×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه تمام ارکان دولت آماده هستند تا پیشنهادات، تذکرات، انتقادات و ایده های راهگشا و سازنده را با جان و دل دریافت کنند، گفت: اداره مطلوب کشور جز با همدلی و عزم ملی میسر نیست.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری ، دکتر محمد مخبر ظهر امروز (یکشنبه) در آیین تکریم و معارفه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، این وزارتخانه را از دستگاه‌های اجرایی مهم کشور برشمرد و گفت: بیش از ۵۳ درصد و به روایتی ۷۰ درصد از مردم کشور با خدمات و اقدامات این وزارتخانه مرتبط هستند و امکان بسیار عظیمی برای ارائه خدمات در حوزه‌های اشتغال، سلامت و آموزش در این مجموعه وجود دارد.

معاون اول رییس‌جمهور با بیان اینکه خوشبختانه در دولت سیزدهم قدم‌های مهم و بزرگی در حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی برداشته شده است، افزود: برای استفاده حداکثری از خدمات این دستگاه اجرایی لازم است که تمامی ظرفیت‌های آن به درستی شناخته شود.

دکتر مخبر با یادآوری برخی مشکلات پیش روی کشور در زمینه کالاهای اساسی، تورم، اشتغال و دیپلماسی منطقه‌ای و بین‌المللی تصریح کرد: یکی از اقدامات انجام شده دولت سیزدهم این بود که بدون توجه به مشکلات بیرونی، بتوانیم کشور را اداره کنیم.

معاون اول رییس‌جمهور با بیان اینکه تاکنون کشور را با استفاده از درآمدهایی نظیر نفت و مالیات اداره کرده‌ایم، افزود: دارایی‌هایی در کشور وجود دارد که تنها با بخش کوچکی از آن می‌توانیم ناترازی‌های مالی و بدهی‌های دولت به بانک مرکزی را مرتفع کنیم و دولت هم‌اکنون در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از این ظرفیت‌ها است.

وی با اشاره به اینکه کارهای خوبی در بخش مسکن و اشتغال در حال انجام است، تصریح کرد: اگر همه دستگاه‌ها و نهادها به کمک دولت بیایند شاهد تحولات جدی در عرصه توسعه و پیشرفت خواهیم بود.

دکتر مخبر در بخش دیگری از سخنان خود از تلاش‌ها و خدمات دکتر عبدالملکی وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دکتر زاهدی وفا سرپرست سابق این وزارتخانه در دوره مسئولیت شان قدردانی کرد و با اشاره به توانمندی‌های وزیر جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دکتر سید صولت مرتضوی از ویژگی‌های خوبی برخوردار است که انضباط، دقت،‌ پیگیری، شناخت از کار و تواضع از جمله آنها است.

وی مردمی کردن اقتصاد را از اصلی‌ترین رویکردهای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی برشمرد و با تاکید براینکه حوزه تعاون می‌تواند بستر انتقال اقتصاد را به مردم فراهم کند، گفت: در سال‌های اخیر سیاست و امنیت را به دست مردم سپرده‌ایم و حتی جنگ تحمیلی را با مردم اداره کردیم اما متاسفانه در بخش اقتصاد هنوز نتوانسته‌ایم امور را به دست مردم بسپاریم و آن طور که باید مردم را وارد میدان اقتصاد کنیم.

دکتر مخبر با اشاره به لزوم ایجاد تحول اساسی در نظام آموزشی و کسب مهارت، تصریح کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای می‌تواند نقش کلیدی در زمینه آموزش مهارت‌های مورد نیاز بازار کار ایفا کند که در این خصوص از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌خواهم این موضوع را با جدیت پیگیری کند.

معاون اول رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه بازنشستگان در جامعه و در میان خانواده‌ها از احترام ویژه‌ای برخوردار هستند، ضرورت ساماندهی صندوق‌های بازنشستگی را مورد تاکید قرار داد و گفت: رفاه کارگران و بازنشستگان از اولویت‌های اصلی دولت است و از این وزارتخانه می‌خواهم با تمام توان و ظرفیت به آنها رسیدگی کند.

در این مراسم دکتر عبدالملکی وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دکتر زاهدی وفا سرپرست سابق این وزارتخانه گزارشی از اقدامات انجام شده در دوران مسئولیت خود ارائه کردند و دکتر سید صولت مرتضوی وزیر جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز با قدردانی از اعتماد رییس جمهور و رای اعتماد مجلس شورای اسلامی، به تشریح برنامه های خود برای این دستگاه اجرایی پرداخت.

در این مراسم همچنین با حضور معاون اول رییس جمهور از وزیر و سرپرست سابق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قدردانی شد و حکم انتصاب وزیر جدید با امضای رییس جمهور از سوی دکتر مخبر به وی تقدیم شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.