×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
سرعت و رابط کاربری دو ویژگی اصلی آی‌بی‌تریدر

پیمان باغچه سرا مدیرعامل iBshop در برنامه زنده مرکز مالی ایران ضمن بیان این مطلب که ایده اولیه آی‌بی‌شاپ در سال ۱۳۹۵ در مجموعه تامین سرمایه تمدن مطرح شد گفت: در آن زمان هدف از راه اندازی این سامانه که مخفف کلمه Interactive Broker یا کارگزار تعاملی است، ایجاد و برقراری تعامل در فضای خدمات آنلاین با کاربران و سرمایه گذاران بود تا بتوانیم خدمات متنوعی را در بازار پول و سرمایه به صورت همزمان به کاربران ارائه دهیم.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی تامین سرمایه تمدن ،وی افزود: اما به مرور زمان و با تغییراتی که در بازار سرمایه و همینطور شرایط بازار ارز و سکه رخ داد و مسیری که صندوق های سرمایه گذاری طی کردند، آی‌بی‌شاپ به یک فروشگاه تخصصی برای خدمات مجموعه تامین سرمایه تمدن تبدیل و به نوعی یک فروشگاه خدمات تامین سرمایه یا Investment Bank shop شد.

صندوق های سرمایه گذاری بالغ ترین و کامل ترین سرویس های آی‌بی‌شاپ
باغچه سرا ادامه داد: این مجموعه همانگونه که مطرح شد در سال ۹۵ و در جریان نمایشگاه بانک، بورس و بیمه و با حصور دکتر صالح آبادی افتتاح شد و فعالیت خود را به صورت جدی در سال ۹۶ آغاز کرد و در همان سال کاربران زیادی را به خود جذب کرد.
به گفته مدیرعامل آی‌بی‌شاپ، مجموعه مذکور کار خود را با صدور و ابطال و پشتیبانی انلاین صندوق های سرمایه گذاری آغاز کرد و به نوعی مجموعه آی‌بی‌شاپ نخستین مجموعه ای بود که در حوزه سرویس های صدور و ابطال آنلاین صندوق های سرمایه گذاری در بازار سرمایه شروع به کار کرد و به مرور خدمات خود را گسترش داد به گونه ای که اکنون می توان مدعی شد صندوق ها بالغ ترین و کامل ترین سرویس آی‌بی‌شاپ را تشکیل می دهند و سابقه بیش از ۵ ساله را در این صنعت دارد.

۳نوع صندوق موجود در آی‌بی‌شاپ را بشناسیم
وی درخصوص انواع صندوق های موجود در ‌ای‌بی‌شاپ اظهار کرد: در این مجموعه سه نوع صندوق سرمایه گذاری شامل صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت، صندوق های سرمایه گذاری سهامی و صندوق های سرمایه گذاری مختلط می باشند.
از اینرو گنجینه زرین شهر و اندوخته توسعه صادرات آرمانی از نوع صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت هستند که خدمات آنها ارائه می شود. همچنین صندوق ثروت آفرین تمدن از نوع صندوق های سرمایه گذاری سهامی و صندوق گوهر نفیس تمدن از نوع صندوق های سرمایه گذاری مختلط به شمار می روند.

باغچه سرا صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت را رایج ترین نوع صندوق های سرمایه گذاری عنوان کرد و گفت: در بازار سرمایه بیش از ۹۰ درصد سرمایه گذاران به جهت شباهت زیاد ویژگی های این نوع صندوق ها به بانک از این نوع صندوق های سرمایه گذاری استفاده می کنند. البته برخی ویژگی های این صندوق سبب تمایز این ابزار نسبت به سپرده های بانکی شده است.
وی ادامه داد: بررسی چند سال گذشته نشان می دهد سود صندوق های با درآمد ثابت ه طور متوسط ۲ تا ۵ درصد بالاتر از سود سپرده های بانکی بوده است و این موضوع یکی از ویژگی های اصلی صندوق با درآمد ثابت است. البته ذکر این نکته ضروری است، با توجه به اینکه فعالیت اصلی این صندوق ها به صورت همزمان در بازار سرمایه و بازار پول است لذا از نرخ های سیستم بانکی تبعیت می کنند.
مدیرعامل آی‌بی‌شاپ در پاسخ به این سوال که برای افراد با ریسک پذیری بالاتر کدام صندوق پیشنهاد می شود؟ گفت: صندوق های سرمایه گذاری در سهام برای این دسته از افراد طراحی شده اند. این صندوق ها ۷۰ تا ۹۰ درصد از منابعی که در اختیار دارند را به نیابت از افراد در بورس سرمایه گذاری می کنند. یکی از اصلی ترین ویژگی های این صندوق ها این است که در وهله اول هر فردی که وارد این صندوق ها می شود در واقع ریسک سرمایه گذاری در بازار سرمایه را پذیرفته است و علیرغم منفی بودن بازدهی این صندوق ها در برهه هایی که بازار سرمایه منفی بوده ،اما روند بلند مدت آنها نشان می دهد از سپرده های بانکی و صندوق های با درآمد ثابت بازدهی بسیار بالاتری داشته اند.

دریافت وام بدون ضامن و حاشیه سود مناسب تسهیلات دو ویژگی جذاب آی‌بی‌کارت برای سرمایه گذاران
باغچه سرا درخصوص خدمت جدید آی‌بی‌شاپ تحت عنوان آی‌بی‌کارت گفت: آی‌بی‌کارت سرویس جدیدی است که سال گذشته از آن رونمایی شد و در واقع محصول مشترک بازار پول و سرمایه است. به بیان ساده تر این سرویس تلفیقی از سرمایه گذاری در صندوق ها و گرفتن اعتبار و وام از بانک ها را برای سرمایه گذاران فراهم کرده است.
وی ادامه داد: آی ‌بی‌کارت به عنوان کارت اعتباری در اختیار سرمایه گذارانی که پول خود را در صندوق ها قرار داده اند قرار می گیرد. این کارت چند ویژگی اصلی دارد که می توان به عدم نیاز به ضامن و حاشیه سود حدود ۳ درصدی برای سرمایه گذاران اشاره کرد. به عبارت دیگر ضمانت و وثیقه این وام همان مبلغی است که سرمایه گذار در صندوق سرمایه گذاری کرده است و بابت آن سود دیافت می کند و حاشیه سود نیز ناشی از تفاوت نرخ سود صندوق ها و بهره تسهیلات دریافتی می باشد. لذا دو موضوع مذکور جذابیت این سرویس را برای سرمایه گذاران بالا برده است.
مدیرعامل آی‌بی‌کارت اظهار کرد: آی‌بی‌کارت بر روی صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت ارائه می شود و در یک سال گذشته این کارت بر روی صندوق سرمایه گذاری اندوخته توسعه صادرات آرمانی اجرایی شده و به زودی بر روی صندوق گنجینه زرین شهر تعمیم داده می شود.

۱۸شعبه سوپرمارکت مالی راه اندازی شد؛ شعبه کرج در دست اجراست
وی در تشریح سرویس سوپرمارکت مالی نیز گفت: ایده سوپرمارکت مالی در دنیا قدمت و سابقه بسیار طولانی دارد و در خارج از کشور بسیار مرسوم بوده است. در این مراکز اکثر نیازهای پولی، مالی، سرمایه گذاری و بیمه ای برای افراد و سرمایه گذاران فراهم شده و افراد قادرند به صورت همزمان خدمات مختلفی را در آن واحد دریافت نمایند. از دو سال پیش این امکان از سوی ما تعریف و با هدف رفع برخی محدودیت های موجود در آی‌بی‌شاپ راه اندازی شد. در این سامانه امکان انتقال و سرمایه گذاری مبالغ مختلف بدون محدودیت سقف تراکنش وجود دارد.
به گفته باغچه سرا بحث تسهیل در اعتماد سرمایه گذاران به واسطه شعبات مختلف و امکان حضور فیزیکی در سوپرمارکت مالی دیگر مزیت آن به شمار می روند.
وی عنوان کرد: خدمات بیمه ای نیز در سوپرمارکت مالی ارائه می شود و افراد قادرند از این خدمات به راحتی به صورت آنلاین یا حضوری استفاده کنند. همچنین علاوه بر خدمات بیمه ای و سرمایه گذاری در صندوق ها و ارائه مشاوره، یکسری خدمات مختص شرکت ها نظیر تامین مالی، انتشار اوراق و ورود به بورس نیز در این مکان ارائه می شود.

مدیرعامل آی‌بی‌شاپ درباره تعداد شعبات سوپرمارکت مالی یادآور شد: تا اواخر سال گذشته به ۱۸ شعبه سوپرمارکت مالی در شهرهای اصلی رسیدیم که از آن جمله می توان به چند شعبه در تهران، مشهد، اصفهان، کیش، شیراز، تبریز، اردبیل، کاشان، زنجان، کرمان و همدان اشاره کرد. تنها شعبه از سوپرمارکتی که باقی مانده و در دست اجرا می باشد شعبه کرج است و در صورت تاسیس آن می توان مدعی بود که در اکثر شهرهای اصلی شعبه سوپرمارکت مالی را داریم.

آساکارت بزرگترین باشگاه تخفیف در ایران می شود
وی در بخش دیگری از صحبت های خود درمورد سرویس آساکارت نیز تاکید کرد: آساکارت سیستم اعتباری نیست و خدمات ارزش افزوده تخفیفی به شمار می رود. این امکان با هدف افزایش رضایتمندی مشتریان و ارائه سرویس های جانبی راه اندازی شد. این سرویس در واقع یک سرویس تخفیف غیر فیزیکی است. هر کارت بانکی که عضو سرویس شتاب است قابلیت ثبت در سرویس آساکارت را دارد. با این قابلیت، امکان دریافت تخفیف ۲ تا ۵۰ درصدی در زمان خرید از ۱۰ هزار فروشگاه در حوزه های مختلف در سراسر کشور فراهم می شود.
به گفته باغچه سرا آساکارت در یک ماه آینده به بزرگترین باشگاه تخفیف در ایران تبدیل خواهد شد..
آی‌بی‌تریدر و ویژگی های ان برای معامله گران
وی در ادامه صحبت های خود به سامانه جدیدی تحت عنوان آی‌بی‌تریدر و ویژگی های آن برای معامله گران پرداخت و اظهار کرد: یکی از ویژگی های اصلی سامانه آی‌بی‌تریدر که حدود ۵ ماه پیش از آن رونمایی شد، اختصاصی بودن و بازنویسی و اجرای صفر تا صد این سامانه از سوی شرکت نرم افزاری صحرا از زیرمجموعه های تمدن است به گونه ای که این سامانه متناسب با نیازهای سرمایه گذارانی که در بورس ایران فعالیت می کنند، شده است.
باغچه سرا گفت: یکی از قابلیت های این سامانه این است که در دوره های منظم می توان از سرمایه گذاران بازخورد دریافت کرد و سیستم را ارتقا و بهبود بخشید.
وی از ویژگی های اصلی این سامانه را سرعت خوب در معاملات و رابط کاربری بسیار مطلوب آن عنوان کرد و افزود: امکان بهره گیری کاربران و سرمایه گذاران از ابزارهای تحلیلی، کمکی و رابط هایی که به صورت پویا در حال اضافه شدن به این سامانه است وجود دارد.
وجه تمایز آی‌بی‌تریدر چیست؟
مدیرعامل آی‌بی‌شاپ در پاسخ به این سوال که چه امکاناتی آی‌بی‌تریدر را از سایر سامانه های معاملاتی متمایز می کند؟ گفت: در زمان برنامه نویسی آی‌بی‌تریدر که دقیقا در زمان طلایی و خوب بازار بود، چند آیتم ملاک عمل قرار گرفت تا مواردی که برای هر یک از سهامداران می تواند جذاب باشد و عامل تغییر پلتفرم معاملاتی برای آنان باشد در آن گنجانده شود. ار اینرو در آن برهه زمانی یعنی دو سال قبل یکی از اصلی ترین فاکتورها، سرعت بود و هم اکنون این فاکتور وجه تمایز سامانه آی‌بی‌تریدر نسبت به سایر پلتفرم های معاملاتی است. دومین وجه تمایز این سامانه همانطور که اشاره شد، رابط کاربری خوب است.
وی تاکید کرد: آی‌بی‌تریدر کپی نیست و براساس نیاز سرمایه گذاران طراحی گردیده است.این موضوع نیز از دیگر ویژگی ها و وجه تمایزهای مهم سامانه مذکور به شمار می رود.

باغچه سرا در خاتمه اظهار کرد: مجموعه به دنبال ارتقا کیفیت محصولات ارائه شده است و به صورت همزمان در پی ارائه خدمات و محصولات جدیدتری از قبیل خدمات اقساطی نیز هستیم که به معنای خرید کالا و خدمات در ازای سرمایه گذاری بوده و به سرمایه گذاران در صندوق های سرمایه گذاری به عنوان سرویس های ارزش افزوده ارائه می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.