×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
قالیباف: به‌کارگیری معلمان بازنشسته برخلاف قانون است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: درباره به‌کارگیری بازنشستگان معلم به وزیر آموزش و پرورش تذکر می‌دهم که نباید برخلاف قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان عمل کند.

به گزارش کیوسک خبر، محمد وحیدی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۵ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی، گفت: مطابق ماده ۳ قانون اساسی ایجاد نظام اداری صحیح و حذف تشکیلات غیر ضروری مورد تاکید قرار گرفته است.

وی بیان کرد: این در حالی است که به دلیل عدم طرح ساماندهی نیروهای غیر رسمی در آموزش و پرورش، طرحی در این خصوص با ۱۲۰ امضا در اولویت بررسی در مجلس قرار دارد. معاونت قوانین چندین بار این طرح را در دستورکار قرار داده، اما از دستورکار خارج شده است.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه در حال حاضر می‌بینیم که در آموزش و پرورش برای پر کردن کلاس‌های خالی از بازنشستگان دعوت به کار می‌شود، این در حالی است که باید نیروهای تحصیل‌کرده و جوان وارد بازار کار شوند.

وحیدی گفت: همچنین خبر داریم که آموزش و پرورش بدون دریافت مجوز از مجلس شورای اسلامی با یکسری از نیروها قرارداد می‌بندد. باید مجلس شورای اسلامی بر این اقدامات نظارت کند.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این اخطار، گفت: بحث ساماندهی نیروهای غیررسمی از دستورکار خارج نشده و در نوبت بررسی در صحن مجلس است. بسیاری از افراد به بنده مراجعه می‌کنند و می‌گویند شما به عنوان رئیس مجلس مخالف این موضوع هستید، این در حالی است که بنده با ساماندهی مخالف نیستم بلکه موافقم.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از مهر، رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته مقرر شده است که این موضوع با معاونت امور استخدامی ریاست جمهوری و کمیسیون اجتماعی مورد توافق قرار گیرد تا مسائلی مانند بار مالی در آن رعایت شود.

قالیباف گفت: درباره به‌کارگیری بازنشستگان معلم نیز به وزیر آموزش و پرورش تذکر می‌دهم که نباید برخلاف قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان عمل کند. کمیسیون آموزش مجلس هم باید این موضوع را رسیدگی کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.