×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
فراخوان عضویت در کارگروه «منابع انسانی در امنیت»

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، بهناز آریا، رئیس کمیسیون «افتا» ضمن اعلام آغاز به کار کارگروه «منابع انسانی در امنیت» در دور جدید کمیسیون افتا، در رابطه با دلایل تشکیل این کارگروه گفت: «موضوع منابع انسانی یکی از چالش‌های شرکت‌های حوزه امنیت است و باید با اجماع نظرات به بررسی مشکلات این حوزه پرداخت و راهکارهای مناسب و جامعی در این‌باره در نظر گرفت».

او افزود: «جذب و نگهداشت نیروی انسانی مناسب همواره یکی از چالش های شرکت های حوزه فناوری اطلاعات بوده است. با توجه به اهمیت روز افزون امنیت اطلاعات و گسترش فعالیت‌ها و شاخه های این حوزه، چالش نیروی انسانی امنیت و عدم تناسب نیرو با نیاز بازار در کل دنیا مطرح است. پدیده مهاجرت نیروی متخصص و مسایل پس از شروع پاندمی کرونا نیز به چالش های این موضوع اضافه کرده است».

او با بیان اینکه کارگروه «منابع انسانی امنیت» به همت کمیسیون افتا تشکیل شده است، بیان کرد: «هسته اولیه این کارگروه در پایان دوره قبل کمیسیون شکل گرفت و در دوره جدید نیز با توجه به دغدغه اعضا و ارزش بالای نیروی انسانی متخصص، برای آغاز مجدد در دستور کار کمیسیون قرار گرفت».

آریا ادامه داد: «در این کارگروه که متشکل از نمایندگان شرکت‌ها و متخصصان و مدیران منابع انسانی شرکت‌هاست، چالش‌های منابع انسانی، آسیب شناسی مشکلات موجود و راهکارهای آن‌ها بررسی و به اشتراک گذاشته می‌شود. همچنین تجربیات بهینه مطرح شده و برای رفع مشکلات این حوزه، اقدامات و روش‌هایی در نظر گرفته خواهد شد».

اهداف و برنامه‌های عملیاتی کارگروه:

رئیس کمیسیون «افتا» ضمن دعوت از علاقه‌مندان به همکاری جهت دریافت نظرات و عضویت در این کارگروه، در رابطه با اهداف و برنامه‌های عملیاتی کارگروه گفت: «در راستای رسیدن به امنیت مطلوب ملی، اهداف و برنامه های عملیاتی کارگروه منابع انسانی به این شرح است:

  • بررسی مشکلات منابع انسانی حوزه افتا و آسیب شناسی
  • به اشتراک گذاری دانش و تجربیات در خصوص مدیریت منابع انسانی
  • بررسی و ارائه راهکار و طرح های اجرایی جهت آموزش، جذب و نگهداشت نیرو
  • برگزاری کارگاه‌ها و پنل‌های تخصصی در خصوص مدیریت منابع انسانی امنیت

آریا تأکید کرد: «تربیت و نگهداشت نیروی انسانی مناسب نیاز به همکاری همه جانبه دارد و از همه شرکت های حوزه امنیت و افراد دغدغه مند درخواست می‌شود در این کارگروه مشارکت کنند».

فرم عضویت در کارگروه «منابع انسانی در امنیت»

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.