×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
دوباره در جنگ رقبای سه گانه فورد موستانگ در صدر باقی ماند

به گزارش کیوسک خبر به نقل از سایپانیوز، با این که فصل اول سال ۲۰۲۱ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴ درصد افت داشته با این حال تعداد فروش فورد موستانگ در این فصل هم بالاتر از دوج چالنجر و شورولت کامارو در بازار آمریکا بوده است. دوج چالنجر ۲,۱۷۸‌ و شورولت کامارو بیش از ۱۰ هزار دستگاه خودرو کمتر از فورد موستانگ به فروش رسیدند. در فصل اول سال ۲۰۲۱ تعداد فروش فورد موستانگ ۱۷,۲۷۴ بود.

شاید این اختلاف را به حساب کمبود تراشه و پردازشگرهای نیمه هادی بنویسید اما این دردسر بزرگ به یک اندازه دامن هر سه خودروساز آمریکایی را گرفت و هر سو خودروساز مجبور به توقف خط تولید خود شدند. هر چند خرید خودروی در اصطلاح پونی [اسب های کوچک آمریکایی و اشاره به خودروهای عضلانی سه خودروساز] نو به دلیل عرضه محدود در حال حاضر در بازار بسیار دشوار شده است. معلوم نیست که وضعیت کمبود تراشه تا چه زمانی ادامه پیدا می کند اما واضح است که در بین سه رقیب دیرینه از همه بیشتر به کامارو لطمه وارد آمده است. با این که هفته گذشته خط تولید کامارو در لنسینگ گرند ریور Lansing Grand River از سر گرفته شده بود دوباره این هفته به دلیل نبود تراشه متوقف شد.

البته برخی از مردم دوست ندارند دوج چارجر Charger را یک خودروی عضلانی muscle car به حساب بیاورند والا چیرگی و برتری فورد موستانگ دچار شک و تردید می شد. هواداران فورد هم این مقایسه را منصفانه نمی دانند. اما به زودی فروش موستانگ مک-ایی Mach-E‌ [موستانگ برقی] را هم به حساب می آورند در آن صورت در مورد مقایسه منصفانه چه خواهند گفت.

موضوع این است که این سه خودروساز همیشه در رقابت شدید بوده اند و هنگام شمارش و مسابقه، سر دسته بندی ها اختلاف نظر پیدا می کنند. اما زمانی که مقایسه خودروهای پونی pony‌ می شود، موستانگ همیشه دست بالا را دارد.

منبع: motorious