر دارند و ما به صورت جدی پیگیری می‌کنیم که این مشکل حل شود.

وزیر کشور بیان کرد: مساله بعدی آن است که ما شاخص‌های اجرایی سازی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را به صورت مرتب رصد و کنترل می‌کنیم. یک سامانه اختصاصی درباره جمعیت راه افتاده که اعداد و ارقام در آن جمع آوری شده و تحت رصد ما قرار می‌گیرد. همچنین میز جمعیتی برای این کار رفاه افتاده تا بتوانیم مسائل مطالعاتی لازم را در این زمینه دنبال کنیم.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از مهر، وی اظهار داشت: علاوه بر این یکسری کارهای آموزشی و پژوهشی در دستور کار قرار دادیم تا سیاست‌های جمعیتی و کنترل بحران تجرد دنبال شود. آموزش مدیران و مردم نیز مساله مهمی است که پیگیری می‌شود. جلساتی با مسئولان استان‌های مختلف برگزار و تلاش شده تا هر کسی نقشه راه جمعیتی استان خود را دنبال کند و بر آن نظارت می‌کنیم.

وحیدی خاطرنشان کرد: البته یکسری ابهامات در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت وجود دارد که این موارد را احصا کردیم تا اصلاح قانون انجام شود. در برنامه هفتم توسعه نیز قطعاً به موضوع حمایت از خانواده و جوانی جمعیت توجه خواهد شد و ما کاملاً آمادگی داریم که از مزایای این قانون استفاده کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.