×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
روسیه: حقوق بشر غربی‌ها، ارزش کاغذی که روی آن نوشته شده را هم ندارد

به گزارش کیوسک خبر به نقل از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، در گفت‌وگویی زنده در یوتیوب گفت: ما از این کشورهای متمدن که همیشه در حال نصیحت کردن همه هستند، چه می‌بینیم؟ می‌بینیم که در مورد یک تهدید “ترکیبی” هشدار می‌دهند، درباره یک حمله؛ آن‌ها مدعی می‌شوند که نیروهایی مسلح اعزام شده‌اند، سیم خاردار می‌پیچند و مسئولیت را به گردن هر کسی می‌اندازند.
زاخارووا گفت، شرایط به گونه‌ای است که هرگونه گفت‌وگوی سیاسی، در واقع نامناسب است.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه، با اشاره به “حمایت عملی، کمک و نگرشی از سوی مینسک” برای کمک به پناهجویان گفت: مردم دارند رنج می‌کشند، کودکان و زنان باردار دارند رنج می‌کشند؛ آن‌ها همین حالا به کمک نیاز دارند.
به گفته زاخارووا، “اسناد حقوق بشر” که غرب به تصویب رسانده است، “ارزش کاغذی که روی آن نوشته شده‌اند را هم ندارند.”
این دیپلمات روس گفت: آن جامعه‌ای که پناهجویان را به سمت خود می‌کشید و امروز به آن‌ها پشت کرده، کجاست؟ غرب باید کمک‌های حقوق بشری پزشکی عملی بکند؛ به کمک‌های سیاسی و قانونی با نگاه از بالا به پایین، نیازی نیست.
وی تاکید کرد جوامع غربی باید “به خاطر بیش از یک دهه، از عراقی‌ها عذرخواهی کند…آن‌ها باید ابراز ندامت کرده و عذرخواهی کنند و به گناهان خود اعتراف کنند، این فقط یک اشتباه ساده نیست. آن‌ها باید بهای آنچه را در آنجا مرتکب شده‌اند، بپردازند.”
بحران پناهجویان از ۸ نوامبر در مرز بلاروس با لهستان، لیتوانی و لتونی، به شکل چشم‌گیری تشدید شده است. پناهجویان از اوایل سال ۲۰۲۱، گروه گروه به آنجا آمده‌اند. چندین هزار پناهجو از خاک بلاروس به مرز لهستان رفته‌اند و منطقه مرزی را ترک نمی‌کنند. بعضی از آن‌ها سعی کردند با بالا رفتن از فنس‌ها و سیم‌های خاردار، با زور وارد خاک لهستان شوند.
هم‌اکنون حدود ۲۰۰۰ مهاجر در اردوگاه موقت به سر می‌برند. کشورهای اتحادیه اروپا، بلاروس را به تشدید عامدانه اوضاع متهم کرده و خواستار اعمال تحریم علیه این کشور شده‌اند. الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس کشورهای غربی را مقصر اوضاع می‌داند و می‌گوید اقدامات آن‌ها باعث شده که مردم از جنگ فرار کنند.
انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.