×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
ظرفیت تولید محور قطار در مجتمع صنعتی اسفراین ۵۰درصد افزایش یافت

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایدرونیوز، حسین علینژاد اظهار داشت: تغییر کاربری و ایجاد اصلاحات ساختاری در کوره و استفاده از روش واکینگ بیم بجای کوره واگنی، بهینه سازی شارژ و دشارژ قطعات و همچنین بهینه سازی سیکل عملیات حرارتی از جمله اقدامات صورت گرفته در این زمینه است.
مدیر تولید مجتمع صنعتی اسفراین این اقدامات را در راستای پاسخگویی به موقع به نیاز مشتریان، افزایش راندمان خط تولید و کاهش مصرف انرژی ذکر کرد و افزود : با استفاده از این روش نه تنها ظرفیت تولید محور قطار تا ۵۰ درصد افزایش یافته بلکه محورهای تولیدی به لحاظ پارامترهای متالورژیکی نظیر خواص مکانیکی و ساختار متالورژیکی نیز در سطح بالاتری قرار دارند.
وی افزود: افزایش سرعت و راندمان تولید محور قطار با روش جدید باعث حذف۲ ایستگاه کاری تابگیری و تنش زدایی از چرخه تولید شده و از طرفی زمان سیکل عملیات حرارتی و میزان مصرف انرژی را تا ۵۰ درصد کاهش داده است .
علینژاد گفت: خواص مکانیکی و ریزساختار این محورها تمامی خواسته های مشتریان را برآورده نموده و مورد تأیید است.
مدیر تولید مجتمع صنعتی اسفراین تصریح کرد: مجتمع صنعتی اسفراین توانسته است با حمایت و رهبری مدیریت ارشد و اتکاء به نیروی انسانی توانمند و همچنین تجهیزات منحصر به فرد مستقر در خط تولید، گام‌های مؤثری در جهت خودکفایی صنایع استراتژیک داخلی در تولید قطعات حساس بر دارد.
مجتمع صنعتی فولاد اسفراین از شرکت های زیر پوشش سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و بزرگترین تولید کننده قطعات و مقاطع فولاد آلیاژی در خاورمیانه است که امکان ساخت ۱۴۰ گونه فولاد آلیاژی را دارد و این مجتمع صنعتی به عنوان بزرگترین تولید کننده قطعات و مقاطع فورج و ریخته گری سنگین و فوق سنگین فولاد آلیاژی، با داشتن متخصصان توانمند و فناوری پیشرفته، توانایی رفع نیازهای راهبردی صنایع کشور در بخش های نفت و گاز، نیروگاهی، کشتی سازی و ماشین سازی، ریلی و صنایع معدن و فولاد را دارد .
شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد که به دلیل برخورداری از ۲ مجتمع بزرگ و مهم صنعتی فولاد و لوله گستر، قطب صنایع بزرگ استان خراسان شمالی محسوب می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.