×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
طراحی قوی‌ترین موتور پایه گازسوز کشور در ایران‌خودرو

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایکوپرس- قوای محرکه پایه گازسوز ایران خودرو که در محصول دنا به کار خواهد رفت، با خروجی دی‌اکسید کربن ۱۱۸ گرم در هر کیلومتر پیمایش توسعه داده شده است. این خودرو با سطح انرژی +A بهترین محصول تولید داخل از لحاظ مصرف انرژی بوده و احتراق مناسب این سوخت در موتور سبب رسیدن به سطح آلایندگی یورو شش شده است.
به این ترتیب میزان پیمایش خودروهای گازسوز با یک‌بار سوخت‌گیری همواره یکی از دغدغه های مشتریان این نوع محصولات بوده است، مرتفع خواهد شد.
به منظور افزایش مطلوبیت محصول، بیشینه گشتاور تولیدی این موتور نسبت به قوی‌ترین موتور گازسوز ساخت داخل ۱۱۴ نیوتن متر افزایش داشته و به ۲۵۰ نیوتن متر رسیده است. توان این محصول نیز با افزایش ۷۵ اسبی به ۱۷۵ اسب بخار رسیده است. همین موضوع این موتور را تبدیل به قوی‌ترین موتور در میان محصولات بنزینی و گازسوز تولید داخل کرده است.
افزایش قابل توجه توان و گشتاور این پیشرانه، به کمک فناوری پرخوران (توربوشارژ) و عدد اکتان مناسب سوخت گاز محقق شده است. با تولید این موتور، تصور ضعف توان و گشتاور موتورهای گاز سوز از بین رفته و مطلوبیت محصول در سه حوزه مصرف، آلایندگی و قابلیت رانندگی بالا خواهد رفت.
از دیگر نقاط قوت این طرح می توان به جانمایی مخزن گاز در کف خودرو اشاره کرد که حاصل همکاری مشترک ایپکو و مرکز تحقیقات ایران‌خودرو است. مخازن نصب شده در کف خودرو امکان استفاده از تمامی فضای صندوق عقب خودرو را به راننده می دهد و در واقع فضای آن مانند خودروهای بنزینی قابل استفاده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.