×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مدیر بازار مشتقه و صندوق های کالایی بورس کالای ایران گفت: برای نخستین بار قرارداد اختیار معامله واحدهای سرمایه گذاری صندوق طلای کهربا با سررسید مهرماه ۱۴۰۲ از روز اول مردادماه سال جاری در بورس کالای ایران راه اندازی می شود تا شاهد ورود یک دارایی جدید و جذاب در بازار اختیار معامله باشیم.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از کالاخبر، رحمان آراسته مدیر بازار مشتقه و صندوق های کالایی بورس کالای ایران گفت: بورس کالا امروز با صدور اطلاعیه ای از راه اندازی قرارداد اختیار معامله واحدهای سرمایه گذاری صندوق طلای کهربا با سررسید مهر ۱۴۰۲ خبر داد که این قرارداد از روز یکشنبه اول مرداد ماه قابل معامله خواهد بود.

آراسته با بیان اینکه تاریخ سررسید این قراردادها ۳۰ مهرماه است، افزود: قرارداد اختیار معامله بدون حد نوسان قیمتی با دوره گشایش به مدت ۳۰ دقیقه در ابتدای جلسه معاملاتی آغاز و با دوره عادی معاملاتی ادامه می یابد.

وی ادامه داد: دارایی پایه این قرارداد جدید، واحدهای سرمایه گذاری صندوق طلای کهربا بوده و اندازه قرارداد نیز هزار واحد سرمایه گذاری است.

مدیر بازار مشتقه و صندوق های کالایی بورس کالای ایران گفت: سقف موقعیت های باز مشتریان حقیقی و حقوقی در هر نماد معاملاتی برای دارندگان موقعیت باز، بدون سقف است و حداکثر حجم هر سفارش تا ۲۵ قرارداد است.

آراسته عنوان کرد که ساعات و روزهای معاملاتی این قراردادها شنبه تا چهارشنبه ۱۰ تا ۱۷، پنجشنبه ها ۱۰ تا ۱۵ و در آخرین روز معاملاتی ۱۰ تا ۱۵ است.

وی در خصوص مزایای قرارداد اختیار معامله صندوق طلا گفت: این قرارداد، ابزاری قدرتمند جهت مدیریت ریسک برای سرمایه گذاران و سهامداران صندوق به شمار می رود؛ همچنین وجود بازارگردان که همراه با این قرارداد ایجاد می‌شود به نقدشوندگی و جذابیت این بازار کمک خواهد کرد.

مدیر بازار مشتقه و صندوق های کالایی بورس کالای ایران در پایان گفت: نکته بسیار مهم در خصوص این قرارداد آن است که برای اخذ موقعیت فروش در این ابزار، نیازی به انتقال پرتفو و و تضامین مازاد وجود نداشته و صرفا با وجه تضمین تعیین شده توسط بورس کالا و در اختیار داشتن کد مشتقه بورس کالا، امکان سرمایه گذاری در این ابزار فراهم است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.