×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

شرکت بیمه دی افتخار دارد، برای ششمین سال متوالی در قالب قرارداد بیمه‌های مکمل درمان ایثارگران خدمات رسان این عزیزان باشد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل؛ طی این قرارداد تعداد کل بیمه شدگان ایثارگران شرکت بیمه دی در حدود ۱ میلیون و ۶۵۵ هزار نفر است. که تعداد ۵۵ هزار نفر به عنوان آزادگان ارجمند تحت پوشش خدمات تشخیصی، درمانی و توانبخشی قرار دارند.
گفتنی است بسیاری از آزادگان عزیز ما در گروه جانبازان گرامی نیز قرار دارند که صرفا در یک گروه قرار داده شده اند.
مجتی عابد مدیر درمان بیمه دی در این رابطه گفت:
شرکت بیمه دی جهت خدمات رسانی به ایثارگران معزز در حال حاضر با ۸۹۹۱ مرکز درمانی در کل کشور طرف قرارداد می باشد که اهم این مراکز شامل ۲۵۵۰ داروخانه، ۱۴۱۱ آزمایشگاه، ۱۱۵۰ پزشک، ۹۵۶ مرکز توانبخشی،۹۱۶ درمانگاه و ۳۷۵ مرکز تصویربرداری و ۷۹۶ بیمارستان است.
همچنین تحلیل توزیع استفاده از مراکز درمانی نشان دهنده این است که ۷۶ درصد خدمات درمانی از مراکز طرف قرارداد بیمه دی و ۲۴ درصد از مراکز غیر طرف قرارداد ارائه گردیده است. حد استاندارد تعادلی استفاده از مراکز طرف قرارداد در قراردادهای معمول درمان به صورت ۵۵ به ۴۵ به نفع مرکز طرف قرارداد است ولی در قرارداد ایثارگران سعی گردیده، که جهت تسهیل استفاده از خدمات درمانی و تسهیل در دسترسی به خدمات درمان این درصد افزایش یابد تا ایثارگران گرامی بتوانند بدون پرداخت هزینه از خدمات درمانی بهره مند گردند.
همچنین لازم به ذکر است که در حال حاضر ۵۰ شعبه بیمه گری و ۳۱ شعبه جبران مختص ارائه خدمات به جامعه ایثارگری و تعداد ۱۰۲۰ محل جمع آوری اسناد خسارت در کشور در حال ارائه خدمات هستند.
بر اساس اطلاعات موجود، در سال گذشته بیش از ۲۱ میلیون خدمت درمانی به جامعه معزز ایثارگری ارائه شده است.
تعداد ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر حداقل یکبار از خدمات شرکت بیمه دی استفاده نموده اند و نسبت بهره مندی از خدمات در این قرار داد معادل ۷۱ درصد بوده است. به طور متوسط هر بیمه شده ۱۳ بار از خدمات شرکت بیمه دی استفاده نموده است.
بر اساس پرونده های ثبت شده در شرکت بیمه دی در مجموع ۸ درصد از خدمات ارائه شده مربوط به پرونده‌های بستری و ۹۲ درصد مربوط به پرونده‌های سرپایی می باشد.
وی در خصوص توسعه و افزایش کیفیت خدمات این شرکت توضیح داد: تمامی تلاش ما در شرکت بیمه دی جبران سریع هزینه های انجام شده برای بیمه شدگان و توسعه کیفیت خدمات در مراکز طرف قرارداد می باشد. از این رو اقدامات ذیل در شش ماهه گذشته انجام شده است:
۱- کاهش مدت زمان رسیدگی و پرداخت خسارت های بیمه شدگان معزز بنیاد شهید و امور ایثارگران. بنا بر اطلاعات ثبت شده در حال حاضر متوسط زمان رسیدگی به خسارت های مستقیم ۴ روز و متوسط مدت زمان پرداخت آن ۳ روز می باشد. از ابتدای اسفند ماه سال گذشته تا کنون بیش از یازده هزار میلیارد از خسارت های بیمه شدگان پرداخت شده است که در طول چندسال گذشته بی سابقه بوده است.
۲- همچنین، تلاش برای کاهش مطالبات و پرداخت به مراکز درمانی به صورت هماهنگ و یکپارچه در کل کشور ، به نحوی که از ابتدای اسفندماه سال گذشته تا کنون بیش از سی هزار میلیارد ریال خسارت مراکز درمانی طرف قرارداد به حساب ذینفعان واریز شده است.
قطعاً با ادامه روند تسریع وصول مطالبات حق‌بیمه که با همت و پیگیری مدیرعامل محترم شرکت بیمه دی و همکاری مدیران ارشد بنیادشهید و امور ایثارگران محقق شده است، شرایط همکاری با مراکز درمانی و ارائه خدمات درمان بسیار بهتر از گذشته ارائه خواهد شد و عقد قرارداد و ادامه همکاری با مراکز درمانی جدید یا تمدید قراردادهای فعلی در صورت رضایتمندی بیمه شدگان محترم از خدمات دریافت شده می باشد.
۳- با توجه به سهم بالای هزینه های دارویی در خسارت های پرداخت شده و مشکلات ناشی از تحریم های ظالمانه دشمن در تهیه دارو در کشور بیمه دی اقدام به راه اندازی پروژه دارو رسان جهت رفاه حال بیمه شدگان معزز بنیاد شهید و امور ایثارگران نموده است. این پروژه در فاز نخست برای تهیه و ارسال داروهای مورد نیاز جانبازان ۷۰٪ در حال اجرا می باشد و پس از بررسی و دریافت اطلاعات بیشتر و همچنین رفع مشکلات و موانع اجرایی برای سایر گروه های طرح تکریم نیز اجرا خواهد شد.
۴- با توجه به لزوم ارائه خدمات با کیفیت و همچنین خاص برای این قشر، پروژه اعلام آنلاین خسارت درمان نیز پیاده سازی و زیر ساخت های اجرایی آن رونمایی گردید. در این بخش بیمه شدگان گرامی می توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری به دفاتر و محل های میز خدمت از طریق گوشی همراه و اپلیکیشن دی دار نسبت به ثبت خسارت‌های اقدام نموده و مراحل مختلف ارزیابی و پرداخت را بررسی و پیگیری نمایند.
۵- بیمه دی در نظر دارد جهت رفاه حال بیمه شدگان و کاهش مدت زمان رسیدگی به اسناد درمانی اقدام به راه اندازی ارزیابی الکترونیک خسارت های درمان در دو بخش مستقیم و غیر مستقیم نماید. قطعا راه اندازی این طرح علاوه بر کاهش هزینه های اجرایی قرارداد سبب افزایش سرعت ارزیابی، کاهش اشتباهات احتمالی و در نهایت جلب رضایت بیمه شدگان و مراکز درمانی خواهد بود.
۶- پس از بررسی های صورت گرفته مشخص گردید دریافت خارج از تعرفه مصوب هیات وزیران توسط برخی مراکز درمانی و پزشکان یکی از عمده ترین دلایل اعمال کسورات در خسارت و نارضایتی بیمه شدگان می باشد و بیمه دی در نظر دارد جهت کاهش کسورات در خسارت مستقیم ایثارگران اقداماتی موثر انجام دهد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.