×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
عربستان سعودی در یمن به دنبال فرافکنی است/هوشیاری «صنعاء»

به گزارش کیوسک خبر، «جابر الرزاحی» مدیر مرکز هماهنگی مسائل انسان‌دوستانه یمن سخنانی را در خصوص اقدامات فرافکنانه عربستان سعودی در این کشور، مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، این مقام یمنی در سخنانی تصریح کرد: عربستان سعودی اخیراً با هدف فرافکنی محموله ای از کمک های انسان دوستانه را برای یمن ارسال کرد که صنعاء با هوشیاری از پذیرش آن خودداری کرد.

وی گفت: آنچه که واضح به نظر می رسد این است که سعودی ها به دنبال فرافکنی هستند نه کمک به ملت یمن. محموله کمکهای انسان دوستانه از سوی مرکز «ملک سلمان» برای یمن ارسال شده بود که صنعاء حاضر به پذیرش آن نشد.

الرزاحی در ادامه اظهار داشت: عربستان سعودی به جای ارسال محموله های انسان دوستانه که البته اهداف خصمانه ای در ورای آن وجود دارد، باید کشتار مردم یمن از جمله زنان و کودکان را متوقف سازد.

اقدامات فرافکنانه ریاض در یمن درحالی است که کشتی های حامل سوخت این کشور همچنان در توقیف سعودی قرار دارند. چندی پیش شرکت نفت یمن بیانیه‌ای را در خصوص اقدامات خصمانه عربستان سعودی صادر کرد. این شرکت اعلام کرد که عربستان سعودی و متحدانش در ائتلاف سعودی به دزدی دریایی علیه یمن ادامه می‌دهند.

شرکت نفت یمن در بیانیه مذکور همچنین اعلام کرده است که سازمان ملل متحد در قبال اقدامات خصمانه سعودی‌ها و دزدی دریایی آنها سکوت کرده و از این اقدامات چشم پوشی می‌نماید.

در ادامه بیانیه شرکت نفت یمن همچنین عنوان شده است: ائتلاف متجاوز سعودی کشتی‌های حامل سوخت یمنی‌ها را همچنان توقیف کرده است. لازم است که جامعه جهانی برای رفع توقیف این کشتی‌ها اقدام فوری انجام دهد چراکه در غیر این صورت، فاجعه انسانی در یمن رخ خواهد داد.

پیش از این، «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفته بود: سران مزدور ائتلاف سعودی بیش از ۸۵ درصد از عوائد نفت و گاز یمن را به غارت می‌برند، در حالی که مردم استان‌های اشغالی جنوب یمن با سختی‌های روز افزون دست و پنجه نرم می‌کنند.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از المسیره، رئیس شورای عالی سیاسی یمن همچنین عنوان کرد: کشورهای متجاوز و در رأس آن آمریکا از طریق تشدید تحریم‌ها علیه یمن و توقیف کشتی‌های نفتی، مواد غذایی و دارویی و نیز جنگ اقتصادی، به دنبال افزایش رنج یمنی‌ها هستند.