×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

عملکرد یک سال گذشته بانک دی از آن حکایت دارد که شاخص های عملیاتی این بانک به میزان قابل توجهی تقویت شده است.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از تسنیم؛ بانک دی پایبندی به قوانین و مقررات ابلاغی بانک مرکزی را در صدر اولویت‌های خود قرار داده است؛ از این رو حداکثر نرخ سود تسهیلات اعطایی در این بانک ۲۳ درصد در نظر گرفته شده است.

آنطور که صورت‌های مالی بانک دی نشان می‌دهد، این بانک در سال ۱۴۰۱ بیش از ۳۳ هزار میلیارد ریال درآمد از محل پرداخت تسهیلات عقود اسلامی کسب کرده است که نسبت به دوره مالی سال ۱۴۰۰ معادل ۱۶ درصد بیشتر بوده است.

یکی از مهم‌ترین رشدها در شاخص‌های عملکردی این بانک را می‌تواند در حوزه درآمدهای عملیاتی مشاهده کرد. مبلغ درآمدهای عملیاتی این بانک در سال گذشته نسبت به سال قبل آن ۴۷۴ درصد بیشتر بوده و به رقمی بیش از ۱۳ هزار میلیارد ریال رسیده است. درآمدهای غیرعملیاتی بانک نیز با رشد ۱۱۱ درصدی ناشی از فروش املاک تملیکی، جهشی چشمگیر طی سال‌های اخیر را نشان می‌دهد که منجر به شناسایی سود نیز شده است.

بانک دی با کاهش ۴۵ درصدی هزینه‌های عملیاتی شامل هزینه کارمزد، هزینه‌های اداری و عمومی و نیز هزینه مطالبات مشکوک‌الوصول در سال گذشته، نشان داده است که با برنامه‌ای دقیق در حال حرکت به سمت بهبود شرایط خود است. تعیین تکلیف ۵۱ هزار میلیارد ریال از تسهیلات شرکت‌های گروه در شش ماه ابتدای سال ۱۴۰۱، کاهش خیره مطالبات مشکوک‌الوصول و شناسایی بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد ریال درآمد از برگشت مطالبات، افزایش ۵۱ درصدی تعهدات بانک نسبت به سال ۱۴۰۰، کاهش مطالبات غیرجاری بانک و افزایش قابل توجه درآمدهای حاصل از سرمایه‌گذاری به میزان ۲۷۵ را نیز می‌توان از دیگر دستاوردهای کلیدی این بانک در سال گذشته دانست.

گفتنی است مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده بانک دی به منظور بررسی و تصویب صورت‌های مالی سال ۱۴۰۱، روز چهارشنبه دهم آبان ماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.