×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

دومین رویداد استارتاپی صنعت بیمه به همت مرکز علمی کاربردی توسعه کسب و کار سبا با حضور جمعی از مدیران و صاحب نظران علمی_ پژوهشی این صنعت برگزار شد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی بیمه اتکایی ایران‌معین؛ در این مراسم عضو هیئت مدیره و سرپرست شرکت بیمه اتکایی ایران‌معین که یکی از اعضای کمیته داوران بود، در خصوص اصلی‌ترین مشکل صنعت بیمه گفت: از عوامل پایین بودن ضریب نفوذ بیمه در کشور می توان به فقدان خلاقیت در صدور بیمه نامه‌های جدید، پایین بودن سطح آگاهی مردم و به تبع نبود فرهنگ بیمه‌ای و همچنین عدم تسهیل فرآیند بیمه‌گری اشاره کرد.

اعظم هنردوست عنوان داشت: هرچند در سال گذشته ۱۷۶ همت حق بیمه در کشور با رشد۵۳ درصدی تولید شد، ولیکن بنابر بررسی‌های صورت گرفته این نرخ رشد حاصل توسعه صنعت بیمه نبوده و تنها از تورم تاثیرگرفته است.

وی با تاکید بر اینکه دو مولفه مهم فرهنگ‌سازی و خلاقیت در صنعت بیمه وجود ندارد، افزود: در داوری این رویداد شاهد ارائه ایده‌های خام و ناقص بودیم. با توجه به وضعیت موجود لزوم طراحی بیمه نامه‌هایی که بخشی از نیازهای کنونی جامعه را پوشش دهد، بسیار احساس می‌شود.
عملکرد اتکایی ایران‌معین

عضو هیئت مدیره و سرپرست شرکت بیمه اتکایی ایران‌معین در ادامه به ارائه گزارشی از عملکرد بیمه اتکایی ایران‌معین پرداخته و گفت: مسیر فعالیت این شرکت از سال ۱۴۰۱ از بیمه‌گری مستقیم به اتکایی تغییر کرده و در عملکرد ۹ ماهه این سال، ۱۵۴ میلیارد تومان حق بیمه تولیدی محقق شد. در مدت مشابه سالجاری این مبلغ به ۴۳۵ میلیارد تومان افزایش یافت که رشد۱۸۲ درصدی را نشان می‌دهد، این درحالی است که در آن سوی ترازوی عملکرد برای بازه زمانی مورد مقایسه، نسبت خسارت از ۲۵ درصد به ۷ درصد کاهش یافته است.

وی همچنین اعلام کرد: سود شرکت هم که در ۹ ماه اول ۱۴۰۱ مبلغ ۲۰۵ میلیارد تومان بود در ۹ ماهه ۱۴۰۲ به ۴۰۰ میلیارد تومان بالغ شد که بهبود عملکرد ناشی از حمایت‌های شرکت های بیمه ایران و هلدینگ توسعه کسب و کار سبا به عنوان سهامدار عمده بوده است.

هنر دوست همچنین با یادآوری درج نام این شرکت در بازار دوم فرابورس به تاریخ مرداد ماه سال جاری، خبر از آن دادکه، بهمن ماه عرضه اولیه سهام شرکت در این رکن بازار سرمایه صورت خواهد گرفت.

گفتنی است، در گردهمایی علمی فوق که حمایت شرکت بیمه ایران، هلدینگ توسعه کسب و کار سبا، شرکت بیمه اتکایی ایران‌معین، شرکت ایده‌های تجارت هوشمند سیمرغ و شرکت اتکایی امین را به همراه داشت، گزارشی از دستاوردهای پژوهشی_ علمی نهادهای فعال صنعت بیمه و شرکت های زیر مجموعه هلدینگ توسعه کسب و کار سبا ارائه شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.