×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
طرح تولید بیواتانول باشت از سوی وزارت صمت حمایت می شود

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایرنا، احمد تشکینی روز پنجشنبه در بازدید از این طرح در شهرک صنعتی خان احمد باشت با اشاره به ضرورت تعیین تکلیف طرح های نیمه تمام گفت : این پروژه با مشارکت ایدرو در حال اجراست که سابقه اجرای چنین طرحی را در کشور دارد و با استفاده از تجارب اجرای طرح های مشابه و تزریق منابع مالی مورد نیاز ، عملیات اجرایی پروژه با سرعت بیشتری پیش می رود.

وی بیان کرد: با توجه به محرومیت منطقه و اولویت های پیش بینی شده در طرح آمایش و همچنین نقش اجرای این طرح در توسعه بخش کشاورزی ، مستندات مربوط به این طرح بررسی تا از طریق طرح آمایش حمایت لازم صورت پذیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: این طرح در زمینی به مساحت ۱۳.۵ هکتار با پیش بینی سرمایه گذاری ۱۲۰۰۰ میلیارد ریال در شهرک صنعتی خان احمد شهرستان باشت ، با پیشرفت فیزیکی ۱۸ درصد در حال احداث است.

سالار حسین پور بیان کرد: در صورت تامین منابع مالی مورد نیاز و راه اندازی آن، ضمن تولید سالیانه ۶۶ میلیون لیتر بیواتانول و ۶۶ هزار تن کنجاله تخمیری ، بصورت مستقیم برای ۲۵۰ نفر اشتغال ایجاد می شود.

وی عنوان کرد: ماده اصلی اولیه مورد نیاز این طرح ، ذرت دامی به میزان ۱۸۰ هزار تن در سال است.

مسئول طرح آمایش وزارت صمت به همراه تیم اجرایی و مدیران سازمان صمت کهگیلویه و بویراحمد و شرکت شهرک های صنعتی استان ، به منظور بررسی آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی طرح بیواتانول باشت ، از این پروژه بازدید کردند.