×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سال جاری ۲۶هزار و ۷۵۷ فقره وام قرض‌الحسنه به مبلغ ۱۱هزار و ۹۶۱ میلیارد ریال قزوین پرداخت کرده است.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، مدیر شعب بانک در استان قزوین در نشست خبری با خبرنگاران استان به تشریح عملکرد این بانک پرداخت.
«کاوه نائینی» در جمع خبرنگاران با تشریح مهمترین اقدامات انجام شده در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان قزوین اظهار داشت: این بانک در سال جاری ۲۶هزار و ۷۵۷ فقره وام قرض‌الحسنه به مبلغ ۱۱هزار و ۹۶۱ میلیارد ریال قزوین پرداخت کرده است.
وی اضافه کرد: این بانک در سال ۱۳۸۶ با سهامداری ۱۰ بانک خصوصی و دولتی شکل گرفت و بعد از ۱۴ سال، امروز به موفقیت‌های ارزشمندی رسیده است. در حال حاضر بانک قرض‌الحسنه مهر ایران حدود ۱۳ میلیون مشتری در سراسر کشور دارد که هدف‌گذاری آن رساندن مشتریانش به ۲۰ میلیون نفر است.
نائینی گفت: منابع این بانک در کشور از ۷۵ هزار میلیارد تومان به ۱۱۷‌هزار میلیارد تومان با رشد ۶۲.۵ درصدی رسیده است. هدف‌گذاری مدیران بانک رساندن منابع به ۲۰۰هزار میلیارد تومان است. در استان قزوین نیز ۲۸۰۰ میلیارد تومان منابع قرض‌الحسنه جذب شده که هدف‌گذاری ما افزایش آن به ۴هزار میلیارد تومان است.
رویکرد بانک گره‌گشایی از مشکلات اقشار آسیب‌پذیر جامعه است
مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان قزوین تصریح کرد: رویکرد این بانک گره‌گشایی از مشکلات افراد کم‌درآمد، مددجو، زنان سرپرست خانوار و اقشار در معرض آسیب‌های اجتماعی است که در این راستا توانسته‌ایم به توانمندسازی این گروه کمک کنیم و این موضوع برای ما بسیار ارزشمند است.
وی اظهار داشت: حمایت از مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره)، بنیاد برکت، بهزیستی، زنان سرپرست خانوار و سایر سازمان‌های مردم‌نهاد، اشتغال‌زایی و کارآفرینی و اعطای وام قرض‌الحسنه به شرکت‌های دانش‌بنیان از رویکردهای اصلی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران است.
نائینی در خصوص اقدامات مهم انجام شده در ماه‌های گذشته نیز اظهارداشت: افزایش سقف تسهیلات از ۵۰ میلیون به ۲۰۰ میلیون تومان، افزایش وام‌های بدون ضامن و توسعه فرآیند اعتبارسنجی (سامانه ضمان)، اعطای ۱۰۰ فقره وام حمایت از کارآفرینی به شرکت‌های دانش‌بنیان، ارائه وام به شرکت‌های حقوقی تا ۵۰۰ میلیون تومان، برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه، افزایش سرمایه از ۲۵۰۰ به ۵۰۰۰ میلیارد تومان و ایجاد شعب مجازی در اکثر استان‌ها از اقدامات این بانک است.
وی اظهار داشت: رونمایی از فرابانک، کاهش و حذف کارمزد ۴ درصد، حرکت به سمت مزد خدمت، توسعه فرآیند غیرحضوری اعتبارسنجی و دریافت وثایق الکترونیکی، اصلاح اساسنامه و توسعه بانکداری قرض‌الحسنه، حذف شعب ناکارآمد و کاهش هزینه‌های تمام شده بانک، کاهش تعدد سامانه‌های بانک و حرکت به سمت یک پلتفرم جامع از برنامه‌های آتی این بانک است.
اقدامات کم‌نظیر بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در حوزه مسئولیت اجتماعی
نائینی اظهار داشت: برای نخستین بار در بین بانک‌های ایرانی، از منابع حاصل از دریافت جریمه دیرکرد برای حوزه مسئولیت اجتماعی و اقدامات عام‌المنفعه استفاده شد. در طرح شهید سلیمانی در مرحله اول ۳۰۰ میلیون تومان و مرحله دوم ۳۴۰ میلیون تومان اقلام پزشکی در استان قزوین خریداری و در اختیار بیماران و مراکز درمانی قرار گرفت. در کل کشور نیز بیش از ۲۵ هزار قلم به ارزش ۳۰ میلیارد تومان اقلام پزشکی خریداری و در اختیار مراکز درمانی قرار داده شد.
وی یادآور شد: تحت پوشش بیمه حوادث قرار دادن ۵۰۰ هزار خانه روستایی در سطح سه استان و مشارکت در بیمه حوادث ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار خانه روستایی سراسر کشور در سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، احداث ۴ مدرسه، ۳ خانه بهداشت روستایی آسیب دیده در زلزله کرمانشاه و… تنها برخی از برنامه‌های اجرا شده توسط این بانک در سطح کشور بوده است.
تسهیل فرآیند دریافت وام قرض‌الحسنه برای آحاد جامعه
مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان قزوین بیان کرد: در سال جاری ۲۳هزارو ۴۵۰ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به مبلغ هزار و ۵۳ میلیارد تومان تا سقف ۲۰۰ میلیارد تومان به افراد متقاضی پرداخت شده است.
نائینی اظهار داشت: ۱۵ درصد وام حقیقی و ۲۵ درصد وام مشارکتی و در مجموع ۴۰ درصد وام‌های پرداخت شده توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در کشور بدون ضامن پرداخت شده و در استان قزوین نیز ۱۹۰۰ فقره وام ۳۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی پرداخت شده است.
وی گفت: سال جاری در استان قزوین ۳۹۱ فقره وام ازدواج به مبلغ ۵۱ میلیارد و ۵۷۰ میلیون تومان و ۲۸۵ فقره وام فرزندآوری به مبلغ ۱۰ میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان پرداخت شده است. برای اشتغال مددجویان کمیته امداد در استان قزوین هم ۸۶ فقره وام به مبلغ ۶ میلیارد و۴۶۰ میلیون تومان و مددجویان بهزیستی ۱۲ فقره به مبلغ یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان پرداخت شده است.
نائینی بیان کرد: در طرح همیاران نیز ۱۷ فقره وام به مبلغ ۳۶۶ میلیون تومان پرداخت شده و ۲۴۷۶ کالاکارت به مبلغ ۷۲ میلیارد و ۳۷۸ میلیون تومان ارائه شده است.
آماده اجرای طرح «مهریار» با مشارکت سازمان ها و شرکت‌ها هستیم
وی در ادامه از اجرای طرح جدید «مهریار» خبر داد و گفت: این طرح با هدف افزایش رفاه پرسنل سازمان‌ها و شرکت‌ها طراحی و در حال اجراست؛ به‌طوری که اگر سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌ها حقوق کارمندان، کارکنان و کارگران خود را از طریق بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت کنند، می‌توانند بین یک تا پنج درصد میزان کل حقوق پرداختی را در قالب وام قرض‌الحسنه با کارمزد ۴ درصد در اختیار کارکنان خود قرار دهند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.