×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

رئیس پژوهشکده بیمه صبح روز دوشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۲ (۲۸ آگوست ۲۰۲۳) با دکتر مرهنوم بنتی مهد صالح معاون دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه بین‌المللی اسلامی مالزی (IIUM) و دکتر نور دیانا واتی ایروانی عبدالله، استاد ارشد مالی و مدیریت برنامه‌های تکافل این دانشکده دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل پژوهشکده بیمه، در این نشست که به میزبانی دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه بین‌المللی اسلامی مالزی (IIUM) برگزار شد، دکتر محمدمهدی عسگری رئیس پژوهشکده بیمه پس از ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه تکافل از زمان جلسه پیشین خود با مدیران دانشگاه بین المللی اسلامی مالزی، به دیدار مدیران ارشد صنعت بیمه با ریاست جمهوری ایران اشاره کرد و افزود، رئیس جمهور ایران در این نشست ضمن استقبال از فعالیت‌های صورت گرفته توسط پژوهشکده بیمه در حوزه تکافل، بر برقراری ارتباط با کشور های اسلامی و اجرای تکافل در ایران تاکید کرده است.
دکتر عسگری پس از اشاره به آغاز ارائه محصولات تکافل در صنعت بیمه ایران توسط ۹ شرکت بیمه و عرضه محصولات تکافل خانواده در گام اول، به تشریح تلاش‌های صورت گرفته توسط پژوهشکده بیمه برای همکاری شرکت‌های تکافل مالزی با شرکت‌های بیمه ایرانی پرداخت.
رئیس پژوهشکده بیمه همچنین با اشاره به برگزاری سی‌امین‌همایش‌ملی و یازدهمین همایش بین‌المللی بیمه‌وتوسعه در آذر ماه ۱۴۰۲، از مدیران ارشد دانشگاه بین المللی اسلامی مالزی جهت حضور در این رویداد دعوت کرد.
رئیس پژوهشکده بیمه در ادامه خواستار حضور مدیران ارشد این دانشگاه در ایران برای برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت شد و افزود با توجه به فعالیت شعبه شرکت بیمه ایران در امارات، این شعبه نیز به عنوان محل برگزاری دوره‌های آموزشی، پذیرای مدرسین کشور مالزی و آماده ارائه خدمات می‌باشد.
دکتر عسگری ضمن قدردانی از دانشگاه بین‌المللی اسلامی مالزی بابت برگزاری سلسله وبینارهای تکافل برای صنعت بیمه ایران و اشاره به اهمیت این وبینارها تصریح کرد؛ علیرغم تحریم‌های اقتصادی موجود، در حوزه فعالیت‌های علمی، هیچ گونه تحریمی وجود ندارد و اکنون پژوهشکده بیمه با هدف بهره مندی از دانش و تجربیات روز دنیا موفق به برقراری ارتباط و تعامل باکشورهای ترکیه، مالزی، پاکستان، امارات متحده عربی، بحرین، سنگاپور، اندونزی و هند شده است.
رئیس پژهشکده بیمه با اشاره به دیدار خود با رئیس جمهور ایران و تأکید ایشان بر اطلاع رسانی عمومی در زمینه تکافل افزود، تکافل حوزه جدیدی است که مفهوم و کارکرد آن هنوز برای افکار عمومی روشن نیست. به همین دلیل پژوهشکده بیمه در گام اول برای فرهنگسازی تکافل اقدام به تهیه بروشور در این زمینه نموده است که ابتدا در سطح صنعت و پس از در سطح جامعه منتشر خواهد شد. گام دوم نیز برگزاری سلسله وبینارهای تکافل با همکاری دانشگاه بین المللی اسلامی مالزی است و چنانچه مزایای تکافل در مقایسه با بیمه رایج درک شود، بسیاری از مخاطیان به خرید محصولات تکافلی ترغیب خواهند شد.
دکتر عسگری ضمن تشریح تفاوت‌های تکافل با بیمه رایج، شفافیت، عدالت و انصاف را از ویژگی‌های بارز تکافل برشمرد. وی همچنین خواستار صدور مجوز دانشگاه بین‌المللی اسلامی مالزی برای ترجمه کتب تخصصی تکافل این دانشگاه به زبان فارسی شد و افزود؛ ترجمه کتاب در حوزه تکافل یکی دیگر از گام‌های پژوهشکده بیمه خواهد در زمینه توسعه تکافل در کشور خواهد بود. وی در ادامه ابراز امیدواری کرد به زودی دوره‌های آموزش حضوری این دانشگاه نیز برای صنعت بیمه ایران برگزار گردد و اعضای هیئت علمی پژوهشکده بیمه و برخی از دانشجویان دکتری نیز برای گذراندن دوره فرصت مطالعااتی در این دانشگاه حضور یابند.
در ادامه این نشست دکتر مرهنوم بنتی مهد صالح معاون دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه بین‌المللی اسلامی مالزی (IIUM) بیان داشت که همکاری دانشگاه بین المللی اسلامی مالزی با پژوهشکده بیمه در سال جاری میلادی در قالب برگزاری وبینار ادامه خواهد داشت و از سال آینده میلادی نیز ضمن طراحی برنامه آموزشی مدون، آموزش‌های حضوری این دانشگاه برای صنعت بیمه ایران برگزار خواهد شد.
دکتر مرهنوم بنتی مهد صالح برگزاری سلسله وبینارهای تکافل برای صنعت بیمه ایران را برای دانشگاه بین‌المللی اسلامی مالزی نیز دارای اهمیت بالایی در سطح بین المللی دانست و افزود فعالیت‌های آموزشی که ورای پژوهش صرف است، ارتباط بیشتر این دانشگاه با صنعت را رقم خواهد زد و این همکاری در رسانه‌های کشور مالزی نیز به صورت گسترده پوشش داده می‌شود. وی ارتباط همزمان و دو سویه پژوهشکده بیمه با دانشگاه و صنعت به عنوان فعالان حوزه علم و کسب‌وکار را بسیار ارزشمند دانست و تصریح کرد در مالزی معمولا انتقال دانش به صورت یکطرفه و از دانشگاه به صنعت صورت می‌پذیرد.
در پایان این نشست، دکتر نور دیانا واتی ایروانی عبدالله، استاد ارشد مالی و مدیریت برنامه‌های تکافل دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه بین‌المللی اسلامی مالزی از ارسال دیگر مقالات دانشگاه بین‌المللی اسلامی متالزی به دبیرخانه همایش بیمه و توسعه سال جاری در روزهای آتی خبر داد و آمادگی این دانشگاه برای برنامه تبادل فرصت مطالعاتی (بین دو مرکز علمی) و همکاری با صنعت بیمه ایران برای راه‌اندازی نظام تکافل را اعلام کرد.
وی همچنین آمادگی این دانشگاه را برای همکاری در حوزه پژوهش و آموزش مطابق با تفاهم نامه‌ای که پیش از این میان دو مجموعه منعقد گردیده است اعلام نمود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.