×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
صداوسیما ملی بود و سپس میلی شد و الان عشقی شده است/ آقای قاضی چرا باید شاهد فیلترینگ باشیم؟/ در عرض سه ماه، تمام مردم ایران را واکسینه می‌کنم

کیوسک خبر – محسن مهرعلیزاده کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز در دومین مناظره انتخاباتی که با موضوع «فرهنگی، اجتماعی و سیاسی» برگزار شد؛ در پاسخ به سوالی در خصوص مقابله با سیاست فشار حداکثری گفت: براساس سیاست‌های نظام و به دلیل بدعهدی‌‌های امریکا، مواضع جمهوری اسلامی مواضع درستی است و باید با قوت در مذاکرات حاضر شویم و برجام را زنده کنیم. البته همه نهادهای کشور باید همکاری کنند تا این مذاکرات به نتیجه برسد.

وی در خصوص اظهارات رییسی مبنی بر دلجویی آذری‌زبانان از وی نیز گفت: من فکر نمی‌کنم آذری زبان‌ها به ایشان توهین کرده باشند ضمن اینکه آذری زبان نداریم آنچه که هست در مناطق آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، زنجان، همدان، خراسان، شیراز و اصفهان ترک زبان است و‌ واژه آذری زبان درست نیست.

مهرعلیزاده ادامه داد: ما اخلاق را چه چیزی تعریف می‌کنیم؟ اگر سخنی درباره مدرک آقای رییسی عرض کردم مطلب حقی بود، ایشان شش کلاس درس خواندند و سپس دروس حوزوی خواندند و معادل‌سازی کردند. مسائل اخلاقی را باید در عمل و‌ در جامعه جاری و‌ ساری کنیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه صدا و سیما ۵ دقیقه از مستند من را سانسور کرد، گفت: صداوسیما ملی بود و سپس میلی شد و الان عشقی شده است.

مهرعلیزاده خطاب به رییسی گفت: آقای قاضی چرا باید شاهد فیلترینگ باشیم؟

وی اظهار کرد: من در مورد راه حل آقای رئیسی در خصوص کاهش فاصله طبقاتی باید بگویم که راهکارهای ایشان هیچ ارتباطی با مسائل امروز ندارد. مشکلات ملموس است. حداقل افزایش حداقل دستمزد را داشته باشیم که اکثراً یک یا دو درصد زیر تورم افزایش حقوق وجود داشته است. همه ساله این افزایش دستمزدها به تعویق افتاده است. آمارها، آمارهایی نیست که بتواند کارگران را راضی کند . باید موضوع سه جانبه‌گری کارگر، کارفرما و دولت را داشته باشیم تا بتوانند از حقوق خود دفاع کنند.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: مطلب بعدی، مسئله معلمان است که مدتی است رتبه‌بندی‌هایشان میان مجلس و دولت پاسکاری می‌شود. ظلم فاحشی در رتبه بندی و شناسایی و تطبیق مدرک آنها صورت گرفته است. آنها باید با افزایش تخصص، از مزایای شغلی برخوردار شوند.

وی به مشکلات کولبران و سوختبران اشاره کرد و گفت: کولبران، سوختبران و ته‌لنجی‌ها اقشار فراموش شده‌ای هستند که باید در مورد آنها فکری شود.

مهرعلیزاده اضافه کرد: اکنون در کشور ۷ میلیون نفر سرپرست خانوار اعم از زن و مرد داریم که حداقل سه میلیون نفر آنها هیچ معیشتی ندارند و نیازمند کمک خیرین هستند. باید صندوق درآمد پایدار برای آنها تهیه شود که حداقل نصف حداقل دستمزد کارگران به آنها اختصاص یابد.

وی بیان کرد: باید برای همه مردم و مخصوصاً قشر ضعیف، بیمه تکمیلی رایگان تهیه شود که آنها از بیمه رایگان برخوردار شوند. این بیمه عادی برای همه وجود دارد اما در حد یک درمان جزئی است؛ این افراد با ایجاد کوچکترین مشکل یا عمل جراحی، باید کل زندگی‌شان را بفروشند.

مهرعلیزاده ادامه داد: در خصوص هنرمندان نیز همین مشکل را داریم. حتی پرستاران در این دوران کرونا هم از نظر روحی و روانی و هم از نظر دستمزدها آسیب دیده‌اند. معلمان در این فاصله که بار تحصیلی به دوش خانواده‌ها افتاد، زحمت‌شان مشخص شد. باید غنی‌سازی مجددی در خصوص آموزش و پرورش انجام دهیم تا برای آینده نیرو آماده کنیم.

مهرعلیزاده بیان کرد: باید فضاها آماده‌سازی شود که معلولان عزیز احساس معلولیت نکنند و باید در جهت رشد آنها برنامه‌ریزی کنیم. در خصوص جوانان بارها صحبت شده است. امروز ۱۰ میلیون جوان در سن ازدواج داریم که وضعیت مشخصی ندارند و بلاتکلیف هستند. باید در نظر داشته باشیم که جوانان واقعیت‌های امروز جامعه و صاحب آینده کشور هستند. ما باید سبک زندگی جوانان دهه ۷۰ و ۸۰ را بپذیریم. اگر دختر خانمی ذره‌ای موهایش بیرون باشد، نباید به او پیامک وحشت بدهیم. از آقای رئیسی که قاضی هستند، انتظار داریم که در این مورد تذکر بدهند.

وی تأکید کرد: عده‌ای در جامعه ایجاد رعب وحشت کرده و مردم را نگران می‌کنند. چهار جوان به پارک رفته و بازی می‌کنند و سپس آنها را دستگیر می‌کنند. همین کار منجر به فرار نخبگان و نیروهای آینده کشور می‌شود.

مهرعلیزاده به عملکرد دولت برای کنترل کرونا اشاره کرد و ادامه داد: در مورد کرونا هم طور دولت بسیار کوتاهی کرده است. وزیر کشور باید بخش خصوصی را فعال و واکسن را به موقع وارد می‌کرد. بسیاری از شرکت‌های خصوصی داریم که می توانند بدون انتقال ارز به خارج از کشور، واکسن تولید کنند. به مردم عزیزمان عرض می‌کنم، قیمت واکسن کرونا ماکسیمم بین دو تا ده دلار است که به قیمت آزاد ۲۰۰ هزار تومان می‌شود.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در انتقاد از وزارت بهداشت بیان کرد: اگر وزارت بهداشت دست از مافیا برمی داشت و در جهت اجازه دادن به واکسیناسیون مردم گام برمی‌داشت، تاکنون واکسن‌ها زده می‌شد. وزیر بهداشت به جای این که با پرستاران با شعر و شاعری مسئله را تمام و با مردم با قسم حضرت عباس رفتار کند، عمل کرده یا در خانه بنشیند و همان جا قسم حضرت عباس بخورد. آقایان سعی کنند جدی باشند. آنها از مردم زندگی شان را گرفته‌اند.

وی گقت: برنامه من این است که اگر رئیس جمهور کشور شوم، قول می‌دهم که در عرض سه ماه، تمام مردم ایران واکسینه شوند و بخش خصوصی می‌تواند واکسن وارد کرده و کار را انجام دهد. در مورد مهارت‌افزایی جوانان و بازنشستگان نیز برنامه دارم.