×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
رییس جمهور در مورد برخی وزرا نظر رهبری را نیز گرفته‌اند

کیوسک خبر ـ محمد باقر قالیباف در جلسه علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی اطلاعات در واکنش به صحبت‌های نماینده اصفهان درباره نظر رهبری پیرامون وزرای حوزه امنیتی دفاعی و سیاست خارجی گفت: آقای میرزایی نکاتی را منتسب به رئیس جمهور و رهبری بیان کردند که لازم است شفاف درباره آن توضیح دهم.

وی ادامه داد: مسئولیت رئیس جمهور تعیین وزرا است که ایشان روال آن را در صحن علنی روز گذشته بیان کرد و توضیح داد که چگونه وزرا تعیین شده‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبق اصول ۱۱۰ و ۱۷۶ قانون اساسی شخص رهبر انقلاب در حوزه مسائل امنیتی، دفاعی و سیاست خارجی مسئولیت دارند این مسئولیتی است که قانون اساسی بر دوش ایشان گذاشته است. روال در دولت‌ها اینگونه بوده که آنها وزرای مربوط به این حوزه‌ها را با هماهنگی معرفی می‌کردند و تنها مربوط به این دوره نیست.

وی در پایان اظهار کرد: در این باره آقای رئیسی گفته که از باب وظیفه قانونی وزرای این بخش‌ها را خدمت آقا مطرح کرده و ایشان هم موافقت کردند. حالا اگر کسی از جایی نسبتی می‌دهد حرف اضافه است.

میرزایی: تصدی صندلی وزارت اینقدر ارزش ندارد که نمایندگان را دچار خطای تصمیم گیری کنند

حسین میرزایی نماینده مردم اصفهان در جلسه علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی اطلاعات، گفت: آیا رهبر معظم انقلاب از بین گزینه‌های پیشنهادی برای اطلاعات جناب آقای خطیب را برگزیده‌اند؟ مجلس انقلابی مطیع فرامین رهبر فرزانه انقلاب است و فرمایش ایشان را روی چشم می‌گذارد.

وی افزود: اگر معظم له کسی را تایید فرماید مجلس یکپارچه به او رای می‌دهد و اگر کسی را رد بفرمایند مجلس یکپارچه او را رد می‌کند. اما اگر کسانی به لطایف الحیل برخلاف واقع تایید کسی را به حضرت آقا نسبت دهند گرفتار ذنب لا یقتل شده‌اند.

نماینده مردم اصفهان گفت: در این روزها خبرهایی مبنی بر تایید جناب حجت الاسلام آقای خطیب از سوی حضرت آقا مطرح و زبان‌های مختلف بیان شد. بعضی گفتند وقتی آقای رئیسی لیست افراد پیشنهادی برای وزارت اطلاعات را به آقا عرضه داشته‌اند، معظم له انگشت خود را روی اسم آقای خطیب گذاشته‌اند. بعضی گفتند به نظر حضرت آقا وزیر اطلاعات در جناب آقای خطیب متعین است و برخی گفتند سیره آقا معین کردن ۴ وزیر اطلاعات، کشور، دفاع و خارجه است و بعضی سخن حق را گفتند که سیره رهبر انقلاب درباره این چهار وزارتخانه آن است که اگر با فرد خاصی مخالف باشند نهی می فرمایند اما در تایید شخص خاصی معمولا نظر نمی‌دهند.

نماینده مردم اصفهان گفت: درباره نظر حضرت آقا در مورد آقای خطیب چه کسی بهتر از رئیس جمهور محترم می‌تواند پاسخ دهد؟ روز گذشته از آقای رئیسی در این باره سوال شد که فرمودند حضرت آقا درباره آقای خطیب نظر خاصی نداشتند و نیز درباره سایر وزرا. در این باره سردار کوثری از طریق منابع موثق خود هم همان حرف آقای رئیسی را گفتند.

میرزایی خاطرنشان کرد: چرا بعضی از افراد و گروه‌ها از ارادت مجلس انقلابی به آقا و اعتمادی که به این افراد دارد سوء استفاده می‌کنند و دیدگاه‌های خودشان را با نسبت ناصواب دادن به حضرت آقا به کرسی می‌نشانند؟ آیا حساب و کتاب را قبول ندارند و خدای متعال را شاهد و ناظر اعمال خود نمی‌دانند؟

نماینده مردم اصفهان گفت: یعنی تصدی صندلی وزارت اینقدر ارزش دارد که کسانی به نایب ولی زمان خود نسبت دروغ می‌دهند تا نمایندگان محترم را دچار خطای محاسباتی و تصمیم گیری کنند؟