×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
راهنمای خرید بهترین بیمه مسافرتی خارج از کشور

اگر قصد مسافرت به خارج از ایران را داشته باشید، متوجه می‌شوید که باید یک بیمه مسافرتی نیز برای خود تهیه کنید. دلیل این امر نیز پوشش خسارت‌ها و خطراتی. مانند بیمار شدن یا گم شدن پاسپورت و … است که ممکن است در مسافرت رخ دهد. بیمه مسافرتی با پوشش این هزینه‌ها می‌تواند دغدغه‌های شما را در سفر کمتر کند. اما بهترین بیمه مسافرتی خارج از کشور کدام است؟ این سوالی است که بسیاری از مسافران با آن رو به رو می‌شوند. با بیمه آسماری در ادامه این مطلب همراه باشید تا به این سؤال مهم پاسخ دهیم و با ویژگی‌های بهترین بیمه مسافرتی خارج از کشور نیز آشنا شویم.

بیمه مسافرتی خارج از کشور چیست؟
قبل از این که بهترین بیمه مسافرتی خارج از کشور را بررسی کنیم، ابتدا بهتر است با ماهیت بیمه مسافرتی آشنا شویم. اگر قصد سفر به خارج از کشور را دارید، باید برای جبران خسارت‌های احتمالی در طول سفر فکری بکنید. بیمه مسافرتی به مخاطب این اطمینان را می‌دهد که در طول سفر خود نگران اتفاقات ناگواری از قبیل بیماری‌، سرقت یا گم‌شدن مدارک و چمدان و … نباشد. در اکثر موارد برای ورود به کشورهای خارجی، ارائه بیمه مسافرتی الزامی است. اگر شما نیز قصد خروج از کشور را دارید باید به فکر تهیه بیمه مسافرتی باشد. بیمه آسماری امکان خرید آنلاین بیمه مسافرتی را در کوتاه‌ترین زمان برای شما فراهم کرده است.

بهترین بیمه مسافرتی خارج از کشور
چگونه بهترین بیمه مسافرتی خارج از کشور را انتخاب کنیم؟
یک بیمه مسافرتی خوب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ برای پاسخ به این سؤال باید ابتدا نیازهای خود را بررسی کنید. پوشش‌های بیشتر، قیمت مناسب‌تر، ارائه خدمات در کشور مقصد، شرایط دریافت بیمه مسافرتی، روش پرداخت هزینه خسارت، سرعت ارائه خدمات، اعتبار بین المللی شرکت ارائه دهنده خدمات و … از جمله مواردی هستند که باید به آن‌ها توجه کنید. در ادامه به بررسی هر یک از این موارد می‌پردازیم.

پوشش‌های بیمه مسافرتی خارج از کشور
پوشش‌های بیمه مسافرتی خارج از کشور شامل چه چیزهایی می‌شود؟
بدون شک یکی از ویژگی‌های بهترین بیمه مسافرتی خارج از کشور، پوشش‌های گسترده آن است. با خرید بیمه مسافرتی شما می‌توانید از پوشش‌های مختلفی مانند پوشش هزینه‌های پزشکی در هنگام سفر شامل هزینه‌های بستری، معاینه، درمان، جراحی و.. تا سقف تعهد بیمه نامه برخوردار شوید. علاوه بر این پوشش بیمه دندانپزشکی مسافران شامل هزینه معالجه ضروری مانند درمان عفونت شدید، دندان درد، کشیدن دندان و.. نیز از مهم‌ترین خدمات بیمه مسافرتی است. پرداخت هزینه دارو و پوشش خدمات درمانی نیز از جمله مهم‌ترین مواردی است که در پوشش بیمه مسافرتی قرار دارد. اما شما می‌توانید در کنار این موارد از پوشش‌های مختلف دیگری مانند موارد زیر نیز بهره مند شوید:

پرداخت هزینه‌های بازگشت به ایران در صورت بروز حادثه
در صورت ابتلا به بیماری یا وقوع حادثه‌ای که بیش از ۱۰ روز به بستری شدن در بیمارستان نیاز داشته باشد، شرکت بیمه هزینه بازگشت یکی از همراهان بیمار را پرداخت می‌کند.

پوشش هزینه همراه مسافر در صورت بستری شدن
در موارد دیگری که نیاز به بستری شدن بیش از ۱۰ روز وجود داشته باشد، هزینه رفت و آمد و اقامت یکی از بستگان درجه یک بیمار، توسط شرکت بیمه پرداخت می‌شود تا به عنوان همراه در کنار وی باشد.

پرداخت هزینه مسائل حقوقی مسافران در کشورهای خارجی
در مواردی که بیمه مسافرتی شامل پوشش حقوقی باشد، شرکت بیمه حمایت‌های حقوقی فراوانی از شخص به عمل خواهد آورد. مشکلات حقوقی ممکن است در صورت رعایت نکردن قوانین شهروندی در کشورهای خارجی و یا آشنا نبودن با قوانین و مقررات مربوط به آنجا رخ دهد و شخص مسافر را با مشکلات و درگیری‌های فراوان و همچنین هزینه‌های زیاد مواجه کند.

در این موارد شرکت بیمه حمایت‌هایی از قبیل: مشاوره و پیگیری پرونده و همچنین پرداخت هزینه‌های مربوط به حق الوکاله و هزینه‌های مربوط به دادگاه و فرآیند دفاع را تعهد می‌کند.

پوشش هزینه‌های مربوط به بار، مدارک مسافر و تأخیر پرواز در بیمه مسافرتی
در این پوشش‌ها، شرکت بیمه‌آسماری هزینه خسارت سرقت یا مفقودی بار و مدارک شخصی و همچنین تأخیر در حرکت وسیله نقلیه مربوط به سفر را پرداخت می‌کند. به این ترتیب علاوه بر خدمات درمانی، بیمه مسافرتی آسماری خدمات پر کاربردی را ارائه می‌کند.

بیمه مسافرتی کانادا تحت پوشش بیمه مسافرتی قرار ندارد
چه مواردی تحت پوشش بیمه مسافرتی خارج از کشور قرار ندارد؟
یکی از موارد مهمی که در انتخاب بهترین بیمه مسافرتی خارج از کشور خصوصاً بیمه مسافرتی کانادا یا بیمه مسافرتی ترکیه توجه به مواردی است که تحت پوشش بیمه مسافرتی قرار ندارد. توجه به این موارد به شما کمک می‌کند تا در هنگام سفر تصمیم گیری‌های بهتری داشته باشید:

بیماری سابقه‌دار و عوارض ناشی از آن که بیمه‌شده قبلاً از آن آگاهی داشته و پیش از دریافت بیمه مسافرتی برای آن تحت درمان بوده یا هست
وقوع هر نوع حادثه در شرایط جنگ، حمله نظامی ویا عملیات تروریستی
خودکشی و صدمات عمدی وارده به خود
مشارکت در عمل مجرمانه
آسیب وارده ناشی از تشعشعات هسته‌ای
زایمان در خلال سه ماه مانده به موعد زایمان و سقط‌ جنین اختیاری
آسیب وارده ناشی از مصرف مواد مخدر، مشروبات الکلی و داروهای روان‌گردان به‌استثنای داروهایی که با تجویز پزشک مصرف‌شده باشد
اختلالات مادرزادی و بیماری‌ها و عوارض ناشی از آن
پیشگیری یا واکسیناسیون
عوارض ناشی از فیزیوتراپی
هزینه‌های مربوط به انرژی‌درمانی و درمان به‌منظور زیبایی
عوارض ناشی از بیماری‌های روانی و جنون
انجام ورزش‌های حرفه‌ای و یا ورزش‌هایی که عرفا خطرناک محسوب می‌گردند مانند: اسکی، پارکور، پرش‌باچتر و غیره
شرایط سنی دریافت بیمه مسافران خارج از کشور چگونه است؟
سن مسافران روی هزینه خرید بیمه مسافرتی تأثیر خواهد گذاشت ولی همه افراد می‌توانند در هر سنی از خدمات بیمه مسافرتی خارج از کشور استفاده کنند. معمولاً افراد زیر ۱۲ سال و بالای ۶۰ سال بیشتر در معرض خطرات مختلف قرار دارند به همین دلیل حق بیمه بیشتری برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.

بهترین بیمه مسافرتی خارج از کشور
چه کشورهایی تحت پوشش بیمه مسافران خارج از کشور قرار دارند؟
یکی دیگر از سؤالات بسیار مهمی که در هنگام تهیه بیمه مسافرتی خارج از کشور باید به آن توجه شود، پوشش خدمات شرکت بیمه مدنظر در کشور مقصد است. با خرید بیمه مسافرتی آسماری در سراسر جهان تحت چتر حمایتی آسماری و SOS خواهید بود. با این حال، برای بعضی از مقاصد مسافرتی، امکان انتخاب پوشش مالی نیز وجود دارد و این مورد نیز بر روی قیمت بیمه‌نامه تأثیر خواهد گذاشت. در هنگام دریافت بیمه نامه مسافرتی می‌توانید موارد خاص را انتخاب نمایید. بیمه آسماری به پشتوانه شرکت کمک رسان SOS علاوه بر بیمه مسافرتی، خدمات متعددی همچون بیمه تکمیلی آسماری SOS را ارائه می‌کند و با توجه به همکاری با مراکز طرف قرارداد کمک رسان ایران، از جمله بهترین بیمه‌های تکمیلی در ایران به حساب می‌آید.

آیا بیمه مسافرتی دارای دوره انتظار است؟
بسیاری از بیمه‌ها همانند بیمه تکمیلی و پوشش‌های مرتبط با آن مانند بیمه زایمان دارای دوره انتظار هستند. این دوره انتظار ممکن چند ماه به طول بیانجامد و در این مدت در صورت بروز حوادث، شرکت بیمه هیچ تعهدی برای پرداخت هزینه‌ها نخواهد داشت. ما در مقاله دوره انتظار بیمه تکمیلی به طور کامل در مورد این موضوع صحبت کرده‌ایم. با این حال بیمه مسافرتی دوره انتظار ندارد و بلافاصه بعد از خروج از ایران و شروع سفر، شرکت بیمه باید به تمام تعهدات خود تا پایان دوره و مدت بیمه نامه مسافرتی عمل کند.

نحوه پرداخت و سرعت پرداخت خسارت بیمه
نحوه پرداخت و سرعت پرداخت خسارت بیمه در هنگام مسافرت
زمانی که به مشکلی در خارج از ایران برخورد می‌کنید که جزو پوشش‌های بیمه مسافرتی خارج از کشور است، نحوه پرداخت خسارت و سرعت خدمت رسانی شرکت بیمه برای شما بسیار مهم خواهد بود. خوشبختانه شرکت بیمه آسماری با همکاری شریک تجاری خود یعنی شرکت کمک‌رسان‌ایران (SOS) و با خدمات‌دهی شرکت IAG با بیش از ۲۰۰ شعبه فعال در سرار جهان، قادر به پرداخت مستقیم به مراکز درمانی در کشور مقصد بیمه‌گذار می‌باشد. بنابراین تنها کافی است تا مدارک بیمه‌ای خود را به همراه داشته باشید و به نماینده بیمه‌ای و شعب بیمه آسماری تحویل دهید.

هزینه خرید بیمه مسافرتی خارج از کشور چگونه تعیین می‌شود؟
نرخ بیمه مسافرتی توسط شرکت‌های مختلف بر اساس تعهدات شرکت بیمه کننده، سن بیمه گذار، مدت زمان سفر و مقصد سفر محاسبه می‌شود. هر چه تعهدات و پوشش‌های انتخاب شده بیشتر باشد طبیعی است که حق بیمه نیز افزایش پیدا خواهد کرد. از طرفی انتخاب دوره‌های طولانی‌تر و مقاصد خاصی که احتمال خطر در آن‌ها بیشتر است یا هزینه‌های درمانی سنگین‌تری دارند می‌تواند باعث افزایش هزینه خرید بیمه مسافرتی شود. بیمه آسماری در تلاش است تا در کنار ارائه خدمات با کیفیت و سریع، امکان خرید بیمه مسافرتی با هزینه‌ای مناسب را برای هم میهنان عزیز فراهم کند. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۲۱۴۳۴۱۷ تماس بگیرید یا درخواست مشاوره خود را در سایت ثبت کنید.

بیمه مسافرتی آسماری، بهترین بیمه مسافرتی خارج از کشور
در این مقاله سعی کردیم با ویژگی‌های بهترین بیمه مسافرتی خارج از کشور آشنا شویم و به مهم‌ترین سؤالات مرتبط با آن پاسخ دهیم. با توجه به موارد مهمی که به آن اشاره کردیم، بیمه مسافرتی آسماری بهترین گزینه برای افرادی خواهد بود که به یک بیمه با پوشش کامل در هنگام مسافرت به خارج از کشور مانند مسافرت به کانادا و ترکیه نیاز دارند.

با خرید بیمه مسافرتی آسماری خیال خود را از هر جهت راحت می‌کنید. شرکت کمک رسان ایران (SOS) به عنوان سهامدار اصلی و ارائه دهنده خدمات بیمه آسماری، یکی از اعضای مرکزی گروه IAG (گروه جهانی کمک رسانی) است. به این ترتیب، بیمه مسافرتی این شرکت در تمام کشورهای جهان معتبر است و در هر جایی از جهان که به خدمات بیمه‌ای نیاز داشته باشید، در کنار شما خواهد بود. شما می‌توانید همین حالا از طریق تماس با شماره ۰۲۱۴۳۴۱۷ علاوه بر دریافت مشاوره تلفنی از کارشناسان حرفه‌ای، سفارش خرید آنلاین بیمه مسافرتی خود را ثبت کنید.