×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
در هوشمندسازی کشاورزی، دولت به نقش اصلی خود «رگولاتوری» بازگردد

کارگروه تحول دیجیتال کشاورزی که در ذیل کمیسیون نرم‌افزارهای پیشرفته سازمانی فعالیت می‌کند، تشکیل جلسه داد.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، این جلسه در تاریخ ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ و با حضور شرکت‏‌های فعال حوزه هوشمندسازی کشاورزی در سالن اجتماعات نصر تهران برگزار شد تا ضمن مرور وقایع سال‌های گذشته، نقشه راه حرکت کارگروه را در سال “تولید، اشتغال زایی و دانش بنیان” بازتعریف کند.

در این جلسه نقش‌‏آفرینی سازمان نظام صنفی رایانه‌‏ای به عنوان متولی اصلی سامان‏دهی و نظم‏‌بخشی به فعالیت‏‌های صنفی حوزه تحول و حکمرانی دیجیتال در بخش خصوصی و به طور اخص در تحول دیجیتال کشاورزی مورد تاکید اعضا قرار گرفت.

همچنین دغدغه‌‏ها و مشکلات شرکت‌‏ها و استارتاپ‏‌های حوزه هوشمندسازی به اشتراک گذاشته شد و برای ارتباط موثرتر با دولت، مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه، پیشنهادهای عملیاتی مطرح شد.

حمید بهنگار، رییس کارگروه تحول دیجیتال کشاورزی بخش خصوصی را محرک و فعال‏‌ساز اصلی هوشمندسازی اعلام کرد و گفت: «دولت می‌‏تواند با عقب‏گرد به نقش رگولاتوری در هوشمندسازی، رشد شرکت‌‏های دانش‏‌بنیان را تقویت کند. همانگونه که وزیر جهاد کشاورزی، نقش‌‏آفرینی را در زمینه‏‌های گوناگون کشاورزی، به تشکل‏‌ها سپرده است».

او تأکید کرد: «این کارگروه و سازمان نظام صنفی رایانه‌‏ای به عنوان فراگیرترین تشکل بخش خصوصی فناوری اطلاعات کشور نقش موثر خود را در این زمینه ایفا خواهد کرد».

گفتنی است تدوین نظام تعرفه‏‌گذاری، رتبه‌‏بندی، خوشه‏‌بندی و شتابدهی شرکت‏‌ها و استارتاپ‌‏ها از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.