×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
رشد همه‌جانبه بانک اقتصادنوین در سال ۱۴۰۰

بانک اقتصادنوین در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۰ در تمامی شاخص‌های عملکردی رشد قابل توجهی را تجربه کرد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی بانک اقتصادنوین، براساس صورت‌های مالی ۱۲ماهه (حسابرسی‌نشده) بانک اقتصادنوین که در سامانه جامع اطلاع‌رسانی ناشران (کدال) منتشر شده است، سود خالص این بانک در پایان سال مالی ۱۴۰۰ به ۲۴.۹ هزار میلیارد ریال رسیده که نسبت به سال مالی ۱۳۹۹ حدود ۲۶ درصد رشد داشته است.

درآمدهای مشاع از مهم‌ترین اقلام سودآوری بانک در سال گذشته بوده که طی سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۱۱۳درصد رشد را تجربه کرده است. عمده درآمدهای مشاع بانک، مربوط به سود تسهیلات اعطایی است که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۱۱۲درصد رشد یافته است.

همچنین کارمزد دریافتی طی سال مالی یادشده نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن حدود ۶۸ درصد رشد داشته که بخش عمده آن به دلیل رشد ۱۴۲درصدی کارمزد اعتبار اسنادی گشایش یافته، رشد ۱۱۰درصدی کارمزد خدمات بانکداری الکترونیک، رشد ۱۰۳درصدی کارمزد عملیات ارزی و رشد ۴۸درصدی کارمزد ضمانت‌نامه‌های صادره است.

رشد ۵۲ درصدی سپرده‌های دریافتی ریالی از اشخاص در پایان اسفند ماه ۱۴۰۰ نسبت به پایان دوره مشابه سال قبل و افزایش ۳۲ درصدی تسهیلات جاری نشان از عملکرد صحیح بانک در چرخه بانکداری (جذب منابع و تخصیص آن) دارد. هم زمان با رشد تسهیلات، نسبت مطالبات غیرجاری به کل تسهیلات پرداختی (NPL) در پایان اسفند ماه ۱۴۰۰ حدود ۷.۷۴ درصد است که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۰.۴ درصد کم شده است. این کاهش بیانگر رعایت بهداشت اعتباری و کاهش مطالبات غیرجاری همزمان با افزایش مانده تسهیلات جاری طی سال ۱۴۰۰ است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.