×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از عرضه محصول شاین مکس دانگ فنگ در پاییز امسال خبر داد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایکوپرس- علیمردان عظیمی در آیین رونمایی و معرفی خودروی «شاین مکس» دانگ فنگ، ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام محرم و شهادت سرور و سالار شهیدان (ع)، با بیان این که واردات این خودرو، در راستای تنظیم بازار صورت گرفته، گفت: سیاست واردات را در پیش گرفتیم و در این خصوص همکاری با خودروسازی «دانگ فنگ» یکی از شرکای تجاری ایران خودرو، در راستای واردات دو نسخه هیبرید و بنزینی محصول «شاین مکس» را شروع کردیم.
به گفته وی، با توجه به نیازمندی های جامعه در زمینه خودروهای هیبرید و برقی، محصول امروز را انتخاب کردیم که دارای مصرف سوخت ۶.۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر در نسخه بنزینی و مصرف سوخت با ۴.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر در نسخه هیبرید است؛ از نسخه هیبرید این محصول می توان در زمینه حمل و نقل عمومی استفاده کرد که می تواند کمک خوبی در حوزه کاهش آلودگی هوا و مصرف سوخت به ویژه از منظر هزینه و قیمت باشد.
عظیمی با بیان این که واردات و عرضه این خودرو در پاییز سال جاری صورت خواهد گرفت، اظهار کرد: این خودرو در نسخه‌های هیبریدی و بنزینی عرضه خواهد شد و در مرحله دوم نیز به دنبال انجام مذاکراتی برای تولید خودروی برقی در داخل کشور هستیم.
وی هم چنین با اشاره به تولید خودروهای برقی، خاطرنشان کرد: ایران خودرو اولین شرکت در کشور است که ساختار تولید خودروی برقی را داراست؛ نمونه خودروی برقی تولیدی گروه صنعتی ایران خودرو در اختیار وزیر صمت قرار گرفته و ایشان این محصول را تایید کردند‌. به دنبال این هستیم بر اساس برنامه ای با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت صمت، یکی از سایت‌های تولیدی ایران خودرو را به تولید خودروهای برقی و هیبرید اختصاص دهیم.
عظیمی تاکید کرد: قطع به یقین تکنولوژی و امکانات تولید خودروی برقی در ایران خودرو وجود دارد و به دلیل بالاتر بودن هزینه تولید خودروی برقی، برای تولید نیازمند حمایت هستیم و وزارت صمت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قول هایی برای مساعدت‌ در این خصوص داده اند.
وی گفت: با توجه به وضعیت آلودگی هوا و افزایش مصرف بنزین در کشور، باید به فکر سلامت مردم باشیم، ما در مقابل همه افراد جامعه مسوول هستیم و سلامت آنها برای ما اهمیت ویژه ای دارد، به همین دلیل نیز در کنار تولید خودروهای بنزینی، سرمایه گذاری کرده و به دنبال تولید خودروهای برقی و هیبرید نیز هستیم.
عظیمی تصریح کرد: با تاکید وزیر محترم صمت بر تولید خودروی برقی و هیبرید، تمام تلاش خود را خواهیم کرد و مطمئن هستم ایران خودرو اولین خودروسازی خواهد بود که در زمینه تولید خودروهای برقی و هیبرید به نتیجه می رسد. هیچ نگرانی از بابت توانمندی ایران خودرو نداشته و یقین دارم، کارکنان تلاش گر و مدیران این شرکت به قدری توانا هستند که در اولین فرصت این رخ داد بزرگ صنعتی را رقم زده و در این مجموعه، بهترین خودروها را تولید و در اختیار مردم و حمل و نقل عمومی قرار می دهیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.