×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
صنعت هسته‌ای کشور پیشرو است/در مسیر پیشرفت صنعتی مصمم پیش می‌رویم

سخنگوی دولت گفت: صنعت هسته‌ای کشور صنعت پیشرویی است و دولت در این مسیر بسیار مصمم و جدی و با سرعت هر چه شتابان‌تری پیش خواهد رفت.

به گزارش کیوسک خبر، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت امروز (یکشنبه) در حاشیه نشست شورای هماهنگی مرکز اطلاع رسانی دستگاه اجرایی کشور که در سازمان انرژی اتمی برگزار شد، اظهار داشت: امروز به تناسب حضور در مجموعه سازمان انرژی اتمی، هم برخی از اقدامات و هم دستاوردهای بسیار خوب، امیدوار کننده، افتخار آمیز و غرورآفرین کشور عزیزمان در حوزه انرژی اتمی از سوی سخنگو و رئیس محترم این سازمان گزارش شد.

وی با اشاره به اینکه جهت‌دهی و اولویت فعالیت‌ها به سمت صنعتی‌سازی و بهره‌برداری‌های اقتصادی، درمانی و بهداشتی از این صنعت در حوزه‌های مختلف کشاورزی، بهداشتی و صنعتی بود، گفت: که الحمدالله بسیاری از این‌ها به سمت صنعتی سازی پیش رفته و در حال حرکت است. امروز الحمدالله ۲۰۰ مرکز درمانی در کشور از ۵۰ رادیودارو مختلف که همه محصولات سازمان انرژی اتمی هستند، برای درمان در حوزه‌های مختلف بهره‌برداری می‌کنند.

سخنگوی دولت اضافه کرد: یکی دیگر از اولویت‌های کشور این بوده که در حوزه ظرفیت برق تولیدی، ما با یک افزایش جدی و چشمگیر مواجه باشیم و دستوری که رئیس‌جمهور در بازدیدشان در سفر استانی بوشهر داشتند، مبنی بر اینکه بتوانیم ظرفیت تولید برق هسته‌ای‌مان را به ۱۰ هزار مگاوات برسانیم و فازهای ۲ و ۳ بوشهر برای این کار شروع شده است.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از مهر، بهادری جهرمی تصریحکرد: الحمدالله کشور به سمت بومی‌سازی راکتورها حرکت می‌کند و به نوعی به این سمت می‌رود که بتواند عضو باشگاه تولیدکنندگان راکتورهای تحقیقاتی در سطح جهان باشد. این مسیر هدف گذاری شده برای کشور ان‌شاءالله نوید آینده بسیار روشنی برای صنعت هسته‌ای و سایر صنایع و حوزه کشاورزی و دارویی و درمانی که می‌توانند از این صنعت بهره‌برداری کنند، خواهد داد.

وی گفت: صنعت هسته‌ای کشور صنعت پیشرویی است و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، باید سرریز این دانش بتواند در حوزه‌های مختلف مورد بهره‌برداری قرار بگیرد که دولت در این مسیر بسیار مصمم و جدی است و این مسیر با سرعت هر چه شتابان‌تری پیش خواهد رفت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.