×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
عربستان؛ عقاب‌های صحرا به پرواز درمی آیند

به گزارش کیوسک خبر، نمایش خیره کننده سعودی‌ها در جام جهانی ۱۹۹۴ آمریکا و صعود به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی، عربستان را به یکی از شگفتی‌سازهای آن جام تبدیل کرد. آن‌ها به عنوان یکی از قدرت‌های فوتبال آسیا، همواره برای رقبای خود دردسرساز شده‌اند. فالکون‌ها یا عقاب‌ها با نسل جدید بازیکنان خود، امیدوار به تکرار خاطرات سال ۱۹۹۴ هستند. این تیم در جام جهانی ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ حاضر نبود ولی چهار سال قبل در روسیه به میدان فت و در دیدار افتتاحیه با ۵ گل به میزبان باخت.
از افتخارات این تیم می‌توان به ۳ عنوان قهرمانی در مسابقات جام ملت‌های آسیا در سال‌های ۱۹۸۴، ۱۹۸۸ و ۱۹۹۶ و ۶ دوره حضور در جام جهانی فوتبال اشاره کرد. اولین بار در سال ۱۹۸۴ بود که عربستان قهرمان آسیا شد. در دیدار فینال عربستان با نتیجه ۲ بر صفر چین را شکست داد و به عنوان قهرمانی رسید. در پایان این رقابت‌ها  عبدالله جمال الدعایه، دروازه‌بان عربستان به عنوان بهترین دروازه‌بان انتخاب شد. در دوره بعدی نیز عربستان از عنوان قهرمانی خود دفاع کرد. عربستان و چین به عنوان تیم‌های اول و دوم به مرحله نیمه‌نهایی صعود کردند تا ایران با عربستان و چین با کره‌حنوبی در مرحله نیمه‌نهایی بازی کنند. در دیدار فینال عربستان در ضربات پنالتی با نتیجه ۴ بر ۳ کره‌جنوبی را شکست داد تا برای دومین‌بار پیاپی به عنوان قهرمانی جام ملت‌ها برسد. در نهایت سومین قهرمانی عربستان نیز در سال ۱۹۹۶ رقم خورد. در دیدار فینال عربستان در ضربات پنالتی امارات میزبان را شکست داد و به عنوان قهرمانی رسید. از نکات جالب دو سرمربی فینالیست جام ملت‌ها، حضور هر دوی آن‌ها در فوتبال ایران در سال‌های بعد بود. در این رقابت‌ها نلو وینگادا، سرمربی عربستان و تیموسلاو ایویچ، سرمربی امارات بودند.
ستاره
سالم الدوساری

وینگر تیم ملی عربستان از سال ۲۰۱۱ در تیم الهلال عربستان بازی می کند. او جزو بازیکنانی بود که قبل از جام جهانی روسیه مدتی در تیم ویارئال در تمرینات شرکت کرد و یک بار نیز در لالیگا برای این تیم بازی کرد. این بازیکن تاکنون ۱۶ بار برای تیم ملی عربستان گلزنی کرده است و از بازیکنان محوری تیم ملی کشورش محسوب می شود که قصد دارد دومین حضور خود در جام جهانی را تجربه کند.
سرمربی:
هروه رنار

هرو رنار از مربیان کارکشته‌ای است که از سال ۲۰۱۶ هدایت تیم ملی مراکش را بر عهده داشت و با این تیم توانست جواز حضور در جام جهانی را در گروهی سخت به دست بیاورد تا محبوبیت او بیش از قبل شود. او در خیلی از کشورهای آفریقایی از جمله ساحل عاج و زامبیا مربیگری کرده است و در لیگ فرانسه نیز سابقه مربیگری در لیل و سوشو را دارد. این مربی ۴۹ ساله فرانسوی در پست دفاع برای چند تیم فرانسوی از جمله کان بازی کرده است. او در حالی که حتی زمزمه حضورش روی نیمکت تیم ملی ایران شنیده می شد راهی عربستان شد تا هدایت تیم ملی این کشور را بر عهده بگیرد.
تیم ملی عربستان در یک نگاه 
افتخارات: صعود به یک هشتم نهایی جام جهانی و سه بار قهرمانی جام ملت‌های آسیا
بهترین گلزن: ماجد عبدالله (۷۱ گل)
بیشترین بازی: محمد الدعایه (۱۷۸ بازی ملی)
عملکرد دوره قبل: حذف در مرحله گروهی
انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.