×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران با تجلیل از تامین‌کنندگان زنجیره فولاد به کار خود پایان داد

به گزارش کیوسک خبر به نقل از خبرنگار روابط‌عمومی فولاد خوزستان، سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ۲۱ بهمن ماه با امضای ۲۵ تفاهم‌نامه همکاری میان شرکت‌های فولادی و تولیدکنندگان تجهیزات مورد نیاز این صنعت، تجلیل از تامین‌کنندگان زنجیره فولاد و فعالان رسانه‌ای در سالن همایش‌های هتل المپیک تهران به کار خود پایان داد.

مهدی صادقی نیارکی، عضو هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، اقتصاد مقاومتی و تاب‌آوری را مرام‌نامه‌ی اقتصاد ملی دانست و افزود: وزارت صمت با توجه به مشکلات و مسائل کشور، طرح نهضت ساخت داخل را آغاز کرد که ۱۰ میلیارد دلار بودجه به آن تخصیص یافت. صنایع فولاد، پتروشیمی، نفت و گاز، خودرو و نفت و گاز جزو پیشتازان این حوزه بودند و می‌توانند با سفارش‌گذاری در اقتصاد کشور تغییر ایجاد کنند.

نیارکی در ادامه گفت: در سال ۹۹ تنها صنعتی که در ایران رشد اقتصادی داشت، صنعت ساخت بود. حضور پررنگ شرکت‌های دانش بنیان و سازنده های تجهیزات صنعتی در نمایشگاه ملی فولاد ایران حائز اهمیت است. مفهومی در وزارت صمت به نام زنجیره ارزش کارخانه‌سازی وجود دارد که به کشور هویت و تاب آوری و استقامت می‌دهد. این زنجیره توسعه خدمات فنی مهندس و توسعه مغز افزارها در کشور است. ایران جزو ۵ کشور برتر فارغ التحصیلان فنی و مهندسی است و صنعت فولاد می‌تواند در صنعت ساخت از آنها استفاده و ان نیروها را بکارگیری کند.

در ادامه مراسم ۲۵ تفاهم‌نامه همکاری میان شرکت‌های فولادی و تولیدکنندگان تجهیزات مورد نیاز صنعت فولاد با حضور وجیه اله جعفری رییس هیات عامل سازمان ایمیدرو، مهدی صادقی‌نیارکی عضو هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی و مدیران شرکت‌های فولادی، در قالب میزهای داخلی‌سازی و تعمیق ساخت داخل به امضا رسید که حاصل آن صرفه‌جویی بیش از ۳۳۶ میلیون یورویی خواهد بود.

تجلیل از شرکت‌های تولیدکننده‌ی برتر در زمینه مواد اولیه و مصرفی دیگر بخش مراسم اختتامیه بود.

پایان‌بخش آیین اختتامیه، تجلیل از فعالان عرصه رسانه بود که از غلامرضا فروغی‌نیا مدیر روابط‌ عمومی شرکت فولاد خوزستان در کنار دیگر مدیران رسانه‌ای تجلیل شد.

سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران با حضور ۴۴ شرکت تولیدکننده فولاد و تامین‌کننده قطعات و تجهیزات مورد نیاز صنعت فولاد با رویکرد بومی‌سازی و توسعه فناوری و با هدف کاهش نیاز ارزی در تامین قطعات و تجهیزات، دانش فنی و مهندسی و مواد مصرفی مورد نیاز از طریق ارائه فرصت‌های بومی سازی و ساخت از ۱۹ بهمن به مدت سه روز در سالن همایش‌ها هتل المپیک برگزار شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.