×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
ضرورت اطلاع‌رسانی حین وقوع حادثه به شهروندان با همکاری وزارت ارتباطات/ ضرورت خروج دستگاه‌های اجرایی از بخشی‌نگری

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: باید طی هماهنگی با وزارت ارتباطات اطلاعات لازم را به محض وقوع حادثه از طریق تلفن‌های همراه در اختیار مردم گذاشت تا از زمانی که دارند استفاده و تا حد ممکن خود را از مخاطراتی احتمالی نجات دهند.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایلنا، اسماعیل نجار در مراسم رونمایی و بهره‌برداری از فاز دوم سامانه پیش بینی و هشدار سیل و سامانه پیش بینی یخبندان تهران گفت: تهران یک کلانشهر ویژه است و با توجه به گسل‌های موجود در تهران و فعالیت‌ها و رفتارهایی که از آن‌ها مشاهده می‌کنیم لازم است که با تمام ابعاد تاب‌آوری شهر را افزایش دهیم. 

او با بیان اینکه بهره برداری از سامانه‌ها و سنسورهایی که امروز انجام شد در این جهت است افزود: اما از طرفی باید ساخت و ساز در همه زمینه‌ها مورد توجه قرار گیرد. 

نجار در ادامه با اشاره به مساله سیل در تهران گفت: سیل بحث دوم در تهران است و با تغییرات جوی که در دنیا، کشور و تهران رخ داده و منجر به این شده است که تغییر اقلیم بارش و زمان و پراکنش بارش را تغییر دهد و شاهد مشکلات امروز هستیم، در نتیجه باید با تمام توان از علم و توانایی‌های علمی بهره بگیریم و در جهت کاهش هزینه‌های جانی و مالی گام اساسی برداریم. 

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تاکید کرد: استفاده از این اطلاعات برای همه دستگاه‌های اجرایی است و تقاضا می‌کنم از نگاه بخشی‌نگری خارج شویم و بتوانیم از اطلاعات همدگیر در جهت کاهش خسارت جانی و مالی استفاده کنیم. 

او با تاکید بر اهمیت اطلاعایت که باید در هنگام حادثه به مردم داده شود گفت: اطلاعاتی که باید به مردم داده شود بسیار مهم است و باید طی هماهنگی با وزارت ارتباطات اطلاعات لازم را به محض وقوع حادثه از طریق تلفن‌های همراه در اختیار مردم گذاشت تا از زمانی که دارند استفاده و تا حد ممکن خود را از مخاطراتی احتمالی نجات دهند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.