×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: پایدار کردن قرض‌الحسنه در زندگی مردم یکی از مهمترین اهداف ما در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران است، تا بتوانیم این سنت مغفول مانده در جامعه را در بطن زندگی مردم جاری کنیم.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل بانک با مدیران صنایع و شرکت‌های صنعتی استان هرمزگان نشست هم‌اندیشی برگزار کرد.
شمسی‌نژاد به همراه جمعی از مدیران بانک در سفر به هرمزگان با مدیران صنایع استان دیدار و نشست هم‌اندیشی برگزار کرد.
وی در این نشست اظهار داشت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به‌عنوان اولین بانک قرض‌الحسنه نزدیک به ۱۵ سال است که فعالیت می‌کند و در این مدت اقدامات گسترده‌ای در حوزه پرداخت وام قرض‌الحسنه و ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه انجام داده است.
شمسی‌نژاد افزود: در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران سالانه بیش از ۳ میلیون فقره وام قرض‌الحسنه خرد پرداخت می‌شود که بالاترین میزان وام قرض‌الحسنه پرداخت شده در شبکه بانکی است. در عین حال که تعداد وام پرداخت شده در این بانک بالاست، اما میزان معوقات این بانک بسیار پایین و تنها نیم درصد است که نشان‌ از اعتماد مردم به بانک قرض‌الحسنه مهر ایران دارد.
وی اظهار داشت: در حال حاضر بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیش از ۱۳ میلیون مشتری دارد و تا کنون نزدیک به ۱۳ میلیون فقره وام قرض‌الحسنه نیز پرداخت کرده است.
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران عنوان کرد: ۵۳۰ شعبه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سراسر کشور در حال ارائه خدمات بانکی به مشتریان این بانک هستند.
افزایش چشمگیر مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران
شمسی‌نژاد اظهار داشت: یکی از اقدامات بسیار خوب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، مخاطب‌پذیری بالای این بانک است، به‌طوری که روزانه ۹هزار افتتاح حساب در این بانک انجام می‌شود.
وی ادامه داد: به طور میانگین روزانه ۸هزار فقره وام خرد توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت می‌شود.
شمسی‌نژاد خاطرنشان ساخت: پایدار کردن قرض‌الحسنه در زندگی مردم یکی از مهمترین اهداف ما در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران است، تا بتوانیم این سنت مغفول مانده در جامعه را در بطن زندگی مردم جاری کنیم.
وی با اشاره به افزایش مبلغ وام پرداختی در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیان کرد: مبلغ وام بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از ۵۰۰ میلیون ریال در سال گذشته به ۲ میلیارد ریال در سال جاری افزایش یافته است.
شمسی‌نژاد اظهار داشت: برای نخستین بار نیز وام قرض‌الحسنه حقوقی در شبکه بانکی توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت می‌شود که میزان این وام نیز ۵ میلیارد ریال است و شرکت‌ها می‌توانند این وام را دریافت کنند. در این زمینه ما تکمیل‌کننده بانک‌های تجاری در کشور هستیم.
وی گفت: اگر شرکت‌ها و ادارات، حقوق و دستمزد کارکنان خود را توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت کنند، محاسنی برای مجموعه و کارکنان آن دارد و می‌توانیم وام خرد قرض‌الحسنه به کارکنان و کارگران آن شرکت‌ها پرداخت کنیم.
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به طرح مهریار اشاره کرد و در این رابطه اظهار داشت: طرح مهریار علاوه بر امتیازی که برای کارکنان شرکت‌ها و ادارات دارد و می‌توانند از محل گردش حساب خود وام دریافت کنند، درصدی از امتیاز نیز در اختیار مدیرعامل شرکت قرار می‌گیرد تا آن را به کارکنانی که نیاز به دریافت وام قرض‌الحسنه دارند، تخصیص دهد.
توجه جدی به محرومیت‌زدایی و ایفای مسئولیت اجتماعی
شمسی‌نژاد بیان کرد: هدف ما استفاده از ظرفیت شرکت‌ها و صنایع برای رفع محرومیت و اجرای مسئولیت‌های اجتماعی در هر منطقه است.
وی خاطرنشان ساخت: استان هرمزگان از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار است که با همکاری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و صنایع می‌توانیم از این ظرفیت در راستای مسئولیت‌های اجتماعی و محرومیت‌زدایی و ایجاد مشاغل خرد اقدام کنیم.
وی اظهار داشت: ما در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به دنبال احیای سنت قرض‌الحسنه هستیم و سود برای ما مهم نیست و سهامداران و سپرده‌گذاران بانک نیز از ما سود نمی‌خواهند.
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران عنوان کرد: ۲هزار و ۶۰۰ پذیرنده در کشور با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران همکاری دارند و مردم می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را با گرفتن وام قرض‌الحسنه دریافت کنند.
وی تأکید کرد: مردم به بانک‌های قرض‌الحسنه اعتماد دارند و احیای سنت قرض‌الحسنه حال مردم را خوب می‌کند.
شمسی نژاد عنوان کرد: در ۱۰ ماه اخیر، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بالاترین رشد افزایش منابع را در کشور داشته و توانسته در این مدت رشد منابع ۷۵ درصدی را تجربه کند.
کارت مهر، کارت زندگی
وی گفت: هر چه بیشتر به سمت مردم برویم، مردم هم بیشتر از ما و قرض‌الحسنه استقبال می‌کنند. ما در تلاشیم کارت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به کارت اول زندگی مردم تبدیل شود.
شمسی‌نژاد به اجرای مسئولیت‌های اجتماعی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: ۵۰۰هزار واحد مسکونی روستایی در کشور توسط بانک قرض الحسنه مهر ایران بیمه حوادث شدند.
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ادامه داد: همچنین ۲۵هزار قلم لوازم بهداشتی و درمانی تهیه و در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز بهداشتی و درمانی قرار گرفت و به ۵۰هزار زن سرپرست خانوار وام قرض‌‌الحسنه اشتغالزایی پرداخت شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.