×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
شهروندان منطقه ۱۳ مهمان لبخند بهار شدند

با برپایی جشن ، حرکت کارناوال ها و گروه های عروسک گردانی در بوستان ها و معابر منطقه ۱۳ ، حس شادابی و نشاط برای شهروندان به ارمغان آمد.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۳، محمد هادی علی‌احمدی، شهردار منطقه با اشاره به برنامه های نوروزی منطقه برای آشنایی شهروندان با سنت دیرینه عید نوروز در سطح منطقه گفت: به منظور ایجاد فضای شادی و نشاط در روز های ابتدایی سال جدید و همزمان با تولد دوباره طبیعت ، جشن ، کارناوال نوروزی و گروه های عروسک گردانی در محدوده برپا و تورهای گردشگری نیز اجرایی شد.
او با بیان اینکه در آستانه فصل بهار ، شهروندان منطقه ۱۳ مهمان لبخند بهار شدند ،گفت : این برنامه ها با حرکت کاروان‌ شادی «لبخند بهار» در کوچه پس کوچه های منطقه ۱۳ و برپایی جشن شامل اجرای موسیقی سنتی، عروسک‌گردانی، نوروزخوانی و… در نخستین روز های بهار در بوستان پیروزی منطقه ۱۳ آغاز شد.
او در تشریح جزئیات این برنامه افزود:در ابتدای این مراسم کاروان با اجرای موسیقی محلی و حضور در کوچه پس کوچه های منطقه و اجرای نوای دلنشین موسیقی شهروندان را از آمدن فصل بهار مطلع کرد و سپس روشن گل‌افروز، نوروزخوان و نوازنده پیشکسوت موسیقی مقامی، ویژه برنامه نوروزی را برگزار کرد و پس از آن هم به ترتیب گروه‌ها ی عمو نوروز و ننه سرما، عروسک گردان‌های غول پیکر، هفت‌سین، اقوام آذربایجان و خراسان و اجرای موسیقی محلی، تکم‌چی‌ها و… به اجرای برنامه پرداختند که با استقبال شهروندان رو به رو شد.
شهردار منطقه۱۳ همچنین به کارناوال شادی و جشن بهار مهدوی در بوستان خیام اشاره کرد و افزود: به مناسبت نیمه شعبان و آغاز بهار ، این برنامه در قالب تواشیح ، نمایش عروسکی ، ایستگاه کاردستی ، شعبده بازی ، توسط اداره آموزشهای شهروندی منطقه۱۳ به اجرا درآمد.
علی احمدی اظهار داشت: در ادامه برنامه‌های استقبال از نوروز، نمایش های عروسک در بوستان های شاخص منطقه به معرض دید عموم درآمد.
او کاروان تخم مرغ های رنگی را از دیگر برنامه های اداره آموزش های شهروندی منطقه برشمرد و ادامه داد: این کاروان در محله امامت که پایلوت پروژه ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی است به حرکت در آمد و لبخند را بر لب شهروندان نشاند .
شهردار منطقه۱۳ یادآورشد: برنامه های مذکور با همکاری اداره آموزش های شهروندی و اداره کل آموزش های شهروندی اجرایی شده و تا پایان ایام نوروزی ادامه می یابد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.