×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
صنایع پتروشیمی همواره دغدغه اثربخش بودن انجام مسئولیت اجتماعی را دارد

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، سید امید شهیدی نیا در هشتادو هفتمین جلسه شورای راهبردی شرکت های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی که با حضور امام جمعه جدید شهرستان بندر ماهشهر برگزار شد اظهارداشت: بهبود زیرساخت های مورد نیاز شهری در مناطق مجاور صنعت یکی از اولویت های انکارناپذیر شرکت های پتروشیمی است.
رئیس شورای راهبردی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی اضافه کرد: صنعت پتروشیمی تاکنون در قالب شورای راهبری برای انجام مطلوب مسئولیت اجتماعی خود تلاش کرده و همواره در کنار مسئولان و تصمیم گیران برای ایفای تعهدات اجتماعی خود گام برخواهد داشت تا از این طریق، زمینه رضایت شهروندان، فراهم گردد.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در بخش دیگری از این نشست به جایگاه بسیار با ارزش ائمه جمعه به عنوان پل ارتباطی بین مردم و صنعت، می تواند در هدایت هرچه بهتر خدمات و انجام مسئولیت های اجتماعی راهنما و تاثیرگذار باشد.
شهیدی نیا تصریح کرد: علاوه بر این نیز تلاش می شود تا با ایجاد ارتباط و تعامل بیشتر، اقدامات و چشم اندازهای در پیش شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی منطقه برای شهروندان اطلاع رسانی شود
در ادامه این نشست امام جمعه شهرستان بندر ماهشهر به بیان‌نقطه نظرات و طرح دیدگاه های خود پرداخت.
امام جمعه شهرستان بندر ماهشهر با اشاره به اینکه؛ ایجاد فرصت های کاری و تولیدی با کمک پتروشیمی‌ها در منطقه فرهنگ سازی شود تاکید نمود: ایجاد فرصت های کاری و تولیدی با کمک شرکت های پتروشیمی و با محوریت سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در منطقه باید فرهنگ سازی شود تا با کاهش نرخ بیکاری، رشد اقتصادی محقق شود.
حجت الاسلام والمسلمین سید امیر محمدی پور در نشست شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی منطقه اظهارداشت:
بررسی های صورت گرفته نشان می دهد که صنعت پتروشیمی در این مناطق پیرامونی خود خدمات بسیار با ارزشی را به مردم شهرستان ارائه کرده است، اما انتظار می رود که این خدمات افزایش یابد تا شاهد ارتقا رضایتمندی شهروندان باشیم.
وی با تاکید بر نقش صنعت نفت در اقتصاد کشور ابراز داشت: استکبار جهانی چشم طمع به منابع و ظرفیت های کشورهای اسلامی بخصوص ایران دارد.
وی تصریح کرد: کاهش وابستگی کشور به اقتصاد نفتی یکی از اصول و اهداف اقتصاد مقاومتی محسوب می شود و در این راستا باید از دیگر ظرفیت های موجود کشور استفاده کرد تا رشد اقتصادی محقق شود.
حجت الاسلام والمسلمین محمدی پور با اشاره به ظرفیت های موجود در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در شهرستان ماهشهر گفت: لزوما نباید همه افراد جویای کار در شرکت های بالادستی پتروشیمی مشغول کار شوند، بلکه با ایجاد فرصت های شغلی مناسب، در کسب و کارهای پایین دستی، امکان کاهش نرخ بیکاری در شهرستان نیز فراهم خواهد شد.