×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

دکتر محمدمهدی عسگری رئیس پژوهشکده بیمه روز چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۲ با مدیران ارشد دانشکده علوم زیست‌محیطی دانشگاه اندونزی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل پژوهشکده بیمه، این دیدار به میزبانی دانشکده علوم زیست‌محیطی دانشگاه اندونزی و با حضور دکتر محمدمهدی عسگری رئیس پژوهشکده بیمه، دکتر فاطمه SKM، M.S

[۱]    رئیس دانشکده علوم زیستمحیطی دانشگاه اندونزی و رئیس برنامه مطالعات مدیریت بحران این دانشکده، دکتر هدی آگاس پریتاسا [۲] معاون ارتباطات و نیروی انسانی دانشگاه اندونزی و نایب رئیس انجمن بیمه عمومی اندونزی در امور اعضا و همکاری‌های نهادی، دکتر کاسوک مزونو [۳] عضو هیئت علمی و استاد دانشکده علوم زیست‌محیطی دانشگاه اندونزی، ین آریا آدی کارای[۴] ، ریدکی دیان فیتریانی [۵] و آنگیتا پریلیانی پوتری [۶] متخصصین واحد تحقیقات دانشکده علوم زیست‌محیطی دانشگاه اندونزی برگزار شد.

دکتر عسگری در بخش آغازین سخنان خود به معرفی پژوهشکده بیمه به عنوان تنها مرکز آموزش و پژوهش در حوزه بیمه در ایران پرداخت. وی ضمن معرفی گروه‌های پژوهشی پژوهشکده بیمه؛ حوادث فاجعه‌بار را به عنوان یکی از مهمترین‌ چالش‌های پیش روی صنعت بیمه ایران عنوان کرد و با اشاره به راه‌اندازی آزمایشگاه ریسک و گروه پژوهشی مخاطرات طبیعی پژوهشکده بیمه، برنامه‌های آموزشی دانشکده علوم زیست‌محیطی دانشگاه اندونزی در حوزه بیم‌سنجی و مدیریت ریسک را برای پژوهشکده بیمه حائز اهیمت دانست. وی در ادامه خواستار برگزاری وبینارهای آموزشی این دانشگاه برای صنعت بیمه ایران شد و از مدیران ارشد و اساتید دانشکده جهت حضور در همایش بیمه و توسعه ۱۴۰۲، دیدار و تبادل نظر با اعضای هیئت علمی پژوهشکده بیمه و بررسی زمینه‌های همکاری با پژوهشکده دعوت کرد.
رئیس پژوهشکده بیمه با اشاره به پذیرش دانشجوبان خارجی در دانشگاه‌های ایران و آموزش چندرشته‌ای آن‌ها افزود، آمادگی پژوهشکده بیمه را برای تسهیل شرایط تحصیل دانشجویان کشور اندونزی در ایران اعلام کرد و افزود علیرغم وجود تحریم‌های گسترده علیه ایران، از نظر دیپلماسی علمی، هیچ گونه تحریمی وجود ندارد.
دکتر عسگری با ابراز خرسندی از برگزاری نشست با قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین دانشگاه اندونزی، برقراری فرصت مطالعاتی و اعزام اعضای هیئت علمی پژوهشکده بیمه برای پژوهش در زمینه علوم زیست محیطی طی یک ترم تحصیلی به اندونزی را از زمینه‌های همکاری مشترک برشمرد و خاطرنشان کرد؛ اعضای هیئت علمی پژوهشکده بیمه نیز آمادگی دارند تا متقابلا مباحث حوزه تخصصی خود مانند ریاضیات، آمار، مدیریت و غیره را برای دانش‌پژوهان اندونزی تدریس نمایند.
رئیس پژوهشکده بیمه تصریح کرد، پس از سفر رئیس جمهور ایران به اندونزی، فصل جدیدی از همکاری میان دو کشور رقم خورده است و دو مجموعه می‌توانند ضمن انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک، در زمینه برگزاری همایش‌های مشترک با اولویت علوم زیست‌محیطی، انجام تحقیقات در حوزه زلزله و علوم زیست‌محیطی، انتشار کتب و مقالات مشترک، اعزام دانشجویان ایرانی مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری و پذیرش دانشجویان دانشگاه اندونزی در پژوهشکده بیمه برای گذراندن برنامه فرصت مطالعاتی، ارائه دوره‌های آموزشی برخط و وبینارهای تخصصی برای صنعت بیمه ایران توسط هیئت علمی دانشگاه اندونزی و نگارش مشترک پایان‌نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری همکاری داشته باشند.
دکتر عسگری همچنین خواستار ارسال طرح‌نامه آموزشی این دانشکده برای پژوهشکده بیمه شد و افزود، پژوهشکده با همکاری دانشگاه بین‌المللی اسلامی مالزی (IIUM) سلسله وبینارهای تکافل را در حال برگزاری دارد و بسترهای لازم برای برگزاری برنامه‌های مشابه با دانشگاه اندونزی نیز مهیا می‌باشد.
رئیس پژوهشکده بیمه با اشاره به آغاز ارائه پنجره تکافل در ایران توسط ۹ شرکت‌ بیمه در یک سال اخیر بیان کرد؛ با این وجود، صنعت بیمه ایران در عرصه تکافل هنوز نوپا است و امید است که همکاری با دانشگاه اندونزی در پیشبرد اهداف پژوهشکده بیمه در این حوزه نیز موثر باشد.
در ادامه این نشست دکتر فاطمه SKM، M.S. رئیس دانشکده علوم زیستمحیطی دانشگاه اندونزی و رئیس برنامه مطالعات مدیریت بحران این دانشکده، با بیان وجوه مشترک در ساختار و فعالیت دو مجموعه و با اشاره به ارائه برخی آموزش‌های بین‌المللی در دانشگاه اندونزی خاطرنشان کرد، با توجه به این که کشور ایران نیز مانند اندونزی در معرض بلایای طبیعی به خصوص زلزله قرار دارد و مطالعات متعددی نیز در این حوزه در ایران انجام شده است، همکاری‌ دو مجموعه در حوزه مدیریت حوادث و بحران می‌تواند به صورت همایش‌های حضوری، تبادلات علمی و غیره انجام پذیرد. وی همچنین اعلام کرد دانشگاه اندونزی در آینده نزدیک همایش بین‌المللی علوم زیست‌محیطی با عنوان مجله علوم محیطی و توسعه پایدار  (JESSD) [۷] را برگزار خواهد کرد و اطلاعات این رویداد به زودی در اختیار پژوهشکده بیمه قرار داده خواهد شد.
دکتر فاطمه SKM، M.S.، همچنین با ارائه آمار و جزئیات مربوط به روند پذیرش دانشجویان بین‌المللی در این دانشکده، سوالاتی را در خصوص ارتباط پژوهشکده بیمه با دیگر دانشگاه‌های اندونزی، عناوین دوره‌های آموزشی و طرح‌های پژوهشی پژوهشکده بیمه، نحوه حمایت پژوهشکده بیمه از دانشجویان اندونزی برای اعزام به ایران و حضور در همایش بیمه و توسعه و … مطرح نمود که توسط رئیس پژوهشکده بیمه پاسخ داده شد.
دکتر هدی آگاس پریتاسا معاون بخش ارتباطات و نیروی انسانی دانشگاه اندونزی نیز خاطرنشان کرد؛ دانشگاه اندونزی یک دانشگاه بین‌المللی است که رتبه اول در جنوب شرق آسیا را به خود اختصاص داده و دانشجویانی از سایر کشورها در این دانشگاه پذیرفته می‌شوند. در دانشکده علوم زیست‌محیطی این دانشگاه نیز، مقاطع کارشناسی ارشد تا دکتری در حوزه‌های محیط زیست و مدیریت بحران ارائه می‌شود و همکاری دانشکده با پژوهشکده بیمه بیشتر در حوزه‌های مذکور خواهد بود. وی ابراز امیدواری کرد دانشکده علوم زیست‌محیطی دانشگاه اندونزی بتواند همکاری موثری با پژوهشکده بیمه داشته باشد.
در ادامه دکتر کاسوک مزونو استاد دانشکده علوم زیست‌محیطی دانشگاه اندونزی با اعلام آمادگی برای گسترش همکاری با پژوهشکده بیمه تصریح کرد: دانشگاه اندونزی با کشورهای مالزی و تایلند در ارتباط است و آغاز همکاری با کشور ایران نیز برای این دانشگاه مطلوب خواهد بود. وی بیمه را موضوعی حائز اهمیت برای کشور اندونزی دانست و افزود، دانشکده علوم زیست‌محیطی دانشگاه اندونزی در پی راه‌اندازی برخی دوره‌های آموزش بین‌المللی است و امیدواریم همکاری مشترک دو مجموعه، زمینه گسترش بیش از پیش بیمه و تکافل در این کشور را فراهم سازد.
دکتر کاسوک مزونو بیان داشت، در اندونزی، افراد مذهبی بسیاری حضور دارند که در پی بیمه نیستند اما به محصولات تکافل علاقمند هستند. بسیاری از افراد روستایی نیز وارد طرح تکافل شده و تحت پوشش تکافل قرار گرفته‌اند. به طور کلی در اندونزی بیمه و بانک مبتنی بر شریعت،‌ در حال توسعه است. استاد دانشکده علوم زیست‌محیطی دانشگاه اندونزی تصریح کرد در حوزه مدیریت بحران (حوادث) نیز این دانشکده و پژوهشکده بیمه می‌توانند همکاری خود را در زمینه برگزاری  همایش‌های تخصصی آغاز نمایند. فرصت‌های همکاری بیشتر نیز قابل شناسایی و بهره‌برداری است و با انعقاد تفاهم‌نامه گسترش خواهد یافت.
دکتر مزونو همچنین اعلام کرد برخی دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد این دانشکده در حوزه مدیریت بحران در حال تحصیل هستند و دانشکده علوم زیست‌محیطی دانشگاه اندونزی آمادگی دارد تا این دانشجویان و یا اساتید فعال در حوزه مدیریت بحران را به ایران اعزام نماید.
ین آریا آدی کارای متخصص واحد تحقیقات دانشکده علوم زیست‌محیطی در ادامه افزود: دانشکده علوم زیست‌محیطی دانشگاه اندونزی از سپتامبر ۲۰۲۱، برنامه‌های خود را گسترش داده و در حال حاضر پانزده دانشجوی بین‌المللی در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند که از این تعداد سه نفر دانشجویانِ رشته بیمه می‌باشند و موضوعات پایان‌نامه‌های آن‌ها به بیمه کشاورزی، بیمه مسکن ملی و بیمه پارامتریک اختصاص یافته است.
ریدکی دیان فیتریانی از دیگر متخصصین واحد تحقیقات دانشکده علوم زیست‌محیطی دانشگاه اندونزی نیز خواستار ارسال عناوین دوره‌های آموزشی و پژوهشی پژوهشکده برای سال تحصیلی آتی به دانشگاه اندونزی شد.
رئیس پژوهشکده بیمه در بخش پایانی این نشست با اشاره به حضور متخصصین حوزه‌های مختلف در پژوهشکده، آمادگی پژوهشکده را برای شرکت در همایش‌های مرتبط با حوزه‌های اقتصاد، بیمه، ریاضیات، آمار و غیره در اندونزی اعلام کرد و افزود گام بعدی در فرایند آغاز همکاری دو مجموعه، امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک خواهد بود. وی در جمع‌بندی مراحل اولیه همکاری دو مجموعه، خواستار ارسال مقالات این دانشکده به دبیرخانه همایش بیمه و توسعه، ارائه طرح‌نامه شامل مقدمات لازم جهت  فرصت مطالعاتی و اعلام شرایط پذیرش دانشجویان ایرانی مقطع دکتری در دانشگاه اندونزی، ارسال جزییات همایش‌های حوزه محیط زیست در اندونزی و ارائه طرح‌نامه برنامه‌های آموزشی برخط، وبینار‌های حوزه بیمه و مخاطرات طبیعی این دانشکده برای پژوهشکده بیمه شد.
لازم به ذکر است
دانشگاه اندونزی یکی از دانشگاه‌ها یا مؤسسات علمی پژوهشی پیشرو در جهان است که بالاترین دستاوردها را در زمینه کشف، توسعه و انتشار دانش در سطح منطقه‌ای و جهانی دنبال می‌کند. این دانشگاه بر اساس ارزیابی هیئت رتبه بندی جهانی به عنوان بهترین پردیس در اندونزی رتبه بندی می شود و با بیش از ۴۰۰هزار فارغ التحصیل در یک شبکه قوی، همچنان نقش مهمی در سطح ملی و جهانی ایفا می کند.
دانشگاه اندونزی به طور فعال در شبکه‌های بین‌المللی با بسیاری از دانشگاه‌های مشهور جهان و همچنین چندین انجمن آموزشی و تحقیقاتی از جمله: انجمن دانشگاه های حاشیه اقیانوس آرام، شبکه دانشگاه آسه آن و انجمن مؤسسه جنوب شرقی آسیای جنوبی به کار خود ادامه می دهد.
چشم انداز این دانشگاه تبدیل شدن به مرکز برتر و رقابتی علم، فناوری و فرهنگ، از طریق تلاش برای ارتقاء سطح زندگی مردم برای بهبود رفاه جامعه، و در نتیجه کمک به توسعه جامعه اندونزی و جهان است.

1.jpg

[۱] Dr. Fatmah. SKM, MSi

[۲] Heddy Agus Pritasa

[۳] Kasuke Mizuno

[۴] Yenne Aria Adhi Kara

[۵] Ridki Dian Fitriani

[۶] Anggita Priliyani Putri

[۷] Journal of Environmental Science and Sustainable Development/JESSD

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.