×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
دلایل عدم خرید بیمه‌نامه شخص ثالث توسط موتورسواران شهر تهران

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه، حوادث ترافیکی از جمله مهمترین خطراتی است که امروزه زندگی افراد را تهدید می‌کند و موجب آسیب‌ها و خسارات غیرقابل جبرانی در کشورهای توسعه‌یافته و در حال توسعه می‌شود. در کلان‌شهر تهران عوامل متعددی از جمله ترافیک شدید، طرح ترافیک، ارزان بودن این وسیله نقلیه، مصرف کم سوخت و … موتورسیکلت را به وسیله‌ای مناسب برای تردد در این شهر تبدیل کرده است. آنچه مسلم است این است که سرنشینان موتورسیکلت نسبت به سایر وسایل حمل‌و‌نقل، بیشتر در معرض خطر فوت و جرح هستند. در این میان نداشتن بیمه شخص ثالث توسط این گروه استفاده کننده وسایل حمل و نقل، تبعات مالی قابل توجهی را به افراد، خانواده‌ها، دولت و جامعه تحمیل می‌کند و صنعت بیمه از مسیرهایی است که امکان مدیریت پیامدهای ناشی از تصادفات را فراهم می‌کند.
این که به چه دلیل تعداد قابل ملاحظه‌ای از موتورسواران، فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث هستند موضوعی است که می‌توان در ابعاد کلان و فردی مورد بررسی قرار داد. با توجه به اهمیت این موضوع، گزارش پژوهشی «بررسی دلایل عدم خرید بیمه‌نامه شخص ثالث توسط موتورسواران شهر تهران» با هدف شناسایی علل عدم خرید بیمه‌نامه اجباری شخص ثالث توسط موتورسواران، نقش عوامل فردی و اجتماعی در این انتخاب و ارائه راهکارهای مناسب برای مقابله با آن، توسط میز تخصصی بیمه‌های اتومبیل پژوهشکده بیمه نگاشته شده است.
در این پژوهش ضمن بررسی وضعیت بیمه موتورسیکلت در ایران به بررسی داده‌های مربوط به ایمنی و ترافیک جاده و تلفات جاده‌ای بر اساس گروه استفاده‌کننده در ۱۶کشور منتخب شامل لهستان، استرالیا، اتریش، کانادا، فرانسه، آلمان، مالزی، نروژ، انگلیس، آمریکا، ژاپن، کره، مکزیک، فنلاند، ایتالیا و هلند پرداخته شده است.
علاقه‌مندان برای مشاهده و دریافت متن کامل این گزارش می‌توانند به وب‌سایت پژوهشکده بیمه و یا به نشانی http://www.irc.ac.ir/fa-IR/Irc/4946/Articles/view/14643/1460/ مراجعه نمایند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.