×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
سرانجام خورشید آزادی بر سراسر فلسطین می‌تابد

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایسنا، العربی الجدید در یادداشتی به فرار شش اسیر فلسطینی از زندان جلبوع رژیم صهیونیستی پرداخت و نوشت: ملت فلسطین با وجود جانبداری‌های بین‌المللی از دولت آپارتاید رژیم صهیونیستی، هر روز برای آزادی فلسطین و خود مبارزه می‌کنند و شادی و دست به دست شدن خبر فرار موفقیت آمیز شش قهرمان و فدایی این ملت از زنذان “جلبوع” به خوبی بیانگر این موضوع است.
ما شاهد یک حماسه قهرمانانه بودیم که قهرمانان آن اسیرانی هستند که تحت شدیدترین اقدامات نظارتی لحظه‌ای قرار داشتند و چندین سال بود که زندانی شده بودند و یکی از آنها به حبس ابد محکوم شده بود. گناه آنها مقاومت در مقابل رژیم اشغالگر و جسارتشان در مبارزه برای آزادی فلسطین و آزادسازی آن بود.
فلسطینی‌ها این زندان را به عرصه جدیدی از مبارزه تبدیل می‌کنند تا اعلام کنند که رژیم صهیونیستی هر اندازه که به جنایاتش ادامه دهد در نهایت خورشید آزادی دوباره بر سراسر فلسطین و همه فلسطینی‌ها خواهد تابید و مهم نیست که چقدر از حمایت آمریکا و حمایت بین‌المللی و متأسفانه گاهی حمایت اعراب برخوردار باشد.
نبرد قهرمانانه شش اسیر فلسطینی مذکور نخستین نبرد اسیران شجاع فلسطینی برای آزادیشان نبوده و نخواهد بود؛ تا کنون ده‌ها اعتراض و اعتصاب غذا توسط اسیران فلسطینی صورت گرفته است که برخی از آنها به شکستن حصار زندان‌های رژیم صهیونیستی و بازگشت برخی از این قهرمانان به آغوش خانواده‌هایشان و میدان مبارزه در داخل فلسطین منجر شد. آخرین مورد آن انهار الدیک بود که در مقابل زندانبانان رژیم صهیونیستی پیروز شد و در واقع این ملت فلسطین بودند پیروز شدند و رژیم اشغالگر را ناگزیر به پذیرش اراده فلسطینی‌ها کردند.
نمی‌توانیم میزان شادی‌مان از شنیدن چنین اخباری را توصیف کنیم و این درحالی است که ما می‌دانیم مسیر حفظ آزادی گرفته شده از چنگال جنایتکاران صهیونیست دشوارتر از مسیر گرفتن آن است و احتمال بازداشت دوباره شش اسیر فراری وجود دارد و زیاد است.
رژیم اشغالگر از طریق دیوار حائل و ایستگاه‌های بازرسی نظامی در امتداد مرزها؛ فلسطین را به زندان بزرگی برای ملت آن تبدیل کرده است بنابراین، آزادی شش قهرمان ممکن است زیاد طول نکشد؛ چراکه ما هنور موفق به تخریب اشغالگری، نژادپرستی و جنایتکاری رژیم صهیونیستی نشده‌ایم، اما موفقیت آنها در نقض سیستم امنیتی این رژیم از لحظه‌ای که خبر فرارشان منتشر شد آنها را به نماد مبارزه تبدیل کرده است که ما را به ادامه مبارزه و ایمان به توانمندی‌های بزرگ ملت فلسطین تشویق می‌کند.
فلسطینی‌ها در سراسر جهان از هیچ تلاشی برای سهیم بودن در مبارزه در راه آزادسازی فلسطین در گذشته و در برهه کنونی دریغ نکرده‌اند؛ برخی از آنها از مرزهایی عبور کرده‌اند که آنها را از فلسطین و اراضی عربی اشغالی از جولان گرفته تا جنوب لبنان و اردن دور کرده است؛ برخی دیگر نیز تظاهرات کرده، تحصن و اعتصاب غذا کرده‌اند و کالاهای تولید آمریکا و رژیم صهیونیستی را تحریم کردند و برخی نیز با ابزارهای ابداعی خود از حقوق ملت فلسطین دفاع کردند. پناهندگان در سوریه، لبنان، اردن و سراسر جهان هم از هر مناسبتی برای تاکید بر حق و حقوق فلسطینی‌ها استفاده کردند.
اکنون زمان آن رسیده است که ملت فلسطین بدانند مسیر آزادی و آزادسازی طولانی و دشوار است و طی این مسیر مستلزم افزایش تلاش‌ها و متحد کردن آن در داخل فلسطین و خارج آن است. ما خواستار شکستن موانع تحمیل شده توسط رژیم صهیونیستی و حامیان آن هستیم.
تحقق این هدف نیاز به آگاهی و همبستگی دارد و نیاز به همکاری در گرفتن حقوقمان در داخل و خارج از فلسطین، از اردوگاه لبنان و سوریه گرفته تا قدس، کرانه غربی، یافا و حیفا.
انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.