×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مدیرعامل بیمه البرز در گفتگو با شبکه دو سیما، جزئیات طرح شوکا این شرکت که مربوط به بیمه زندگی است را تشریح کرد.

به گزارش کیوسک خبر، موسی رضایی در گفتگوی تلویزیونی با شبکه دو سیما عنوان کرد: ما امسال در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه حضور متفاوتی داشتیم. شرکت بیمه البرز با محصول جدید خود در بحث بیمه های زندگی تحت عنوان بیمه زندگی شوکا وارد این عرصه شد و همه هدف ما این است که بحث بیمه های زندگی که در کشور ما به علت مسائل و شرایط تورمی موجود، مورد استقبال عموم قرار نگرفته را وارد مرحله جدیدی کنیم. این محصول کاملا انحصاری است و در اختیار شرکت بیمه البرز است.

وی در تشریح جزئیات طرح شوکا افزود: بر اساس توافقنامه ای که بیمه البرز با بانک قرض‌الحسنه مهر امضا کردند، تمامی متقاضیان بیمه نامه شوکا می توانند با مراجعه به دفاتر بیمه البرز در سراسر کشور- بیش از ۲۵۰۰ دفتر بیمه البرز در سراسر کشور- بیمه شوکا را خریداری کنند. به این صورت که هر متقاضی که به دفتر بیمه البرز مراجعه می کند می تواند تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان از تسهیلات قرض‌الحسنه ویژه طرح شوکا استفاده کند؛ بدون مراجعه به بانک، بدون ضامن و بدون سپرده‌گذاری؛ یعنی متقاضی بیمه‌نامه ما هیچگونه سپرده‌گذاری، ضامن و … را به صورت مستقیم با بانک نخواهد داشت و تمام عملیات بانک و بیمه در دفاتر فروش بیمه البرز انجام می شود.
مدیرعامل بیمه البرز ادامه داد: این اتفاق برای اولین بار بین سیستم بانکی و بیمه کشور رخ داده که به جای چک، سفته یا هر ضمانت‌نامه دیگری، خودِ اندوخته یا همان بیمه‌نامه شوکا به عنوان ضمانت نزد بانک تودیع می‌شود و این تحولی جدید است که ان شاالله ما بتوانیم فصل جدیدی را در بحث بیمه های زندگی در کشور شروع کنیم.
رضایی اظهار داشت: بیمه زندگی شوکا می تواند برای کارکنان سازمان‌ها، شرکت ها و موسسات یک تکمیلی بازنشستگی باشد؛ همچنین خرید این بیمه نامه برای آحاد جامعه بدون در نظر گرفتن سن و سال- حداکثر ۷۵ سال و حداقل سن، نوزادی که امروز به دنیا می آید، تحت تکفل والدینش- امکان پذیر است.
وی در ادامه عنوان کرد: به هر حال با طرح شوکا تحول جدیدی می تواند در بحث بیمه های زندگی اتفاق افتد که ان شاءالله بتوانیم درآمد حاصل از این بیمه‌نامه را در بخش‌های اقتصادی سرمایه‌گذاری کنیم و از سوی دیگر، بتوانیم طی قرارداد پنج ساله ای که با بیمه شده داریم، سالانه مشارکت در منافع قابل توجه و سود پایان دوره را برای مشتریان داشته باشیم.
رضایی به دو مزیت دیگر طرح شوکا اشاره کرد و گفت: طرح شوکا دو مزیت کاملا متفاوت دارد؛ اگر راکب موتورسیکلتی که بیمه‌نامه شوکا را داشته باشد و تصادف کند و به دلیل داشتن کلاه ایمنی زنده بماند، ما برای زنده ماندنش به او پاداش می دهیم؛ یعنی بخشی از اندوخته را به عنوان پاداش به او پرداخت می کنیم و بابت زنده ماندش از او قدردانی می‌کنیم! یا سرنشین خودرویی که بیمه نامه شوکا را دارد و در حین تصادف به علت بسته بودن کمربند زنده می ماند، به او ۲۰ درصد اندوخته را به عنوان پاداش برای زنده ماندنش پرداخت می کنیم؛ این مزایا خارج از تمام مزایای دیگری است که شوکا برای بیمه شدگان دارد.
مدیرعامل بیمه البرز در رابطه با اسم و برند شوکا نیز افزود: شوکا، کوچک‌ترین گوزن مینیاتوری ایران است که در جنگل‌های هیرکانی شمال کشور زندگی می کند. این گوزن به دلیل جنگل خواری که در حال اتفاق است، متاسفانه در آستانه انقراض قرار گرفته است. ما در اینجا می خواستیم یک فرهنگ سازی روی این موضوع شود. ان شاءالله که صنعت بیمه ما بتواند نقش واقعی اش را در اقتصاد کشور ایفا کند و به توسعه کشور کمک کند. به هرحال بیمه در همه دنیا همین نقش را دارد؛ یعنی شما وقتی به کشورهای پیشرفته نگاه می کنید یکی از ارکان و زیرساخت‌های اصلی توسعه در آن کشورها صنعت بیمه است. ان شاءالله با این اقداماتی که در حال انجام است و برنامه‌ریزی هایی که در حوزه وزارت امور اقتصادی دارایی و بیمه مرکزی پیگیری می شود، صنعت بیمه ما بتواند به معنای واقعی در اقتصاد کشور نقش آفرینی کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.