×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
ضرورت افزایش مشوق‌ها برای به کارگیری مددجویان در صنایع کوچک و متوسط

به گزارش کیوسک خبر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، بهزاد رحیمی با اشاره به اقدامات کمیته امداد در حوزه اشتغال و خودکفایی خانواده‌های تحت حمایت، افزود: این نهاد سال گذشته حدود ۲۰۰ هزار فرصت شغلی برای جامعه هدف خود ایجاد کرد که بیشتر آن از طریق راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک تولیدی و خدماتی بوده است.

وی با بیان اینکه کاریابی یکی از زمینه‌های اشتغال به ویژه برای اقشار نیازمند و فاقد سرمایه برای ورود به بازار کار است، ادامه داد: با افزایش مشوق‌ها در زمینه معافیت‌های بیمه‌ای و مالیاتی برای صنایع، می‌توان انتظار داشت که سهم مددجویان در نیروی کار بخش صنایع شاهد یک جهش باشد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس با تاکید بر اهمیت مسئولیت اجتماعی در صنایع مختلف، خاطرنشان کرد: امروز در اثر فرهنگ‌سازی انجام شده، صنایع به ضرورت انجام مسئولیت‌های اجتماعی خود واقف هستند و ضروری است از این فضا برای ایجاد اشتغال برای اقشار محروم استفاده کرد.

رحیمی اظهار کرد: در کنار عمل به مسئولیت‌های اجتماعی از سوی صنایع، باید در حوزه تامین اجتماعی و قوانین و مقررات بیمه‌ای و حفاظت از نیروها اقدامات جدی انجام شود تا شاهد اشتغال پایدار و درآمد ثابت برای مددجویان باشیم.

وی به رشد اعتبارات اشتغال مددجویان در بودجه ۱۴۰۰ پرداخت و تاکید کرد: با اختصاص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار به کمیته امداد، این نهاد ایجاد ۳۰۰ هزار فرصت شغلی برای سال جاری را پیش‌بینی کرده است که در صورت تحقق، می‌تواند نقش بسیاری در اشتغال محرومان داشته باشد.