×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
دکتر خطیبی: آماده برگزاری جلسات کارشناسی با پلیس راهور هستیم/ کاهش خودروهای دارای کسری قطعه به ۳۹ هزار دستگاه

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، با بیان این‌که می‌دانیم نیت پلیس راهور خیر است، برای برگزاری جلسه کارشناسانه و ارایه ۱۶۱ برنامه افزایش تولید و کیفیت این خودروساز که در دست اجرا است، اعلام آمادگی کرد.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایکوپرس- دکتر مهدی خطیبی، در مراسم رونمایی و تولید اولین کامیون کشنده با گیربکس اتوماتیک در کشور، گفت: کار را به گونه ای پیش می‌بریم که رییس محترم پلیس راهور و جانشین وی دیگر نگویند صنعت خودرو را باید تعطیل کرد.
وی در ادامه گفت: آن‌قدر تلاش خواهیم کرد که برخی افراد به خودشان اجازه ندهند به این صنعت توهین کنند و حتی این موضوع به سمت شخصی شدن برود. فشارهایی که امروز به صنعت خودرو وارد می شود، انگیزه های ما را بیشتر کرده است. بسیاری از مسایلی که امروز به عنوان انتقاد مطرح می شود نیازمند کارهای کارشناسی است.
وی در ادامه، با بیان این‌که کشنده‌ جدید ایران‌خودرو دیزل قطعا اتفاق بی‌نظیری را در صنعت خودروی کشور رقم خواهد زد، اظهار کرد: با توجه به مزیت‌های فنی و غنای این محصول، قطعا با ورود به جاده‌ها و فضای کسب و کار کشور، موجب کمک به ارتقای فرهنگ عمومی رانندگی خواهد شد.
دکتر خطیبی افزود: سیستم رانندگی با این خودرو نسبت به محصولات قبلی متفاوت خواهد بود؛ انواع مختلفی از این کشنده عرضه خواهد شد تا هر مشتری براساس سلیقه و بودجه خود محصول مورد نظر را انتخاب کند.
وی از قرار ماهانه برای معرفی دست‌کم یک دستاورد گروه صنعتی ایران‌خودرو خبر داد و گفت: در سال جاری اتفاقات بی نظیری برای این خودروساز تجاری رخ خواهد داد که زیربنا و مقدمات آن در دوره‌های قبل فراهم شده است.
خطیبی اتحاد استراتژیک دو خودروساز بزرگ کشور را اتفاق مهمی در صنعت خودروی کشور دانست که به راحتی میسر نشده است و دو خودروساز سا‌ل‌‌ها به دنبال تحقق آن بودند.
وی در ادامه تصریح کرد: با اراده‌ای که در دو مجموعه وجود داشت و با نشست‌هایی که برگزار شد، توافقات ابتدایی صورت گرفت و کمیته‌ای به ریاست آقای احمد قلعه‌بانی که شناخت خوبی از صنعت خودرو دارد، شکل گرفت. خروجی‌های این کمیته اطلاع‌رسانی خواهد شد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، با اشاره به تشکیل شورای هماهنگی صنعت خودرو، گفت: این شورا متشکل از دو خودروساز ایران خودرو و سایپا، انجمن خودروسازان و دو انجمن فعال در قطعه سازی است. در فضای پرتنش و غبارآلود حال حاضر، آن‌چه لازم است اتحاد دو انجمن است که شکل گرفته و در شورای هماهنگی مورد استقبال قرار گرفت. این اتحاد و همدلی در جهت افرایش تولید باکیفیت در صنعت خودرو خواهد بود و امید است شاهد اتفاقات خوب و بی نظیری در این عرصه باشیم.
وی با بیان این‌که در گروه صنعتی ایران خودرو عرضه حدود ۱۴۰ هزار دستگاه خودرو از ابتدای اسفندماه تا روز ششم اردیبهشت‌ماه صورت گرفته که این اقدام در چند سال گذشته ایران خودرو بی‌سابقه بوده است، گفت: در روزهای پایانی سال گذشته، تحویل بیش از چهار هزار و ۲۰۰ دستگاه در یک روز به مردم که ۱۱۰۰ دستگاه آن به صورت حضوری بوده، اتفاق بسیار مهم و مبارکی است که از منظر لجستیک کار مشکلی است.
دکتر خطیبی با اشاره به چهار قولی که در ابتدای ورود به ایران خودرو داده بود، اظهار کرد: این قول ها شامل به صفر رساندن زیان در کل گروه، افزایش کیفیت در تمام تولیدات گروه، رونمایی و عرضه هفت محصول جدید و یا فیس لیفت و به روزآوری شده در کل گروه و نیز جمع آوری خودروهای کف است. ما بر عهد خود پای‌بندیم و امید است بتوانیم به تمامی آن‌ها عمل کنیم.
وی با اشاره به این‌که در تمامی سایت‌های‌ متعلق به گروه صنعتی ایران‌خودرو، تعداد خودروهای کف به ۳۹ هزار دستگاه کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: از این میزان حدود ۱۵ هزار دستگاه معطل یک قطعه دارای چیپ‌ست است که به دلیل محدودیت‌های ناشی از کرونا در کشور صادر کننده، تامین و واردات آن به تاخیر افتاده است.
دکتر خطیبی گفت: کاهش میزان خودروهای کف در ۱۳ ماه گذشته بی نظیر بوده و کم تر از میزان تعیین شده توسط رییس جمهوری محترم است، بنابراین ما توانستیم به عهد خود پای‌بند باشیم.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، با بیان این‌که از ابتدای خرداد ماه امسال، طی سه برنامه که در نظر گرفته‌ایم، تولید خودروهای ناقص برای همیشه متوقف خواهد شد، تاکید کرد: از این پس معضلی به نام خودروی کف نخواهیم داشت. این موضوع تاثیر بسیاری در سودآوری مجموعه دارد.
وی در ادامه یادآور شد: اگر در سال گذشته عبور مستقیم داشتیم و تولید خودروی ناقص صورت نمی گرفت، چهار هزار میلیارد تومان صرفه جویی هزینه داشتیم، همچنین کیفیت محصولات ۲۵ درصد افزایش می‌یافت.
به طور قطع باید امسال با این روش پیش برویم. ایران خودرو سه سال تجربه این موضوع را داشته است، راهی که سخت، اما شدنی است و منافع بسیاری به همراه دارد.
دکتر خطیبی تولید خودروی ناقص را نقص مدیریتی دانست که باید رفع شود و با اشاره به عرضه محصولات جدید، تصریح کرد: از ابتدای اردیبهشت تا پایان سال جاری، هر ماه دست کم، یک رونمایی و معرفی محصول خواهیم داشت. افزایش تولید قطعا می تواند منجر به کاهش و به صفر رساندن زیان ایران خودرو شود. امید است، کل گروه تا پایان سال به سود برسد.
وی افزود: این اقدامات در کنار سایر مواردی است که دنبال می کنیم، مانند راه اندازی تکنوسنتر، توجه کاربردی و اجرا و به‌کار گیری شرکت‌های دانش بنیان که همکاری با آن‌ها در دستور کار کل گروه است. تقویت مدیریت شرکت جتکو به عنوان نماد شرکت های دانش بنیان در گروه، نشانه باور به این موضوع است. شرکت تام، نیرومحرکه و ایپکو نیز لیست نیازمندی ها و احتیاجات ما در ارتباط با شرکت های دانش بنیان را اعلام خواهند کرد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این‌که در نمایشگاه بین‌المللی امسال حضور خواهیم داشت و برنامه‌ای برای همکاری با نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان داریم، گفت: تمامی این موارد موجب می شود تا امسال سال خوب، پررونق همراه تولید با کیفیت در فضایی مملو از امید و نشاط برای صنعت خودرو رقم بخورد.
وی با بیان این‌که مردم اذیت می شوند؛ چرا که اتفاقات مثبت و دستاوردها دیده نمی شود، گفت: صنعت خودرو در همه جای دنیا به دلیل حجم گردش مالی و صنایع پیشین و پسین، مهم است، اما ما هنوز نتوانسته ایم خودرو را در کشور از کالای سرمایه ای به کالای مصرفی تبدیل کنیم.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو تصریح کرد: هرگز در عمل و پی گیری برنامه های خوب‌مان کوتاه نخواهیم آمد و مشکلی نیز با واردات خودرو نداریم زیرا آن را موجب افزایش رقابت و کیفیت در محصولات‌مان می‌دانیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.