×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
عرضه خودرو در بورس کالا با نرخی به مراتب پایین‌تر از بازار صورت گرفته است

علی بهادری جهرمی گفت: دولت بخشی از بازار خودرو را به بورس کالا برده است و برآیند عرضه خودرو در بورس کالا با نرخی به مراتبپایین‌تر از بازار صورت گرفته است.

کیوسک خبر ـ به گزارش کالاخبر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، سخنگوی دولت بعد از ظهر سه‌شنبه ۲۷ دی‌ماه در نشست صمیمی با طلاب حوزهعلمیه امام خمینی (ره) حضور پیدا کرد و ضمن سخنرانی، به سوالات حاضران در این جلسه پاسخ داد.

علی بهادری جهرمی در بخشی از این نشست در پاسخ به پرسشی با موضوع وضعیت بازار خودرو و ثبت نام چندین میلیون نفر برایقرعه‌کشی خودرو یکی از خودروسازان، گفت: دولت اعلام کرده که به تدریج به دنبال حذف قرعه‌کشی خودرو است ولی میزان عرضه وتقاضا در این صنعت متناسب نیست و باید به تدریج آن را با افزایش تولید و عرضه اصلاح کنیم.

وی با اشاره به اینکه دولت بخشی از بازار خودرو را به بورس کالا برده است، بیان کرد: برآیند عرضه خودرو در بورس کالا با نرخی بهمراتب پایین‌تر از بازار صورت گرفته است. البته تمام تصمیم‌گیری در این حوزه با دولت نیست و دولت باید در چارچوب قوانین موضوعه وسیاست‌های این حوزه، تصمیم بگیرد و اجرا کند.

سخنگوی دولت با اشاره به تلاش دولت سیزدهم برای اصلاح بازار خودرو ادامه داد: در شهریور ۱۴۰۰ واردات خودرو ممنوع بود و تولیدخودرو حدود ۷۰۰ هزار بود ولی اکنون واردات خودرو در چارچوب قانون انجام می‌شود و در ۱۰ ماه اول امسال رکورد تولید خودرو کلسال گذشته زده شد و پیش‌بینی تولید حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو تا انتهای امسال را داریم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.