×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: سهم بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از نقدینگی کشور افزایش یافته و به ۲ درصد رسیده است. این موضوع حاصل تلاش و همکاری همه کارکنان بانک است. در گام اول ۵ درصد و در گام بعدی ۲۰ درصد منابع شبکه بانکی را هدف‌گذاری کرده‌ایم.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل بانک در سمینار سراسری مدیران با اشاره به اینکه اتفاقات مطلوبی در ۱۱ ماه گذشته با تلاش مدیران استان‌ها رخ داده است، گفت: بسیاری از افراد باور نمی‌کردند بانکداری قرض‌الحسنه بتواند خلأهای بانکداری را پوشش دهد و برخی سازمان‌ها از خدمات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تعجب می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه هر روز به عظمت و بزرگی بانک افزوده می‌شود، گفت: در سال جاری بانک رشد خوبی در شاخص‌های مختلف داشته و این مسئولیت ما را بیشتر می‌کند.
شمسی‌نژاد با بیان اینکه شاهد یک تغییر مدل و پارادایم هستیم، اظهار داشت: حوزه فناوری اطلاعات می‌تواند نقش پررنگی در ادامه مسیر فعالیت بانک داشته باشد. برای رسیدن به ۵۰ میلیون مشتری و ارائه سرویس با کیفیت به آن‌ها برنامه‌ریزی می‌کنیم و در این مسیر حوزه فناوری اطلاعات و توسعه این بخش اهمیت زیادی دارد.
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران یادآوری کرد: قطعاً حمایت‌هایی که از بانک قرض‌الحسنه مهر ایران می‌شود، نتیجه خوبی در پی خواهد داشت. اکنون از قرض‌الحسنه حمایت خوبی می‌شود و متقابلاً انتظاراتی هم دارند که این موضوع مسئولیت ما را بیشتر می‌کند.
وی با تأکید بر اینکه ارائه تجربیات و نظرات در بانک یک‌طرفه نیست، اظهار داشت: لازم است مدیران استانی با ادارات کل مرکزی ارتباط خوبی داشته باشند و پیشنهادات خود را به آن‌ها منتقل کنند. همچنین مدیران شعب استان‌ها ماهانه حداقل یک بار جلساتی با رؤسا و کارکنان شعب برگزار کنند.
پرداخت حقوق کارکنان دستگاه‌های دولتی، فصل جدید فعالیت بانک
شمسی‌نژاد خطاب به مدیران ستادی و استانی بانک گفت: ما مدیران یک جامعه اسلامی و یک بانک قرض‌الحسنه هستیم و باید ارتباط دوستانه‌ای با کارکنان خود داشته باشیم. لازم است همکاران سعه صدر بالایی داشته باشند و این مستلزم این است که مدیران شعب استان‌ها، ارتباط مناسبی با کارکنان شعب داشته و در کنار آن‌ها باشند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به صادر شدن مجوز پرداخت حقوق و دستمزد دستگاه‌های دولتی از طریق بانک‌های قرض‌الحسنه اشاره کرد و اظهار داشت: این موضوع ایجاب می‌کند تعامل بانک با نهادهای این بخش‌ بیشتر از گذشته شود. باید نیازهای دستگاه‌های دولتی را شناسایی و به آن‌ها پاسخ مناسبی ارائه کنیم.
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران این طور ادامه داد: سطح توقع و پاسخگویی مشتریان بانک افزایش یافته اما با رویکرد مطلوبی که مدیران استان‌ها در پیش گرفته‌اند، مسئله‌ای نخواهیم داشت و جامعه مشتریان ما روز به روز گسترش می‌یابد.
دریافت مزد خدمت به جای کارمزد، یکی از مؤلفه‌های بانکداری اسلامی است
شمسی‌نژاد تصریح کرد: اگر بخواهیم به سمت بانکداری ناب اسلامی قدم برداریم، ناچاریم برخی از دستورالعمل‌های شبکه بانکی را تغییر دهیم. این کار نیاز به کارهای علمی و یک همت جهادی دارد. ما اکنون در حال اجرای قانون بانکداری بدون ربا هستیم و حرکت به سمت بانکداری اسلامی کار سختی خواهد بود.
وی در همین رابطه افزود: حرکت به سوی بانکداری اسلامی توسط بانک مرکزی آغاز شده و پایلوت این طرح را نیز بانک‌های قرض‌الحسنه قرار داده‌اند. یکی از مؤلفه‌های بانکداری اسلامی، دریافت مزد خدمت به جای کارمزد است. قطعاً مزد خدمت کمتر از کارمزد ۴ درصدی خواهد بود. لازم است بانک هزینه‌های خود را کنترل کرده و به سمت دریافت مزد خدمت حرکت کند.
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اشاره به ضرورت افزایش کیفیت خدمات بانکی گفت: هنگامی که خدمت مطلوب، در دسترس و ارزانی در اختیار مردم قرار دهیم، از آن استقبال می‌کنند. یکی از پروژه‌های بسیار بزرگ بانک دریافت مزد خدمت به جای کارمزد است و لازم است همه در این موضوع به یکدیگر کمک کنیم.
ایده‌آل ما استفاده همه مردم از کارت قرض‌الحسنه است
وی با بیان اینکه اگر مردم به جای کارمزد، مزد خدمت پرداخت کنند، خیالشان از نظر شرعی راحت‌تر است، افزود: ایده‌آل ما این است که همه مردم از کارت قرض‌الحسنه به‌عنوان کارت بانکی خود استفاده کنند.
شمسی‌نژاد پروژه دیگر بانک را مربوط به آموزش و پرورش دانست و اظهار داشت: برای این طرح در استان‌های مختلف اقدامات زیادی انجام می‌شود. می‌خواهیم زنگ قرض‌الحسنه را در مدارس راه‌اندازی کنیم و در کتب درسی نیز مفاهیم مربوط به قرض‌الحسنه گنجانده شود.
وی با طرح این پرسش که چرا در مدارس ما فرهنگ غربی نفوذ کند، اما فرهنگ قرض‌الحسنه وجود نداشته باشد؟ گفت: ما نمی‌خواهیم کار روتین کنیم، بلکه برای ایجاد بهبود، مسئولیت داریم. مدیران باید خلاقیت و دغدغه پیشرفت رو به جلو داشته باشد. ما مدیون مردم هستیم و باید برای حل مشکلات آن‌ها گام برداریم.
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران افزود: قدردان همه همکاران هستم، زیرا در ۶ماهه نخست سال جاری رشد منابع تقریباً ۴۰ درصدی را تجربه کردیم، در حالی که متوسط شبکه بانکی ۱۴ درصد بوده است. همچنین وام‌دهی ما به مردم بیشتر، بهتر و آسان‌تر شده است.
وی با تأکید بر اینکه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به برکت فرهنگ مقدس قرض‌الحسنه و تلاش کارکنان خود، توفقیات خوبی به دست آورده، گفت: حتماً افق روشنی نیز پیش روی بانک قرار دارد. این شرایط باعث می‌شود، قرض‌الحسنه بتواند به کمک آحاد جامعه برسد. خوشبختانه توانسته‌ایم افزون بر تأمین مالی نیازهای خرد، قرض‌الحسنه را برای کارآفرینی و اشتغال‌زایی نیز به کار گیریم.
شمسی‌نژاد هدف‌گذاری منابع بانک برای پایان سال را ۲۰۰هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این عدد بسیار بالاست. به تبع آن پرداخت وام قرض‌الحسنه نیز افزایش چشمگیری خواهد یافت. یکی از برنامه‌های بانک مرکزی گسترش شمولیت مالی است و اینکه همه افراد در نقاط مختلف کشور بتوانند به‌آسانی وام قرض‌الحسنه دریافت کنند.
مرکز نوآوری و توسعه کسب‌وکار بانک راه‌اندازی می‌شود
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران خبر داد: به‌زودی مرکز نوآوری و توسعه کسب‌وکار بانک را افتتاح می‌کنیم. برای توسعه فعالیت‌های خود نیاز به یک مرکز نوآوری داریم تا پژوهشگران و دانشجویان در این مرکز به تبادل اندیشه و خلق ایده‌های نوآورانه بپردازند. همچنین تا پایان سال جاری سامانه مربوط به مرجعیت علمی قرض‌الحسنه را نیز افتتاح می‌کنیم.
وی اظهار داشت: پروژه بعدی بانک راه‌اندازی فرابانک است. مردم باید بتوانند با همراه‌بانک همه سرویس‌های بانکی مد نظر خود را دریافت کنند. فرابانک در چند فاز و چند مرحله به بهره‌برداری می‌رسد و خدمات گسترده‌ای بر این بستر ارائه می‌شود.
شمسی‌نژاد گفت: همچنین جشنواره ملی فرهنگی هنری قرض‌الحسنه را در پایان سال برگزار می‌کنیم که در نوع خود کار بزرگی است و می‌تواند منشأ تولید آثار مختلف هنری در حوزه قرض‌الحسنه باشد.
وی در پایان خاطرنشان ساخت: اینکه سهم بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از نقدینگی کشور افزایش یافته و به ۲ درصد رسیده، حاصل تلاش و همکاری همه کارکنان بانک بوده است. در گام اول ۵ درصد و در گام بعدی ۲۰ درصد منابع شبکه بانکی را هدف‌گذاری کرده‌ایم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.